Arnie Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ik had afgelopen week een weekje vrij dus ik heb m'n speaker kabels die ik had (standaard kabeltjes) vernieuwt voor "echte" kabels, wel te verstaan Audiolab kabels. Voor de Front en Center 2.5mm en voor de surrounds 1.5mm, het staat nu in ieder geval al beter dan van die dropveters aan je speakers. Ik had niet verwacht dat je echt veel verschil horen kon, maar het klinkt ineens veel realistischer dan voorheen (en daar gaat het tenslotte om) ik had niet verwacht dat een paar kabeltjes zoveel uitmaken kon. Nou wil ik m'n tulpkabel tussen dvd en versterker ook vernieuwen waar moet ik op letten????????? Groet Arnie P.S. nog een voorspoedig 2003 voor iedereen!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Arnie: Nou wil ik m'n tulpkabel tussen dvd en versterker ook vernieuwen waar moet ik op letten????????? Groet Arnie P.S. nog een voorspoedig 2003 voor iedereen!!!! Dat ie er in elk geval goed uitziet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Nou ik vind mijn tulpsnoer (van maar liesft 10m ) veel mooier klinken dan ie er uitziet, dus dan ben ik allang de man! Whoehoee!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Waar moet je op letten? In de eerste plaats op wat je te besteden hebt. Voor relatief weinig geld kun je bijvoorbeeld een vd Hull MKIII Hybrid nemen (+/- 100 Euro), en zo zijn er nog veel meer kabels in die klasse. Dan zul je al een aardig verschil horen. Voor wat meer geld misschien een Transparent Music Wave (+/- 450 Euro), heb ik zelf ook gehad, mooi rustig en warm, veel warmer dan bijvoorbeeld de v/d Hull. Voor nog wat meer geld iets van een MIT Proline (+/- 1800 Euro) of een Transparant Ultra??? Wat heb je er voor over? Verschillen zijn bijna altijd hoorbaar en dan hoeft het ook niet zo te zijn dat duurder beter is. En vervolgens is het enige wat je kan doen luisteren en vergelijken. En als je apparatuur een gebalanceerde verbinding ondersteund dan valt in veel gevallen aan te raden om die te gebruiken. Bij mij pakte dat in ieder geval erg goed uit. Zoveel te korter de interlink zoveel te beter zou je ook kunnen stellen. Maar er zijn zoveel kabels.... En zoveel verschillende resultaten op verschillende setup's.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Beste Arnie, Afhankelijk van je bestedingsbedrag (reeds vermeld), moet je zeker ook kijken en luisteren. Indien het tot de mogelijkheden behoord lijkt het mij verstandig diverse kabels thuis te beluisteren. Ook is de afmeting van je luisterkamer in samenhang met je apparatuur erg belangrijk voor het gewenste eindresultaat. Ik zelf ben in bezit van tranparent kabels (alle kabels model super). Hier moet bij vermeld worden dat de super iets minder laag weergeeft dan de Ultra. Heb je een kleine luisterruimte zoals ik, dan kan het laag al gauw overheersend worden met de ultra (in combinatie met overige apparatuur). Een voordeel van tranparent is dat je met een goedkopere kabel kunt beginnen. Wanneer je wilt opwaarderen naar een duurdere kabel van tranparent krijg je (met aankoopbon) altijd je aankoopbedrag op de inruil terug. Maar ten aller tijde geld: Luister met je oren en niet met je portomonaie. m.v.g. Chilly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 of neem cat5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Wat bepaald de prijs van kabels?als ik het verhaal van hierboven doorlees wordt er over een kabel van 1800 euro gesproken,hoe komt men aan deze prijzen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Door belachelijk dure materialen te gebruiken. En door het wellicht handmatig in elkaar te zetten. En door 10-voudige afscherming of zo of marketing gelul of door ze in speciale met conollyleder beklede en met een echt gouden randje opgezette doosjes te leveren met aan de binnenkant natuurlijk echt fluweel, want stel je voor dat de contactpunten beschadigen en als het even kan ook nog luchtdicht verpakt, want ja anders heb je kans op corrosie en dat hoor je uiteraard! Tja, ze zijn mij een factor 100 of zo te duur, maar goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 In 2001 kostte een gram goud fl 25.-,dus als de tulpsnoertjes 158 gram wegen is het wel verantwoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door tover:Wat bepaald de prijs van kabels?als ik het verhaal van hierboven doorlees wordt er over een kabel van 1800 euro gesproken,hoe komt men aan deze prijzen? Tsja de OPUS MM speakerkabel van transparent kost ongeveer 25.000 Euro . Wat is het verschil? Als ik een positief verschil hoor en ik heb het geld ervoor over dan koop ik het (25.000 Euro voor een kabel daar waag ik me trouwens nog niet aan )... Het wordt op een gegeven moment het verhaal van de afnemende meeropbrengst en ook het verhaal van wat de gek ervoor geeft. Nog een link bijgevoegd met een recensie van de Reference XL van transparent (ook geen goedkope jongen) en iets over de filosofie van dit bedrijf. Misschien dat daarin iets duidelijker wordt waarom die kabels nou zo duur zijn. Alhoewel ik veel van dit soort verhalen ook maar met een korrel zout neem. Ik luister zelf wel en misschien geef ik dan weer teveel geld uit http://www.soundstage.com/revequip/transpa...referencexl.htm Groeten, Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach, sommige gekken kopen daar een auto voor en andere gekken een kabeltje... Ik geloof niet dat je voor €1800 een fatsoenlijke auto kunt kopen... Maar die €25.000 waar in een latere reactie over wordt gesproken, is natuurlijk helemaal belachelijk. Daar kunt je idd een heel aardig autootje van kopen. En laat mij dat dan ook maar doen. Een kabel van €25.000 is gewoonweg te gek voor woorden. Wie dat er voor uitgeeft, heeft OF heel erg veel geld over en weet niet waar ie het anders voor moet uitgeven, OF hij is totaal geschift. Sorry voor de benaming, maar zo denk ik erover... Ik bedoel, als je daar €25.000 voor over hebt, is er altijd wel een beter doel te vinden (je kunt je geld bijv. ook weggeven aan mensen die het harder nodig hebben). Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Turbomarco:of neem cat5 wel 100 mbit!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Henrie: Ik geloof niet dat je voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Hi Arnie! Tip: Koop een kabel die het lieftst verbindt zonder er een smaakje aan toe te voegen. Anders heb je geen geluid. En verbruik niet je gehele budget aan de bekabeling, maar koop wat CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Henrie: Ik geloof niet dat je voor €1800 een fatsoenlijke auto kunt kopen... Maar die €25.000 waar in een latere reactie over wordt gesproken, is natuurlijk helemaal belachelijk. Daar kunt je idd een heel aardig autootje van kopen. En laat mij dat dan ook maar doen. Een kabel van €25.000 is gewoonweg te gek voor woorden. Wie dat er voor uitgeeft, heeft OF heel erg veel geld over en weet niet waar ie het anders voor moet uitgeven, OF hij is totaal geschift. Sorry voor de benaming, maar zo denk ik erover... Ik bedoel, als je daar €25.000 voor over hebt, is er altijd wel een beter doel te vinden (je kunt je geld bijv. ook weggeven aan mensen die het harder nodig hebben). Kan ik je alleen maar gelijk in geven Henrie, De verhouding prijs/kwaliteit is dan zoek. Je betaald natuurlijk ook de naam/status en wat dacht je van de kist die er omheen zit? Hoe duurder de kabel hoe luxer de verpakking.. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 uit wat voor materiaal bestaat dan zo'n kabel van 25000 eurootjes die zo'n rechtvaardigt?Of wil diegene die zoiets aanschaft tegen beter weten in gewoon bedondert worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 wat geeft jullie het recht om te oordelen dat iemand ipv een kabel van 25000 te kopen, dit geld beter kan besteden, weggeven? Wie weet spendeerd zo een persoon wel een miljoen in zijn set, en spendeerd hij 2 miljoen aan goede doelen. Dit is allemaal fictief uiteraard, maar wat geeft jullie het recht om over iemand anders zijn uitgeven te oordelen? Vind het een beetje raar p.s. een kabel van 25000 euro vind ik ook raar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 wat geeft jullie het recht om te oordelen dat iemand ipv een kabel van 25000 te kopen, dit geld beter kan besteden, weggeven? Volgensmij wordt er hier over niemand geoordeeld, maar wordt er alleen even aangegeven dat het eigenlijk te gek voor woorden is, dat de een een interlink van 25.000 euro koopt terwijl een ander blij is als hij iedere dag een maaltijd krijgt. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Tsja, we hebben hier een kapitale levenswijze... En daar ben ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 wat ik nog steeds niet heb gelezen of het kabeltje zoveel wel waard is,ik bedoel het materiaal waarvan die kabel gemaakt is,is dat materiaal dan wel zoveel waard?terwijl je misschien bij een electrowinkel om de hoek voor het zelfde materiaal een fractie kwijt bent?Als het ene broodje shoarma 4 euro kost en bij de ander 6000 euro wens je diegene toch veel klanten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door tover:wat ik nog steeds niet heb gelezen of het kabeltje zoveel wel waard is,ik bedoel het materiaal waarvan die kabel gemaakt is,is dat materiaal dan wel zoveel waard?terwijl je misschien bij een electrowinkel om de hoek voor het zelfde materiaal een fractie kwijt bent?Als het ene broodje shoarma 4 euro kost en bij de ander 6000 euro wens je diegene toch veel klanten? Het is zijn geld waard indien men het er voor uit wil geven. Een gouden rolex doet niet meer dan de tijd proberen weer tegeven. Een casio doet dat ook. Dus is iemand met een rolex een patser of heeft hij geld teveel of vindt hij/zij het gewoon mooi? 't maakt niet uit. Hoeveel mensen kopen kleding bij de wibra/zeeman? Zij zijn slim. De rest dom? Als je lol beleeft aan het besteden van je geld, is het goed besteed. Ik moet wel zeggen dat ik dat geld (25000) ander zou besteden, maar misschien heeft die persoon 't allemaal al. Ik niet dus als ik het zou doen zou dat stom zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door tover:wat ik nog steeds niet heb gelezen of het kabeltje zoveel wel waard is,ik bedoel het materiaal waarvan die kabel gemaakt is,is dat materiaal dan wel zoveel waard?terwijl je misschien bij een electrowinkel om de hoek voor het zelfde materiaal een fractie kwijt bent?Als het ene broodje shoarma 4 euro kost en bij de ander 6000 euro wens je diegene toch veel klanten? Ik geef toe dat €25.000 voor een kabel buiten verhouding is maar op deze manier moet je het ook niet bekijken, meestal maakt het ontwerp een produkt duur en niet de gebruikte materialen. Er zijn namelijk naar mijn mening genoeg hifi produkten die uit topcomponenten bestaan die het bij lange na niet halen bij een goed ontwerp die uit mindere componenten bestaat... Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door padi: Ik geef toe dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts