erik klijnsmit Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 nnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!! tis niet wat je denkt , maar ik wil er Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 februari 2004 Author Report Share Posted 11 februari 2004 oh , en wie zoekt er nog een HK. schijnt een superspeler te zijn (volgens zeggen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Beste Eric, Kijk uit naar een 2e Hands Sony 779ES. utigevoerd met Alps volume pot. Te regelen met de ab. Voor de rest klasse speler!. Je zult het wel niet geloven, maar na mod (heb er vandaag toevallig een gemod) val je echt plat van je stoel van deze speler!! En het laag............ Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Beste, Verder, nagenoeg elec Sony ES speler is voorzien van een variabele uitgang. In volgorde van de beste tot minder goede mijn voorkeur lijst. -779ES gemodificeerd -XA7ES -707ES -XA50ES -559ES -X7ESD -557ESD Allen voorzien van een variabele uit. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 februari 2004 Author Report Share Posted 11 februari 2004 wat betreft dat modden . geef jij :"geen verschil geld terug garantie "?? ook aan mij? blind ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 wat betreft dat modden . geef jij :"geen verschil geld terug garantie "?? ook aan mij? blind ?? Beste Eric, Ik wil graag ja zeggen, maar als ik dat doe dan wil iedereen dat Nee serieus. Mocht en klant om wat voor reden dan ook ontevreden zijn over de Modificatie zijn, dan wordt de speler kosteloos weer terug gebouwd naar orgineel. De klant krijgt het geld voor de onderdelen terug. Echter het gemaakte arbeidsloon niet. Ik vind dat een zeer nette regeling. Maar van tig. modificatie's dit jaar is dit nog nooit het geval geweest . Maar serieus Eric. Een goede Sony ES speler speelt echt mooier dan jou HK. Na mod (de 779ES) wordt de speler nog opener en dat bruine en gesloten wat de 779ES heeft verdwijnt totaal! Het laag van de 779ES wordt nog zieker, maar is fabriek af al ontzettend ziek! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Erik, Kijk ook eens naar een Denon DCD 3300 of DCD3560. Ook deze hebben een variabele uitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Een CD-80 van Marantz heeft een mooie volume-pot. Ik weet dat je vindt dat alle cd-spelers hetzelfde zijn, maar via een variabele uitgang geldt dat ABSOLUUT niet, en kom je al snel van een koude kermis thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Bij de xa50es (en vele andere typen) zit de potmeter van de variabele uitgang tussen de uitgangsstage en de cinchbusjes van de uitgang. Ik zit er zelf nog aan te denken om de potmeter voor de uitgangsstage te zetten. Voordeel hiervan is dat de uitgangsimpedantie van de cd speler constant (en laag) is, wat zeker met mijn lange interlinks een voordeel kan zijn. Heeft iemand ervaring met de plussen en minnen van deze aanpassing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Erik, ik zou dan op zoek gaan naar bijvorbeeld een Marantz CD63KI of CD17KI. Die hebben een heel prettig werkende regelbare uitgang. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Erik, ik heb nog 'n zelfbouw passieve voortrap staan. Hier zit 'n alp's potmeter in, en een standeschakelaar voor verschilelnde ingangen. Verder in het ding hardwired met verzilverd koperdraad met teflonisolatie. Ook zit er nog 'n phonopre in, maar dat stelt niet zoveel voor. Je mag hem zo hebben.... Als je dan uitschiet met je soldeerbout, maakt het niet zoveel uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2004 Author Report Share Posted 12 februari 2004 Erik, ik heb nog 'n zelfbouw passieve voortrap staan. Hier zit 'n alp's potmeter in, en een standeschakelaar voor verschilelnde ingangen. Verder in het ding hardwired met verzilverd koperdraad met teflonisolatie. Ook zit er nog 'n phonopre in, maar dat stelt niet zoveel voor. Je mag hem zo hebben.... Als je dan uitschiet met je soldeerbout, maakt het niet zoveel uit... HANS , i love jou . ik mail je even , over die preamp. ik heb de HK weleens recgtstreeks op de eindbak gehad , maar dat gaat iets te hard dus ik moet hem iets kunnen dimmen . en ik vind het zonde om een aktieve vv (die ik nu heb)tussen mijn cd en eindtrap te zetten als het met een simpele goede weerstand ook gaat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Leuk topic. Ik had destijds een Kenwood DP-5010, met a.b.-regelbare ALPS potmeter. Wilde bij Multifoon een eindversterker kopen om die rechtstreeks aan te sluiten. Dit werd me door de verkoper met klem afgeraden. Waarom weet ik helaas niet meer, maar hij was pertinent. Ik heb die CD-speler nog steeds, maar hij heeft het veld geruimd voor een HK760, zonder variabele uitgang dus. Maar ik heb nu wel een eindbak met pre-in. Zal het toch eens proberen met die 5010. Variabel uit en fixed uit allebei aansluiten en dan een dubbel blind test. Leuk. De DP 5010 (rond 1000,- gulden in 1991) klinkt minder goed dan de HK760, doffer op de een of ander manier, maar de HK klinkt me eigenlijk wat te schel. Alle CD-spelers klonken destijds zeker niet hetzelfde Erik. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Nog een gedachte, Als Erik nu die passieve pre-amp van Hans aansluit, heeft 'ie dan niet in feite hetzelfde als een geintegreerde versterker die op "CD direct" of "source direct" geschakeld staat? Met andere woorden, is de pre-amp in een (geintegreerde)versterker passief als je hem in "CD direct" zet? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Nog een gedachte, Als Erik nu die passieve pre-amp van Hans aansluit, heeft 'ie dan niet in feite hetzelfde als een geintegreerde versterker die op "CD direct" of "source direct" geschakeld staat? Met andere woorden, is de pre-amp in een (geintegreerde)versterker passief als je hem in "CD direct" zet? Jelte Nee, omdat in dat geval aleen de toonregeling en dergelijk soort onzin uitgeschakeld wordt. Er blijven nog versterker en buffertrappen actief. Tenminste dat was zo bij m'n oude Sony. Ik ben overigens wel van meniongdat een goede actieve voortrap beter klinkt. Ik heb het n.l. allebei vergeleken. De Array pasieve en actieve pre zijn in principe hetzelfde apparaat, waarbij de actieve is uitgebreid met een buffer en versterkertrap. De laatste klinkt in mijn oren (veel) beter. Dit is mede afhankelijk van de eindtrap in je CD-speler, maar ik heb nog geen CD-speler gehoord die zonder de pre beter klonk dan met. Maar Erik zal het ervaren, mischien gaat het hier wel goed. En als hij later naar iets definitiefs wil is het altijd nog mogelijk om een passieve pre aan te schaffen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik zet mijn CD-P er wel een keer naast. Kan rechtstreeks op de einversterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2004 Author Report Share Posted 12 februari 2004 even resumeren . ik denk dat ik iets snap , maar weet het niet zeker een cdspeler heeft een uitgangstrap . die levert een bepaald vermogen. als je nu een eindtrap hebt met een lage ingangsinpendantie , is het dus mogelijk dat de cdspeler het niet 'trekt'? dan heb je dus een vv nodig?? die 'trekt'' het dan wel?? en is de ingangsinpendantie van een vv gunstiger dan die van een eindversterker?? ik dank u alvast voor de antwoorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Je hebt bij mij kunnen horen wat er gebeurt als je pre het zelfs niet 'trekt', nl. als je probeert een gebalanceerde eindbak aan te sturen met een niet-gebalanceerde voortrap Maar dit even terzijde, de meeste cdspelers leveren genoeg 'vermogen' om een eindversterker aan te sturen, zelf vond je het niveau zelfs veel te hard, daarom heb jij wel wat aan de volumeregelaar van Hans of een passieve voorversterker Dat een eindversterker de cdspeler te zwaar zal belasten komt zelden voor, of je moet een gebalanceerde 600 ohm ingang hebben, bij de Aragon kun je dit instellen en bij Henk stond ie dus zo ..... Maar Henk speelt met een voorversterker, dus het maakte vermoedelijk weinig verschil. Mijn ervaring is dat bij direct aansturen van de eindversterker het hoog soms een beetje dof wordt en de dynamiek achter blijft. Ik heb dit geprobeerd met mijn Wadia cdspeler, die een regelbare uitgang had. Wadia adverteert zelfs met het feit dat de uitgangen van hun cdspelers direct een eindversterker kunnen aansturen. Het grootste voordeel hiervan is dat je geen 'karakter' toevoegt aan het geluid, een voorversterker doet dat meestal wel, al kan dat best prettig zijn. Een Sony cdspeler heeft volgens mij ook een vaste uitgang, dus je kunt het geluid vergelijken met en zonder voorversterker. Ik heb liever een voorversterker omdat die net dat beetje dynamiek en souplesse kan leveren die je te kort komt bij directe aansturing. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 De Sonys klinken op de variabele uitgang meestal iets minder. Mijn ervaring met en zonder actieve pre is dat het geluid met actievepre natuurlijker klinkt. Het klinkt dan allemaal net iets minder stresserig. Waar het aan ligt weet in niet maar het heeft ongetwijfeld iets met aanpassing te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 De Sonys klinken op de variabele uitgang meestal iets minder. Beste Hans, De ene sony is de andere niet..... Ik ben de laatste weken gezegend met het feit dat ik heel veeltype ES spelers op de zaak heb gehad. De 779 kon serieus stroom leveren op de dummyload, daar kan je echt een speaker (zachtjes) mee aansturen. Reken maar dat hij elke eindtrap ook wel kan aansturen. Deze laatste klinkt ook echt het best met de variabele uitgang (utiteraard wel na mod, met name de bedrading). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Bas, heeft die 779 de potmeter NA de uitgangsstage zitten (zoals bij mijn 50es) of zit die nog VOOR de laatste buffer/gain stage? Ik overweeg om dit laatste te gaan proberen om zodoende de uitgangsimpedantie constant en laag te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Beste Zee, Voor de laatste (FET) bufferstage. Verder is deze totale uitgangstage (met 10 opamps en 4 fet's) gewoon bizar . En hoewel het pijn doet, moet ik toegeven dat de gemodde 779ES een stuk beter klinkt dan mijn ongemodde (veel duurdere) XA7ES Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Ik zal even een scan maken van de output stage van de 50es. Ben benieuwd wat jullie ideeen zijn voor het verplaatsen van de potmeter zodat deze voor de (opamp: AD8620) output stage komt te zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Betekent dit overigens Bas dat de 779 geen fixed uitgang heeft (omdat er nog outputstages na de volume pot zitten)? Als hij wel een fixed uitgang heeft (dus naast de variabele) heeft deze dan een compleet eigen uitgangsstage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 Erik, ik heb nog 'n zelfbouw passieve voortrap staan. Hier zit 'n alp's potmeter in, en een standeschakelaar voor verschilelnde ingangen. Verder in het ding hardwired met verzilverd koperdraad met teflonisolatie. Ook zit er nog 'n phonopre in, maar dat stelt niet zoveel voor. Je mag hem zo hebben.... Als je dan uitschiet met je soldeerbout, maakt het niet zoveel uit... HANS , i love jou . ik mail je even , over die preamp. ik heb de HK weleens recgtstreeks op de eindbak gehad , maar dat gaat iets te hard dus ik moet hem iets kunnen dimmen . en ik vind het zonde om een aktieve vv (die ik nu heb)tussen mijn cd en eindtrap te zetten als het met een simpele goede weerstand ook gaat . Volgende week zondag ben ik in Schiedam... dan zou ik hem kunnen afgeven..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts