matthias Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Hallo allemaal, ik heb net vanavond een mooie thorens td160 mkII aangeschaft met een tp16 mkII arm. Bij thuiskomst gelijk mijn elementje geprobeerd erin zetten. Nu zitten er te korte schroefjes bij die ook magnetisch bleken te zijn. Er zit een afstandsplaatje bij de headshell die ik al heb weggelaten. Aangezien de schroefjes in de headshell geschroefd worden en vrij dun zijn kan ik de exemplaren die bij het element geleverd worden niet gebruiken. Iemand een idee waar ik dit soort schroefjes kan krijgen? Tevens is het liftmechanisme niet gedempt. De vloeistof is er waarschijnlijk uit gelopen/verdampt. Waar kan ik deze vloeistof krijgen en hoe deze te plaatsen?? Een laatste vraag: kan de vta op deze tafel aangepast?? Kortom, iemand ervaring met deze uitvoering van de thorens? Met dank voor jullie reacties, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Beste Matthias, Rik Stoet/Elandstraat!! En wat verder van huis: Haudio-de HEAR huis-draaitafelgigant (i.e. Audio Selektief in Sneek) Groet/Succes, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
matthias Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Dank je voor de hint, Michel. Ik ben bij Rik Stoet langs geweest maar die konden mij niet aan schroefjes helpen. Heb met wat kluswerk twee (hele) lange schroefjes van dezelfde dikte wat ingekort. Kan nu in ieder geval plaatjes draaien. En Haudio, die ken ik wel... Ik hem (naar volle tevredenheid) het Denon element bij hem gekocht. Zal eens kijken of hij me kan helpen. Heb, uit de postings, begrepen dat hij het erg druk heeft met een audioshow. Groet, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door matthias:Dank je voor de hint, Michel. Zal eens kijken of hij me kan helpen. Heb, uit de postings, begrepen dat hij het erg druk heeft met een audioshow. Groet, Matthias. Beste Matthias, Als je me de specifikaties geeft, wil ik ze zaterdag (aangenomen dat Haudio ze heeft) wel meenemen. Ik kan ze opsturen of evt. langsbrengen. Ik kom nl. regelmatig in Den Haag. Laat maar horen wat je wil. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Hoi, Matthias Ik bezit een TD 160 MKII, maar dan met een TP16 MK3 arm. Dit is een iets andere arm dan de MK2. De VTA stel ik af door gebruik te maken van de opvulplaatjes die Thorens destijds bij m'n draaitafel leverde. Ik heb ook al heel vaak met een ijzerzaag en vijl schroefjes op maat moeten maken, omdat je inderdaad heel weinig ruimte hebt tussen het element en de headshell. Kom anders gezellig naar Sneek a.s. zaterdag, Henk heeft vast de juiste lengtes voor je liggen. En anders ben ik graag bereid je te helpen, ik heb zat van die schroefjes liggen! Voor het afstellen van je arm en element kun je eens kijken op de homepage van Maarten: http://www.platenspeler.com Hier staat precies beschreven hoe je een TD160 moet afstellen! Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
matthias Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Tjee Michel, ik sta paf! Vanwege je snelheid van reageren als van je behulpzaamheid... De kwestie van de schroefjes is dus eigenlijk opgelost. Althans er zitten nu schroefjes in die magnetisch zijn. De oorspronkelijke waren dat ook dus dat zou geen probleem moeten zijn (al heb ik gehoord dat je dat moet vermijden, dus als hij niet-magnetische heeft.....). Misschien kan je vragen wat zijn ervaringen/tips zijn met het vervangen van een ortofon elementje met spacer (afstandsplaatje) door een aanzienlijk hoger Denon dl110 element. (Hij raadde mij deze combinatie aan) Het gaat om de tp16 mkII arm. De arm staat door het hogere element ook niet meer helemaal horizontaal. Misschien is de hoogte van de arm instelbaar. En kan hij de dempingsvloeistof voor het armliftje leveren? Die gaat niet meer mooi zachtjes naar beneden. Ach ja, je ziet het al: veel vragen. Ik stuur hem ook wel even een mailtje anders moet je hem de hemd van het lijf vragen. Heel erg bedankt!! Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door matthias:Tjee Michel, ik sta paf! Vanwege je snelheid van reageren als van je behulpzaamheid... De kwestie van de schroefjes is dus eigenlijk opgelost. Althans er zitten nu schroefjes in die magnetisch zijn. De oorspronkelijke waren dat ook dus dat zou geen probleem moeten zijn (al heb ik gehoord dat je dat moet vermijden, dus als hij niet-magnetische heeft.....). Misschien kan je vragen wat zijn ervaringen/tips zijn met het vervangen van een ortofon elementje met spacer (afstandsplaatje) door een aanzienlijk hoger Denon dl110 element. (Hij raadde mij deze combinatie aan) Het gaat om de tp16 mkII arm. De arm staat door het hogere element ook niet meer helemaal horizontaal. Misschien is de hoogte van de arm instelbaar. En kan hij de dempingsvloeistof voor het armliftje leveren? Die gaat niet meer mooi zachtjes naar beneden. Ach ja, je ziet het al: veel vragen. Ik stuur hem ook wel even een mailtje anders moet je hem de hemd van het lijf vragen. Heel erg bedankt!! Matthias. Beste Matthias, Als ik het goed begrijp benader je Haudio per imeel en neem ik je spullen as zaterdag mee? En graag gedaan, Link to comment Share on other sites More sharing options...
matthias Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Beste Audiopaul, bedankt voor je reactie. Ik had je website natuurlijk al lang gevonden :-) Heel duidelijk en informatief! Gelukkig heb ik de speler overgenomen van iemand die een groot deel van de aanpassingen al heeft gedaan. (kast dempen en vervangen van de onderplaat). Wil alleen nog het netsnoer vervangen en de interlinks natuurlijk..... Gelukkig lees ik nu dat het dus niet alleen aan mij lag, die te korte schroefjes. Wat betreft de VTA, die is niet meer aan te passen met een opvulplaatje. De arm staat namelijk bij de shell wat hoger dan aan de basis van de arm. Het element had gewoon wat lager moeten zijn. En naar Sneek....tja. Ik woon in Den Haag en heb helaas geen auto. Wel een vriendin met rijbewijs.....;-) En om nu met het openbaar vervoer naar Sneek af te reizen? Groet, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Michel..... en als beloning voor je goede daad, mag je mij bedanken voor de felicitaties vanwege je 500e posting! Die heb je dan namelijk daarmee bereikt! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 500 POSTINGS!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
matthias Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Michel, ik benader Haudio wel per email en regel het wel met hem via de post. Mocht ik het voor zaterdag kunnen regelen dan stuur ik je een mailtje of je het mee wil nemen. Dankje, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Audiopaul:Michel..... en als beloning voor je goede daad, mag je mij bedanken voor de felicitaties vanwege je 500e posting! Die heb je dan namelijk daarmee bereikt! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 500 POSTINGS!!!! Daar komt-ie dan: Beste Audiopaul, Zeer bedankt voor de felicitaties vanwege mijn 500e posting! Zoiets? Groet, Michel , ben ik nu een halve Sodejuu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door matthias:Beste Audiopaul, bedankt voor je reactie. Ik had je website natuurlijk al lang gevonden :-) Heel duidelijk en informatief! Gelukkig heb ik de speler overgenomen van iemand die een groot deel van de aanpassingen al heeft gedaan. (kast dempen en vervangen van de onderplaat). Groet, Matthias. Beste Matthias, Genoemde homepage is van Maarten! Mijn homepage is trouwens ook te bewonderen, klik maar eens op HOMEPAGE AUDIOPAUL Succes met je Thorens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
matthias Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Audiopaul, ook een mooie website! Vooral de foto van je installatie uit 1978!! Toen was ik vijf!! Oeps, ik hoop dat ik nu nog serieus wordt genomen.... Ik doe het voorlopig wat simpeler met mijn NAD C320, Kef Q55, TD160, Musical Fidelity X-LPS en (nog wel maar wordt aan gewerkt) sony cd-speler. Maar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 ook een mooie website!Vooral de foto van je installatie uit 1978!! Toen was ik vijf!! Oeps, ik hoop dat ik nu nog serieus wordt genomen.... als jij niet serieus word genomen dan weet ik het niet ik ben zelf van 81 dus dan moet ik maar inpakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Beste Matthias, Voor je eerste stapjes zijn het niet de minste... Groet, Michel , die heel wat eenvoudiger is begonnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door demon: als jij niet serieus word genomen dan weet ik het niet ik ben zelf van 81 dus dan moet ik maar inpakken Tjemig, Demon, in jouw geboortejaar ben ik getrouwd! We zullen je nog eens even goed drogen achter de oren, zaterdag! Je komt trouwens toch wel! ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 ik zal mijn uiterste best doen om binnen te vallen als het onverhoopt niet mocht lukken dan wens ik jullie allemaal een heeel gezellige dag toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts