fets Posted 6 februari 2004 Report Share Posted 6 februari 2004 Ik heb sinds kort een marantz cd-11 LE en heb hier helemaal niets van kunnen vinden op het internet. vragen zoals: gebruikte dacs, de modificaties van ken ishiwata, de klank vergeleken met spelers van nu, enz enz , blijven daardoor onbeantwoord. Ik had hiervoor een cd-80, daarna een cd-10 en nu dan de cd-11 LE, en dit is steeds een klankverbetering geweest! Is er iemand die het naadje van de kous weet van deze speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Ik weet ook niet zoveel van die speler, alleen dat ie al een tijdje uit de produktie is. De CD11 maakt volgens mij gebruik van een CDM4 pro loopwerk van Philips en TDA1541 Silver Crown DAC's, ook van Philips. Of Ken er iets aan gemod heeft weet ik niet. Qua geluid vind ik 'm wel mooier dan de CD10 en qua vormgeving ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fets Posted 8 februari 2004 Author Report Share Posted 8 februari 2004 Ik weet wel dat hij geen silvercrown converters heeft! Dit zijn 16bitters. De cd11 heeft een dubbele dac7. ook weet ik dat de LE (limited version 350stuks) aangepast is door Ken (staat op het bijgeleverde certificaat) Wat dan een mk2 is? GEEN idee! Gebruikte loopwerk weet ik ook niet. Ik zoek eigenlijk een review/test ofzo. M.A.W : alle info is welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Heel leuk. DAC7 is een typebenaming voor de TDA1547 (was een tikfout in de vorige posting). Er zitten in de CD11LE geselecteerde DAC7's. Die speciale selectie wordt aangegeven door het opdrukken van een zilver kroontje op het DAC-IC zelf. Er zit weldegelijk een CDM4 Pro loopwerk van Philips in. Een van de beste loopwerken ooit gebouwd. Volgens mij alleen overtroffen door de CDM9 Pro, TEAC VRDS en sommige Pioneer Stable Platters. Je hebt dus een prima machientje in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fets Posted 8 februari 2004 Author Report Share Posted 8 februari 2004 OW ...dat wist ik niet, van die geselecteerde dacs..........wel dat de cd80 en cd7 crown dacs heeft en dat zijn beide 16 bitters. En als ik het begrijp zit er in deze machine het zelfde loopwerk als de cd10 Mischien weet jij dit ook wel sodejuu.........zou het nut hebben de gebalanceerde uigangen v/d cd11 te gebruiken d.m.v een xlr -> cinch kabel? Ik heb nl alleen maar xlr uit, en geen ingang op de vv! Zou de cd11 via de gebalanceerde versterkertrap beter klinken? Groeten fets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 gebalanceerd is eigenlijk altijd beter, maar dan moet het wel consequent gebeuren. Je VV zou dus XLR inputs moeten hebben om het volle potentiaal eruit te halen. Je zou het wel eens kunnen proberen om zo'n XLR2RCA kabel te gebruiken. Misschien gaat het erop vooruit. Met zekerheid kan ik je dat echter niet vertellen. Het is nl een geval van "hoe is de speler opgebouwd". Als ie gebalanceerd is opgebouwd, is de kans heel erg groot dat is gebalanceerd beter klinkt. Is de speler echter a-symetrich opgebouwd, en wordt er dmv aan extra schakeling een gebalanceerd signaal gegenereerd, denk ik dat je er niks mee wint. P.S.: Ik zal deze week eens in m'n archief gaan graven of ik nog ergens een test van de speler heb liggen. Dat wordt er dan wel eentje in het Duits (als ik 'm heb). Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 OW ...dat wist ik niet, van die geselecteerde dacs..........wel dat de cd80 en cd7 crown dacs heeft en dat zijn beide 16 bitters. In de CD80 zit de TDA1541. De TDA1541 is een zestienbitter, de TDA1547 is een Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 O, zijn er verschillende Pioneer Stable Platter loopwerken dan? Dat wist ik niet. De een wat stabieler dan de andere? Uh-oh.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fets Posted 4 juni 2005 Author Report Share Posted 4 juni 2005 JAHAAAA daar ben ik weer! Wilde dit toch even kwijt. Ik had vorige week een m audio superdac 2496 gekocht in de aanbieding (199 euro demo) in de veronderstelling/hoop dat dit na de vele goede berichten her en der, toch zeker beter moest klinken dan de interne dac. Viel dat even tegen! Het geluid ging met 3 stappen terug in ruimtelijkheid en de dynamiek was een stuk minder. Ook viel een soort van korrelig middengebied op bij vrouwenstemmen. Digikabel was van monster ,maar ook na de apogee wyde eye geleend te hebben van de overbuurman (kleine verbetering)heb ik um teruggebracht. Is de interne dac dan toch zo goed of matched er iets niet helemaal tussen de cd11 le en de superdac? m.a.w had de superdac eigenlijk wel beter moeten klinken? fets Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 De superdac klinkt bij mij super, zeker niet korrelig of zo. Ik gebruik hele goedkope kabel. Ik weet echter niet hoe die Marantz klinkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ll0ll Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Ik heb ook een cd11 LE. Ten opzichte van de cd11 zoals hij werd geintroduceerd is (ook te lezen in de stereoplay review) behalve het koperen chassis, de ringkerntrafo bijna niks hetzelfde. De saa7210 decorder is vervangen door een saa7310. De saa7321 (deed in de 1e versie de digitale filtering, noise-shaping en DA-conversie) is vervangen door een sm5803AP digitaal filter, de saa7350 voor de noise-shaping (de DA-converters van de 7350 worden niet gebruikt) en 2 stuks tda1547 push-pull 1-bit converters. De modificatie van mk1 naar mk2 is oa door rainer finck ontwikkeld. Daarnaast is de cd11LE het broertje van de Philips LHH700, zie ook: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?str...;strType=cd11LE Link to comment Share on other sites More sharing options...
ll0ll Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Wat ik me afvraag, ik heb een Marantz cd11LE. Daarnaast heb ik een Marantz cd16 en heb ik eerder een Marantz cd10 gehad. Al deze cdspelers hebben dubbele tda1547 d/a converters. De cd11LE komt overeen met de Philips LHH700. De cd10 komt overeen met de Philips LHH300 en de cd16 komt overeen met de Philips LHH500 (denk ik). Zie ook: LHH-800R......................................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2.............................CD-15................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2+HDAM LHH-700..............CD-11.............................. .CDM 4 pro............DAC7 /x2 LHH-600B...........CD-11 MKII (None XLR).CDM 4 pro..........DAC7 /x2 LHH-500.........................CDM 4 pro........... SAA7321x2 ...........................CD-16SE (None XLR).... CDM 4 pro...........DAC7 /x2+HDAM LHH-500R......................................................CDM 4 pro...........DAC7 /x2 ..............................CD-16F (None XLR) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ll0ll Posted 28 juli 2007 Report Share Posted 28 juli 2007 Ik heb een aantal foto's van het binnenwerk van de Marantz CD11LE op m'n site geplaatst: (klik op de thumb om de foto's te bekijken) http://www.marantzphilips.nl/index.asp?str...;strType=cd11LE Daarnaast heb ik een aantal reviews van de cd11 en cd11 LE (MK2) op m'n site geplaatst: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Reviews Link to comment Share on other sites More sharing options...
cpunter Posted 13 februari 2012 Report Share Posted 13 februari 2012 Zie ook http://www.hifi-advice.com/Philips-CD-player-review.html voor een overzicht en klankvergelijk van de belangrijkste Philips en Marantz spelers. vrgr, CP Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2012 Report Share Posted 13 februari 2012 Je hebt er een hoop werk van gemaakt. En dat van spelers waar meestal geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Wat een mooie reviews en collectie aan CD-spelers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Zeker mooi. Ik heb mijn CD-85 "gesloopt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts