PD Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Beste Allemaal, Het onderwerp zegt het eigenlijk al.. Heb jij ervaringen met Phonic (passieve) pro studio monitoren? Zoja, hoe klinken die tegen over een Genelec? groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Kijk eens naar het prijsverschil en bedenk welk een gevolgen dit heeft voor gebruikte materialen en units, zou dit een hoorbaar verschil opleveren, denk je ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 februari 2004 Author Report Share Posted 8 februari 2004 Kijk eens naar het prijsverschil en bedenk welk een gevolgen dit heeft voor gebruikte materialen en units, zou dit een hoorbaar verschil opleveren, denk je ? Groet Jitze Beste Jitze, Dat is niet mijn vraag. Ik vraag om eventuele luisterervaringen.. Overigens word er gebruik gemaakt van Audax units als ik me niet vergis (von Schweikert gebruikt ze ook in hun vr1&vr2). Overigens heeft Genelec ook meer de naam voor monitoren en is de kans dat je voor het merk betaald groter dan een relatief minder bekende fabrikant. Ik wacht op een reactie van iemand met luisterervaringen! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 (edited) Hallo Pier, wij hebben uit de Phonic lijn een aantal speakers in huis gehad, ondanks het merk van de gebruikte units, presteren ze geheel op hun prijsniveau, echt niet te vergelijken met een serieuze monitor als Genelec, Klipsch en vele anderen................. NB in de pro markt zijn factoren als status en imago van een minder groot belang dan in het High End wereldje. Merken van componenten of units zeggen niet zo heel erg veel, de meeste fabrikanten leveren producten in grote - kwaliteits - verscheidenheid, daarnaast is ook kwaliteit van kast en filter van invloed, hiermee kan een goede driver volledig om zeep geholpen worden. Groet Jitze Overigens relateer je eea aan de prijs, kan het wel meevallen................... Edited 8 februari 2004 by Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 februari 2004 Author Report Share Posted 9 februari 2004 Hallo Jitze, Heb je ze nou wel of niet beluisterd? Je ervaring met de monitoren had je ook in je 1e posting kunnen zetten.. of heb je de Phonics op de zelfde manier als de Opera Audio consonance reference cd2.2 "beluisterd"? groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Deze Phonics inderdaad meerdere malen beluisterd, ben er niet van onder de indruk, ook de kopers vaak niet, budgettaire problemen gaven de doorslag.................... Om nog even terug te komen op de Opera, deze zoals eerder aangegeven in een bepaalde situatie horen spelen en volstrekt niet in staat geweest dit te rijmen met de superlatieven welke jij hebt weergegeven........................ Maar dat hoeft dus niet echt aan de speler hebben gelegen, de rest van de apparatuur en de ruimte hebben hier ook een rol in gespeeld. Mijn allergie voor al te juichende reacties, zeker als er mogelijk andere belangen kunnen spelen, hebben toenmaals geleid tot deze reactie. Vooral ook omdat je ook een speler - SACD - van hetzelfde merk, welke je nog niet eens gezien had, laat staan gehoord, ook maar even de hemel in prees. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts