D.A.R.R.Y.L. Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Volgende dilemma: Heb nu een Marantz CD-15. Heel erg tevreden. Dynamisch, snel, transparant, detailrijk etc. Nu heb ik een Marantz CD-7 gekocht (de 15 nog even gehouden, thank god). Je leest de mooiste verhalen over deze speler. En aangezien de CD-15 ook een kindje van Ken Ishiwata is, dacht ik met de CD-7 niet mis te kunnen gaan. Wat blijkt: CD-7 is extreem detailrijk, zeer mooi. Alleen als bij bijv. klassieke cd's of iets zoals Gladiator(goede testcd btw), de muziek aanzet en bombastischer wordt, dan wordt alles doffer. De CD-15 had hier totaal geen last van. Ik kan dit in het geheel niet rijmen met de prijsverhoudingen tussen de twee en de reviews en gebruikerservaringen die ik over de CD-7 heb gehoord cq. gelezen. Ook lijkt de speler, het klinkt gek ik weet het, trager. Muziek is minder spannend geworden. Jullie ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Tja...mismatch? Misschien is de CD-15 wel wat overdreven helder en ben je daar stiekum aan gewend geraakt? En misschien is de CD-15 wat ieler in het laag waardoor hij relatief snel lijkt. Is de CD-7 misschien onprofessioneel gemodificeerd? En misschien zijn die jubelverhalen wel goedpraatverhalen van mensen die een vermogen hebben uitgegeven en dat toch moeten verantwoorden voor zichzelf, of zijn het verhalen van recensenten die graag reclame willen binnenhalen voor hun blad? http://www.audioplekkie.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 ik denk idd dat je aan het heldere geluid van de 15 gewend bent. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.A.R.R.Y.L. Posted 8 februari 2004 Author Report Share Posted 8 februari 2004 Hoi, Maar wat betekent dit nu? Dat de 7 wel dichter bij het origineel ligt? De 7 is niks aan gemodificeerd. Ben nu aan het A/B-en met de twee spelers tegelijk. De 15 klinkt met dezelfde cd beduidend ieler. Dat klopt. Dit kan verklaren waardoor hij sneller lijkt? Ik zelf ook al zo iets bedacht: dat de 7 de tonen mooier weergeeft en meer in elkaar laat overlopen, de lagere detaillering van de 15 zorgt ervoor dat deze tonen korter zijn en daardoor lijkt het geheel sneller? Dank voor jullie input. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Dat lijkt me een beetje vaag. Je moet gewoon ff een hele cd op de een luisteren en daarna op de andere. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts