erik klijnsmit Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 hoe te komen tot een mij passende weergave van m'n muziek. Wat een genoegen om eens iemand tegen te komen die niet naar de "absolute waarheid enzo" op zoek is, maar naar de beste bij hem passende weergave. Hulde! Zo zijn er wel meer (waaronder ik), maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn. Je moet volgens de heren geleerden namelijk naar akoestische muziek luisteren om je set goed te kunnen beoordelen. Dat ie vervolgens alle andere soorten muziek kut weergeeft, maakt niet uit, want je hebt dan wel een correcte set... Right... beste henrie . als jouw set akoestische muziek goed weergeeft ( dit kun je makkelijk beoordelen door naar een akoestisch concert te gaan ) dan doet de rest van de muziek het net zo goed als dat het is . en ja , soms is dat kut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 hoe te komen tot een mij passende weergave van m'n muziek. Wat een genoegen om eens iemand tegen te komen die niet naar de "absolute waarheid enzo" op zoek is, maar naar de beste bij hem passende weergave. Hulde! Zo zijn er wel meer (waaronder ik), maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn. Je moet volgens de heren geleerden namelijk naar akoestische muziek luisteren om je set goed te kunnen beoordelen. Dat ie vervolgens alle andere soorten muziek kut weergeeft, maakt niet uit, want je hebt dan wel een correcte set... Right... beste henrie . als jouw set akoestische muziek goed weergeeft ( dit kun je makkelijk beoordelen door naar een akoestisch concert te gaan ) dan doet de rest van de muziek het net zo goed als dat het is . en ja , soms is dat kut Dat betwijfel ik ten zeerste... Ik denk dat rock/metal beter klinkt op een conusweergever dan op een elektrostaat, terwijl beide best in staat (kunnen) zijn om klassiek goed weer te geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 hoe te komen tot een mij passende weergave van m'n muziek. Wat een genoegen om eens iemand tegen te komen die niet naar de "absolute waarheid enzo" op zoek is, maar naar de beste bij hem passende weergave. Hulde! Zo zijn er wel meer (waaronder ik), maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn. Je moet volgens de heren geleerden namelijk naar akoestische muziek luisteren om je set goed te kunnen beoordelen. Dat ie vervolgens alle andere soorten muziek kut weergeeft, maakt niet uit, want je hebt dan wel een correcte set... Right... beste henrie . als jouw set akoestische muziek goed weergeeft ( dit kun je makkelijk beoordelen door naar een akoestisch concert te gaan ) dan doet de rest van de muziek het net zo goed als dat het is . en ja , soms is dat kut Dat betwijfel ik ten zeerste... Ik denk dat rock/metal beter klinkt op een conusweergever dan op een elektrostaat, terwijl beide best in staat (kunnen) zijn om klassiek goed weer te geven... nee , ook klassiek kan verkeerd gaan op een esl . de grote trom ? een zeer felle paukenslag ??? maar neem van mij aan dat met rock/metal nooit iets fout gaat , op geen enkele speaker , het gaat wel fout , maar dat hoor je toch niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 hoe te komen tot een mij passende weergave van m'n muziek. Wat een genoegen om eens iemand tegen te komen die niet naar de "absolute waarheid enzo" op zoek is, maar naar de beste bij hem passende weergave. Hulde! Zo zijn er wel meer (waaronder ik), maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn. Je moet volgens de heren geleerden namelijk naar akoestische muziek luisteren om je set goed te kunnen beoordelen. Dat ie vervolgens alle andere soorten muziek kut weergeeft, maakt niet uit, want je hebt dan wel een correcte set... Right... beste henrie . als jouw set akoestische muziek goed weergeeft ( dit kun je makkelijk beoordelen door naar een akoestisch concert te gaan ) dan doet de rest van de muziek het net zo goed als dat het is . en ja , soms is dat kut Dat betwijfel ik ten zeerste... Ik denk dat rock/metal beter klinkt op een conusweergever dan op een elektrostaat, terwijl beide best in staat (kunnen) zijn om klassiek goed weer te geven... nee , ook klassiek kan verkeerd gaan op een esl . de grote trom ? een zeer felle paukenslag ??? maar neem van mij aan dat met rock/metal nooit iets fout gaat , op geen enkele speaker , het gaat wel fout , maar dat hoor je toch niet . Zucht... Met jou is ook geen serieuze discussie aan te gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Beste, Voor de Hoorn strijders onder ons... Klipsch hun pro KPT-MCM grand (2,60 meter hoog en een gewicht van 260kg)! groeten, PD Ziet er erg gammel uit! Maar daar zou ik wel een party mee willen geven!! 't past niet op mijn kamer! Hoe klinkt zo iets? Want het ziet erg underground-techno-feestjes-achtig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Zucht... Met jou is ook geen serieuze discussie aan te gaan... Inderdaad...Sorry Eric maar ik erger me dood aan je! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Zucht... Met jou is ook geen serieuze discussie aan te gaan... Inderdaad...Sorry Eric maar ik erger me dood aan je! Groeten, Bas Ik vraag me dan ook af of hij alleen post om te stangen, of dat ie werkelijk een "Brett for his head" heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Zucht... Met jou is ook geen serieuze discussie aan te gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 februari 2004 Author Report Share Posted 10 februari 2004 wat is een brett?? http://www.fswood.com/deutsch/pics/douglasie/brett.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ik vraag me dan ook af of hij alleen post om te stangen, of dat ie werkelijk een "Brett for his head" heeft Nou, heb em 1x gezien en ik wist het direct Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 wat is een brett?? http://www.fswood.com/deutsch/pics/douglasie/brett.jpg Dit is slechts grenenhout..... Die van Erik is op z'n minst Panga-panga (ijzerhout). Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Zucht... Met jou is ook geen serieuze discussie aan te gaan... Inderdaad...Sorry Eric maar ik erger me dood aan je! Groeten, Bas waarom ??? ik zeg gewoon wat ik denk zonder aanzien des persoons . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 wat is een brett?? http://www.fswood.com/deutsch/pics/douglasie/brett.jpg Dit is slechts grenenhout..... Die van Erik is op z'n minst Panga-panga (ijzerhout). nee hoor , beton , met kippeveren . die r90's zijn wel van grenen gemaakt denk ik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ha Seoman, Helaas nooit beluisterd.. Maar verwachtingen zijn er wel! Misschien heeft het Jitze het eens mogen beluisteren!? groeten, PD ps: PD krijgt nog een mooie poster van dit topsysteem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 wat is een brett?? http://www.fswood.com/deutsch/pics/douglasie/brett.jpg Dit is slechts grenenhout..... Die van Erik is op z'n minst Panga-panga (ijzerhout). nee hoor , beton , met kippeveren . die r90's zijn wel van grenen gemaakt denk ik . Black oak..... trouwens jouw planken zijn errug doorzichtig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Maar... maar... zullen we weer gaan matchen. We dwalen nogal af. Even een opmerking. Mijn stelling is dat de andere helft van de luidsprekerkast de luisterruimte is. Wanneer de slechte verhoudingen en teveel of te weinig demping, kun je speakers zoeken tot je een ons weegt, maar wordt het nooit iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Maar... maar... zullen we weer gaan matchen. We dwalen nogal af. Even een opmerking. Mijn stelling is dat de andere helft van de luidsprekerkast de luisterruimte is. Wanneer de slechte verhoudingen en teveel of te weinig demping, kun je speakers zoeken tot je een ons weegt, maar wordt het nooit iets. das een goeie hans sommige mensen hebben een luisterruimte, waarvan ik denk :"die kunnen beter in de luidspreker zelf gaan zitten" Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Maar... maar... zullen we weer gaan matchen. We dwalen nogal af. Even een opmerking. Mijn stelling is dat de andere helft van de luidsprekerkast de luisterruimte is. Wanneer de slechte verhoudingen en teveel of te weinig demping, kun je speakers zoeken tot je een ons weegt, maar wordt het nooit iets. das een goeie hans sommige mensen hebben een luisterruimte, waarvan ik denk :"die kunnen beter in de luidspreker zelf gaan zitten" Koptelefoon ......??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 februari 2004 Author Report Share Posted 14 februari 2004 hoe te komen tot een mij passende weergave van m'n muziek. Wat een genoegen om eens iemand tegen te komen die niet naar de "absolute waarheid enzo" op zoek is, maar naar de beste bij hem passende weergave. Hulde! Zo zijn er wel meer (waaronder ik), maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn. Je moet volgens de heren geleerden namelijk naar akoestische muziek luisteren om je set goed te kunnen beoordelen. Dat ie vervolgens alle andere soorten muziek kut weergeeft, maakt niet uit, want je hebt dan wel een correcte set... Right... Hallo Henrie, heb eventjes zitten herkauwen op hetgeen je hier te berde brengt, ook in het bezit van allerlei muzikale uitspattingen van uiteenlopende figuren, in diverse stijlen, gebruikmakend van allerlei soorten instrumentarium en electronica, zal echter nooit iets dergelijks gebruiken om componenten - speakers of de hierachterhangende electronica - te beoordelen, gebruik hiervoor inderdaad allerlei opnamen met akoestische instrumenten en ook stemmen. Gewoon omdat je hierbij enige vorm van een referentiekader hebt, ook al is er sprake van een grote verscheidenheid ook in instrumenten en stemmen, je hebt uit ervaring - met stemmen ligt dit redelijk voor de hand - op deze wijze een paar handvatten om tot een oordeel te komen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts