Jump to content

Audiophile CD's

wpstolk
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er tips? Waar te kopen? Zijn er speciaalwinkels (op internet)?

Ik weet niet waar je woont, maar Pieter van Os heeft een prachtige collectie CD's (ook SACD en b.v. Chesky, Winter en Winter) en heeft bovendien verstand van muziek.

's-Hertogenbosch achter Perry Sport.

:)

Ok, bedankt!

Quote:

"Blootstelling aan geluidsniveaus van meer dan 80 dB(A) gedurende 8 uur per dag, 40 uur per week kan leiden tot onherstelbaar gehoorverlies. De kans op schade neemt zeer snel toe bij de verhoging van het geluidsniveau."

Uit dit artikel:

http://www.arbeidsinspectie.nl/index.cfm?f...t&link_id=15486

Wat Google toch handig ;)

Het venijn van het gedruis in de auto is dat het niet intermitterend is maar een gedruis op constant niveau, zeker op de snelweg. Dat is juist zo erg slopend.

[edit]

Ah, zie dat je al e.e.a. gevonden hebt.

P.s. werk jij soms bij Hacousto Andre?

Het venijn van het gedruis in de auto is dat het niet intermitterend is maar een gedruis op constant niveau, zeker op de snelweg. Dat is juist zo erg slopend.

[edit]

Ah, zie dat je al e.e.a. gevonden hebt.

P.s. werk jij soms bij Hacousto Andre?

Jep, ik werk bij Hacousto :):(:unsure:

Het wrange is dat we bijv. Bilsom geluidsbeschermers verkopen aan onze klanten (fabrieken, drukkerijen e.d.) :ph34r:

Hier zit een 3-kanaals radio in, zodat het personeel niet helemaal in stilte hoeft te werken .....

Straks moet ik nog met zo'n ding op m'n kop telefoneren in het busje :blink:

Andr

Ja, dat was vroeger een leuk bedrijf. Heb daar nog eens gesolliciteerd op de R&D afdeling. Maar sinds ze zich verslikt hebben in dat mega PA systeem en ze door die Engelsen zijn overgenomen ... erg jammer.

Veel sterkte er mee. Zou toch maar goede oordopjes (laten) aanschaffen die 20 dB vezwakken. Anders gaat dat vanzelf en dat kun je niet meer terugdraaien.

Afhankelijk van de herrie gebruik ik reeds mijn eigen aangemeten dempertjes, maar als een collega met je mee rijdt, dan wil je toch wel (trachten te) converseren ;)

Welk mega-PA syteem bedoel je eigenlijk Pjotr?

Andr

Mijn vader is ook doof van z'n werk geworden. Vroeger was het namelijk heel normaal dat je geen gehoorbescherming droeg, en ja, dan wordt je wel doof in een timmerwerkplaats, met allerlei zagen (voor de cirkelzaag maakt een teringherrie)...

Hij hoorde m'n multimeter pas piepen (je weet wel, om te meten of iets geleidt) toen ik 'm vlak bij (cm of 10) z'n oor hield. En dat was nog z'n beste oor... :(:blink:

Dat zijn de weetjes, maar het gaat juist om de voorzieningen die de werkgever in dit soort (werk)omstandigheden zou moeten treffen :confused:

http://www.xs4all.nl/~wilcodeb/arbo1998.html

met daaruit:

http://www.xs4all.nl/~wilcodeb/arb6.html

B)

Welk mega-PA syteem bedoel je eigenlijk Pjotr?

Ze hebben ooit eens een PA systeem voor grote stadions ontwikkeld waarmee ze over grote afstanden het geluid konden bundelen en richten met geavanceerde "phased arrays". De bedoeling was om selectief gedeelten van het stadion aan te spreken en niet het hele stadion tegelijk. Feit dat het jou niet bekend is zal wel betekenen dat het uiteindelijk geflopt is. Er zaten geloof ik wel 20 200W versterkers per speakerunit (zuil) in.

;)

Ik dacht dat je iets anders bedoelde.

Hier vind je de Messenger, een lange array van speakers die sterk gericht geluid verspreidt over een grote afstand.

Ik heb een demo meegemaakt, waarbij een afstand van 200m werd overbrugd, iemand sprak in een microfoon en de Messenger bracht het geluid feilloos 200m verderop ten gehore, heel bizar maar de techniek werkt dus anno nu :)

Deze speakers hebben in het Yokohama Stadium (worldcup 2002) hun kunsten vertoond B)

Andr

Hartelijk bedankt Duck!

Het is denk ik die met 'The Bennie Carter Sessions'.

Ik ga kijken of ik 'm via m'n platenboer kan bestellen.

Yep! Gelukt!

Paar cd's besteld bij NL.store.

Het is 'The explosive side of Sarah Vaughan' van het EMI-label.

En nou maar wachten bij de brievenbus...... :lol:

Nog even over de herrie in dat busje, ik heb net de eenvoudige dB meter die ik voor de meting gebruikte vergeleken met de RTA meter van Erik en de niveau's komen goed overeen, ik zit dus echt met 90-100dB aan m'n kop :(

Ik heb beide meters 80dB roze ruis op m'n set laten meten, de herrie in het busje lijkt trouwens aardig op roze ruis <_<

Opvallend was dat ik geen extra uitslag zag in het busje als de radio zo hard stond dat ik de muziek kon volgen .... wat een leven heb ik overdag :huh:

Andr

He, ik ben dat busje een beetje zat...

:mad2::D

Ik ook :mad2::rolleyes:

Om met de titel van dit topic verder te gaan, ik koop veel via Ebay de laatste tijd, veelal nieuwe cd's, die je wel zelf als 'audiofiel' moet bestempelen :D

Als geld geen probleem is kun je soms mooi mfsl cd's vinden, 'mfsl cd' is een handige zoekterm voor Ebay :)

Let wel op dat de cd's 'beschikbaar zijn voor NL' anders koop je een cd die vervolgens niet of met veel tegenzin wordt opgestuurd.

De verzendkosten vragen aandacht, soms worden cd's goedkoop aangeboden en 'de rest' betaal je dan middels verzendkosten en verzekerde verzending.

Andr

Als je niet ver van de Duitse grens woont, kun je spullen die alleen binnen Duitsland worden verstuurt ook naar een postkantoor laten sturen. Heeft een 'collega' van mij ook gedaan met iets dat hij had besteld via de Duitse Ebay. De eigenaar (in Munchen) wilde het niet naar Nederland versturen. Dus heeft ie het toen naar het postkantoor in Gronau gestuurd. Gronau is net over de grens bij Glanerbrug en dat ligt weer tegen Enschede aan. Voor mensen die dicht bij de grens wonen dus wellicht een optie... :rolleyes:

En ebay is toch alleen 2e-hands?

Oei oei oei :o:rolleyes:

Ebay is een marktplaats voor zowel nieuwe als gebruikte spullen, als je alleen nieuwe cd's wilt, dan kun je de advertenties beter heel goed lezen, meestal kun je met opmerkingen als 'sealed' of 'never opened' van nieuw uit gaan.

Worden de cd's erg goedkoop aangeboden, dan is de verkoper wellicht een Rus of een andere 'Oostblokker' en kun je aan de kwaliteit en echtheid twijfelen.

Ik koop bij een aantal Amerikaanse verkopers en ook bij Nederlanders zoals dutchcd of dutchcdgirl (volgens mij dezelfde).

Dan mfsl, zie deze website :)

Dit zijn vaak dure opnamen, maar dan heb je ook wat.

Andr

Je leest vaak op dit forum dat mensen cd's van Diana Krall als test-cd gebruiken. Zijn cd's van haar dan bijzonder goed opgenomen?

Ze zijn dan misschien wel goed opgenomen en ze zullen dan ook wel goed klinken maar de muziek zegt mij persoonlijk helemaal niets. Om kippenvel te krijgen van muziek is een goed geluid voor mij niet genoeg.