Jump to content

Ah! Njoe Tjoeb 4000

joerick
 Share

Recommended Posts

Is een Marantz 4000, uitgerust met buizentrapje in de uitgang, klinkt inderdaad heel erg leuk, het blijft wel een bijzonder simpel loopwerkje, zelf zou ik een 2ehands goed loopwerk voorzien van een buizentrapje, haal je meer waar voor hetzelfde geld........................

:)

...mijn voorige speler een zwaar gemode Sony XA50es (o.a. klok,klasse A eindtrap, voeding)kon hem niet bijbenen,die heeft dus meteen het veld geruimd.

Jammer!

:(

Inderdaad jammer, een veel beter loopwerk, met schier eindeloze mogelijkheden tot verbetering, feitelijk heb je op een aantal vlakken een stap terug gedaan.

...mijn voorige speler een zwaar gemode Sony XA50es (o.a. klok,klasse A eindtrap, voeding)kon hem niet bijbenen,die heeft dus meteen het veld geruimd.

Jammer!

Inderdaad jammer, een veel beter loopwerk, met schier eindeloze mogelijkheden tot verbetering, feitelijk heb je op een aantal vlakken een stap terug gedaan.

Beetje gekke opmerking Jitze ;) .

Een Technics draaitafel,is gebouwt als een bunker,

dus het 'beste loopwerk'?

zet je daar een wat gammeler 'Nottingham' tegenover die zou dan bij voorbaat minder kansen maken, de technics meer mogelijkheden?

maar ff serieus,

@Henrie,nadeel van die Heart is dat zij buizen sound om de buizen sound verkiezen.

Bij de Tjoeb kan je de opamps ook nog naar smaak vervangen,met grote verschillen in klank.

een standaard Tjoeb(met dus het mindere loopwerk en goedkoopste opamps),word als grootste concurent gezien van de Heart.

de heart zit dus al aan z'n max.(zitten die Heart buisjes nog steeds zo lekker dicht boven elkaar?)

ga zelf eens luisteren voor dat je gaat oordelen,laat je niet gek maken door het romantische buizen soundje,luister dus wat langer(liefst meerdere keren of thuis)met je eigen cd's.

Wat ik van die Tjoeb gehoord heb, was enkele jaren geleden. Ik vond het toen een zeer gammel en duf spelende CD-speler.

Alle dynamiek was gewoon weg.

Het ding moet wel heel drastisch gewijzigd zijn om hem beter te laten klinken dan de hierboven genoemde Sony.

Tenzij je van een traag en warm klinkende speler houdt natuurlijk...

:rolleyes:

Nou ik heb dus de tjoeb gehad en ben overgestapt naar de xa50es die op dit moment nog niet eens gemod is.

Nou ik ben blij dat ik de tjoeb niet meer heb !

de sony presteert veel beter : detail is beter ,stemmen zijn mooier en vooral het laag is 10x strakker en loopt dieper door, om het nog maar niet te hebben over het loopwerk enz.

Een xa50es koste 2e hands iets van 500 euro , laat je hem max modden ben je ong 350 euro kwijt en dan weet ik zeker dat je een dijk van een cd speler heb staan die het gevecht aankan met veel duurdere cd spelers !

Gr,

Marcel

Ik ken alleen de Tjoeb 99 in zijn laatste uitvoering, maar die kon me echt niet boeien. Wat een flutplayer. Een standaard CD67Mk2 met loodbitumen beplakt klonk stukken beter. Maakte echt veel meer muziek. Na deze ervaring ben ik met een grote boog om die Tjoebs heen gelopen. Het feit dat de meest gammele cd-speler van Marantz hiervoor gebruikt wordt zegt in feite al genoeg. De foutcorrectie maakt bij dat prul echt overuren. Het kan dus echt veel beter.

In mijn zoektocht naar een CD-speler kwam op internet de Ah! Njoe Tjoeb 4000 CD speler tegen. Het schijnt dat deze speler voor ongeveer E 1.000 geweldig presteert. Heeft iemand ervaring met deze speler??

Groeten,

Joerick

De Tjoep 99 vindt ik iets te wollig klinken maar de Tjoep 4000 vindt ik op diverse

installaties goed klinken. (Proac, Sonus faber,Audia,Krell)

Heb nog nooit van Tjoep gehoord

wat is het en waar komt het vandaan?

Waar het vandaan komt weet ik zo niet, maar Ah! (het merk zelf) maakt cd-spelers een buizentrapje in een Marantz CD4000 cd-speler. Das van oorsprong een redelijk goedkoop dingetje (iets van

Edited by Henrie

Dat de basis een goedkope speler is, zal zowel de fabrikant en ook iedere potentiele koper niet ontgaan zijn. De toegevoegde waarde moet hem dus in de mods zitten. "En ze doen nog meer upgrades geloof ik?" Iedere tjoeb heeft, volgens de aangehaalde web-site, naast een "tube-outputstage", "een ac noisekiller", "super-crystal", "digital output transformer" en een nieuwe ringkern trafo.

Ik heb zelf ook eens rondgekeken en een beschrijving gezien op http://www.upscaleaudio.com/AH!/ahN.htm

Moet zeggen dat de mods er in ieder geval prima verzorgd uitzien.

Je kwalificatie als een "buizentrapje" lijkt wat denigrerend, bedoel je dat ook zo?

Neem aan dat je de speler gehoord hebt, wat vondt je ervan?

Er zijn blijkbaar mensen die diep onder de indruk zijn, zie:

http://www.hifi-notes.com/index2-nl.htm

Vr.gr. :(

Je kwalificatie als een "buizentrapje" lijkt wat denigrerend, bedoel je dat ook zo?

Neem aan dat je de speler gehoord hebt, wat vondt je ervan?

Ik heb de speler nog nooit gehoord, geen enkele versie. Was ook zeker niet mijn bedoeling om het als denigrerend over te laten komen. Ik wilde alleen antwoorden op de vraag wie of wat Tjoeb (ofwel AH!) was. Dat ik hun website niet mooi vind (wie zou die wel mooi vinden), wil nog niet zeggen dat ik AH! ook troep vind. Daar kan ik niet over oordelen...