Jump to content

car audio

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Vannochtend net voor de 5e keer in 5 jaar mijn auto naar de garage gebracht met een ingeslagen ruit en opengebroken dashboard. En dat terwijl er de laatste 4 keren niets in zat (de eerste keer was wel raak, tuner/versterker, cd wisselaar met 10 originele cd's, auto was 2 weken oud toen).

Ik vraag me af, waarom koopt men nog audio aparatuur voor in de auto?? Bij de gemiddelde Halfords/Mediamarkt etc wordt je knettergek van de 4*55 watt radio/cd/mp3 spelers met 4 milioen kleuren display, afstandbedieng, dsp, equalizer, spelletjes etc etc voor 150-1000 euro of zo. Als er al ingebroken wordt als er NIETS in de auto zit, laat staan dan met zo'n prul in je dashboard.

Nu rij ik weinig (3000 km/jaar) dus muziek is dan niet zo belangrijk, maar voor diegene die wel 10% van hun leven in de file slijten. Waarom komen de fabrikanten niet met een goede oplossing. Tot nu toe heeft niets gewerkt. Slede, frontje, chipkaart etc.

Waarom geen mp3 speler/tuner (mini HD, flash geheugen oid) gecombineerd met een 4*12 (echte) watt versterker die je gewoon in je zak steekt als je de auto verlaat. Zo'n MP3 speler is heb je al in het formaat van een aansteker, zo'n versterker in het formaat van een pakje sigaretten. Maak er een mooi geintegreerd kastje van dat je ook nog los kan gebruiken met een hoofdtelefoon. In de auto verbind je het met je sigarenaansteker en nog een makkelijk te gebruiken stekkertje voor 2 of 4 speakers en eventueel een antenne (Neutrik Speakon??) en klaar is kees. Als nagenoeg iedereen zoiets gebruikt, dan is het inbreken na verloop van tijd nog nauwelijks interessant.

Het moet natuurlijk wel echt portable zijn.

Of vind de industrie het wel goed zo, kan je 2 keer per jaar iets nieuws kopen :mad2:

Getverderrie... Nou Duck, ik kan er kort over zijn: niets helpt omdat je een junk niet tegenhoud. Ze jatten zelfs de meest goedkope troep. Het is mij ook als eens overkomen in Amsterdam. Het geeft je het gevoel dat je niet gaat remmen als je zoiets ziet gebeuren.... :mad2: En ja, de industrie vaart er wel bij.

tja, randstad he <_<

Ik heb al sinds 1988 (1e eigen auto) geen inbraak gehad, toch woon ik al die tijd al in R'dam en kom ik dagelijks overal in Nederland <_<

Wel heb ik steeds gekozen voor een radio met slede of een losneembaar frontje.

Als de radio duidelijk niet aanwezig is, er geen cddoosjes e.d. in de auto rondzwerven en de speakers niet opvallen, dan is de auto niet interessant.

Of ik moet toevallig in een goede buurt wonen natuurlijk :D

Bij Jasper in de buurt worden echt wel auto's opengebroken, lees de statistieken en de plaatselijke krant er maar op na, het gebeurt overal, alleen merkt Jasper dat niet omdat hij zelf geen auto heeft <_<

Dus 'tja randstad he' slaat zoals gebruikelijk weer helemaal nergens op :(

Maar ik heb er wel weer om kunnen lachen Jasper :D

Andr

5 keer in 5 jaar? Heb je nog geluk Duck. Maar het blijft vervelend natuurlijk. Hier in R'dam west gebeurt het zo'n 3x per jaar. Het vervelendste is als ze een breekijzer tussen de raamstijl zetten en het hele zaakje maar even naar buiten buigen. Kost je een heel nieuw portier. Gek genoeg is mijn radio er nog nooit uit gesloopt en het is beslist niet de goedkoopste.

Rotterdamse junks zijn kennelijk slimmer.

Ik heb dus niets in mijn auto (behalve de standaard ingebouwde speakers). Maar zo'n plastic plaatje voor het radio gat is kennelijk toch te moeilijk (lijkt waarschijnlijk weer op die stealth modellen van Kenwood/JVC/Sony). Laat je het weg zodat er een gat zit, dan denken ze weer dat je een slede hebt en willen ze onder je stoel kijken en in je kofferbak (breken ze die ook open). En of die achterlijke gele bordjes werken??

Misschien moet ik er een broodrooster inbouwen of zo. Of zo'n 1 F condensator :D

1farad_th.jpg vonk, eh klik..

Zal dat voldoende zijn??

Dieven zijn gewoon erg dom.

O ja, de buit was nu wel mijn 6 jaar oude Shell stratengids.

offe

legacy-150-300.GIF

3 F@24V

1546.gif

Misschien is het wel handig om een rookpot te onsteken zodra ze een deur open hebben, je ziet dan echt geen hand meer voor ogen :D

Ze worden gebruikt bij ontruimingsoefeningen en je kunt ze elektrisch ontsteken :)

De rook is trouwens reukloos en schoon, al zal er nog wel iets in je auto hangen als je er mee weg wilt :rolleyes:

Andr

Ook een leuk idee is om het een en ander aan te sluiten op de bobine.... :o

Ik heb dus een Mercedes gehad met ster erop. Eigenlijk zonder ster want die werd altijd gejat. Ik heb ooit een beveiligings systeem gezien bij iemand die de ster hat aangesloten op de aarde van zijn claxon. Zodra de ster bewoog ging de claxon af. Misschien ook een leuk idee voor je strateng... pardon... radio?

Elke beveiliging is a: een lapmiddel (want het gaat pas in werking als het kwaad is geschied), b: een illusie (want elk systeem is op een of andere manier te omzeilen, zij het met grof geweld). Bovendien schrikt of reageert niemand meer op een toeterende/knipperende auto. Voorbijgangers kijken eens vreemd en lopen dan snel door.

Hetzelfde verhaaltje als iemand overvallen wordt. Roep geen "help", want dan reageert geen kip. Als je echt in de nesten zit, altijd "BRAND" roepen. Op een of andere manier trekt dat altijd nieuwsgierig volk aan. Overvallers niet erg blij met pottenkijkers, dus dan smeren ze 'm

Zolang de pak-kans uiterst gering blijft,lees nihil,en de eventuele straf achterwegen blijft...[slechte opvoeding/geen kans gehad...bla,bla,bla] zal de maatschappij altijd blijven opdraaien voor deze kosten :mad2::mad2:

En ook al straf je ze uiteindelijk,en daar kan ik dan wel over mee spreken,heeft dat geen enkel noemenswaardig effect op de deliquent.

En zoals hier reeds te lezen is helpt eigenlijk weinig.

Want zeg nu zelf:

Als jij een persoon bezig ziet in een open auto met een loeiend alarm,loop je er dan even heen om polshoogte te nemen? :unsure:

Was het niet leuk destijds te zien dat er zo'n boel mensen met zo'n radio over straat gingen ?

Zo'n slede was de uitkomst,tot men lui begon te worden en de radio onder de stoel schoof :blink:

"n junk is wel verslaaft natuurlijk,maar niet dom!

Zijn/haar denkwijze werkt op overtoeren om aan poen te komen,en weinig stopt hen.

Wat dan wel te doen?

De vraag is of je alle[dure]maatregelen wel nemen wilt/moet om onderweg van hi-fi te kunnen genieten.

Want de naakte feiten zijn nu eenmaal zo dat je je zult moeten aanpassen aan het fenomeen autokraak,want weg gaan zal het nooit meer :mad2:

Suc6 met alle oplossingen.

--Hans.

Wat dan wel te doen?

De vraag is of je alle[dure]maatregelen wel nemen wilt/moet om onderweg van hi-fi te kunnen genieten.

Want de naakte feiten zijn nu eenmaal zo dat je je zult moeten aanpassen aan het fenomeen autokraak,want weg gaan zal het nooit meer

Een aardige oplossing vind ik de 'vast' in het dashboard gebouwde radio's die o.a. Ford gebruikt.

Nadeel is de beroerde geluidskwaliteit, maar even eruit slopen is er niet bij :)

Ik denk dat de auto een van de makkelijkste prooien is, hij staat vaak niet in het zicht en je bent snel klaar met je karweitje.

Andr

Het is toch van de gekke in dit land dat je je bezit met alle middelen moet beschermen, en als je het niet goed genoeg doet is het jouw schuld, en niet van die crimineel. Al staat mijn deur open, ze moeten d'r gewoon met hun klauwen vanaf blijven! :mad2:

Ik liet ook altijd mijn deur open,dat wil zeggen,niet op slot.

Ook zorgde ik ervoor dat m'n auto altijd leeg was.

Vaak kon ik s'morgens zien/ruiken,dat er een vreemde in m'n auto gekeken had,maar gesloopt is er gelukkig nooit iets.

Tis niet een van de beste oplossingen,verre van dat,maar het heeft mij altijd goed geholpen.

Zolang maatregelen van regeringswegen achterwegen blijven... :angry:  :mad2:

--Hans.

Ja lekker, een zwerver die je auto gebruikt als slaapkamer.. :blink:

Ik liet ook altijd mijn deur open,dat wil zeggen,niet op slot.

Ook zorgde ik ervoor dat m'n auto altijd leeg was.

Vaak kon ik s'morgens zien/ruiken,dat er een vreemde in m'n auto gekeken had,maar gesloopt is er gelukkig nooit iets.

Tis niet een van de beste oplossingen,verre van dat,maar het heeft mij altijd goed geholpen.

Zolang maatregelen van regeringswegen achterwegen blijven... :angry:

Een vriend van mij heeft een Lexus 430 en de installatie die daar inzit klinkt ook lang niet slecht...  :D

goh............. zou deze firma daar wat mee te maken hebben?

logo-ml-medium.gif

Maar serieus, als ik dit allemaal zo lees woon ik dus in het veilige gedeelte van ons kikkerlandje. een remedie tegen het dievengilde lijkt er niet te zijn.

Al denk ik wel dat men met de "vaste" radio al een eind in de goede richting is.

Ik heb eerlijk gezegd liever dat ze mn radio e.d. meenemen dan dat ze alles laten liggen, maar wel mn dashboard naar de knoppen helpen :angry: lijkt me echt niet leuk.

vaak zijn trouwens die standaard radio's nog wel van redelijke kwaliteit hoor, even iets ander (pasklare inbouw) speakers erin, een subje erbij en klaar. een beetje originele radio heeft een versterker uitgang, anders zijn daar mooie kastjes voor te krijgen (bijv. van caliber) die zet je aan je speakeruitgang en viola.... een tulp uitgang is geboren...

Als je dan alles netjes uit het zicht werkt heb je (hopelijk) een aardig veilig geheel.

Maar ja.......... als ze erin willen.............. :(