Rogier Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Aangezien ik het blije nieuws nu even niet voor me kan houden... Ik heb net een Spider rekje besteld voor mijn apparatuur, 120 cm hoog, 6 dragers. Als het goed is is volgende week alles binnen, en kan ik na een avondje sleutelen mijn oude rek weggooien. Ik wacht met spanning af! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Heb je een goede keuze mee gedaan! Ik heb het rack een keer voor een vriend in elkaar gezet (uurtje werk) en het resultaat met zijn set was opmerkelijk. Vooral de toegenomen rust en de strakheid van het laag waren direct waarneembaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Heb je een goede keuze mee gedaan! Ik heb het rack een keer voor een vriend in elkaar gezet (uurtje werk) en het resultaat met zijn set was opmerkelijk. Vooral de toegenomen rust en de strakheid van het laag waren direct waarneembaar! Moet je dat maar net willen.. btw mooi rek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 februari 2004 Author Report Share Posted 13 februari 2004 Voor de mensen die t niet kennen: Ik heb wel zwarte balkjes besteld, dat is wel een stukje mooier vind ik. Ik ben ook wel enigzins benieuwd wat het doet, maar ik heb nu alles natuurlijk al goed in het rek staan. Het voordeel van dit rek is ook dat je het erg gemakkelijk kan instellen, en dat het gewoon enorm stevig is. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ik eens een ander component krijg dus flexibel is erg handig. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Persoonlijk vind ik 't geen mooi ogende racks die Spiders, maar ik kan me wel voorstellen dat 't klankmatig z'n waarde heeft. Veel mensen denken bij racks:hoe zwaarder, hoe beter, maar dat hoeft lang niet altijd het geval te zijn. (waar o.a. 't Spider rack een goed voorbeeld van is) Een licht doch stabiel rack heeft andere klank eigenschappen dan een loodzwaar rack. Maar het lijkt me dat je bij zo'n Spider rack wel alle kabelspaghetti duidelijk blijft zien (valt me op dat je op foto's van diverse racks nooit de kabels ziet aan/achter de apparatuur!) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 februari 2004 Author Report Share Posted 13 februari 2004 Maar het lijkt me dat je bij zo'n Spider rack wel alle kabelspaghetti duidelijk blijft zien Maar met mooie kabels hoeft dat geen probleem te zijn Het zal inderdaad wel wat een "kabelzooi" worden, maar nu kan ik ook tenminste bij alle kabels komen, ik wissel nog wel eens. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 tobbers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 februari 2004 Author Report Share Posted 13 februari 2004 Zo is't 'T scheelt je ook in het afstoffen Waarom denk je dat ik dit rekje wil?? het geluid maakt me niks uit, maar het minder hoeven stoffen........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 februari 2004 Author Report Share Posted 13 februari 2004 Het rekje met 6 plankjes , lengte 120 cm kost dacht ik iets van 1360 eurotje's, Best prijzig, maar wel goed. Heeft er iemand nog ideen van welk materiaal ik 2 platen kan maken 1 bovenop voor de draatafel, en 1 daaronder voor de phonovoorversterker en de voeding van de draaitafel. MDf met zand gevuld, of graniet? Wat zou beter zijn... Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 1360 euro? Zoiets is ook wel zelf te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 Het rekje met 6 plankjes , lengte 120 cm kost dacht ik iets van 1360 eurotje's, Best prijzig, maar wel goed. Heeft er iemand nog ideen van welk materiaal ik 2 platen kan maken 1 bovenop voor de draatafel, en 1 daaronder voor de phonovoorversterker en de voeding van de draaitafel. MDf met zand gevuld, of graniet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 Het ligt niet zo makkelijk.Ik heb het een en ander geexperimenteerd met graniet en mdf. Een metalen rack gemaakt en de poten (6 cm rond) met zand gevuld. Hier de granietplaten in op spikes,daarna op dempers. Hierna gaf het een verbetering door er gewoon mdf in te leggen.Het gaat om de combinatie van koppeling en ontkoppeling.Het gewicht zegt niet zoveel. Toen ik de finite elemente Spider probeerde ging er toch wel een wereld voor me open. Ik zag dat er meer mogelijk was en ben uiteindelijk uitgekomen op de grotere broer de finite elemente pagode reference,die ik tweedehands kon kopen. Tevens bleek het van groot belang waar je je rack in de kamer plaatst. Dit is een experiment waard! Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 14 februari 2004 Author Report Share Posted 14 februari 2004 Het zal inderdaad zeker kunnen dat er verschil is tussen mdf en graniet, Ik zal eerst de komst maar eens afwachten, en dan eerst eens gewoon mdf proberen. Ik krijg nl. ook binnenkort een andere kabel tussen voor en eindversterker, gebalanceerd nu ook. Dus voor ik echt ga experimenteren zal het weer een tijdje later zijn vrees ik. Eerst dan de kabel maar eens laten inspelen.... Uiteraard zal ik een foto plaatsen van het rek zodra ik heb een beetje goed heb staan. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Wie koopt er nu zo'n rack om er vervolgens platen in te leggen? Dan gaat de hele werking van het rack verloren. Waarom gebruik je de steunen niet die erbij zitten? Ik zou gewoon de platenspeler waterpas zetten met de spikes van het rack! Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 15 februari 2004 Author Report Share Posted 15 februari 2004 Helaas is dat niet mogenlijk, mijn platenspeler heeft drie spike's, die je dus niet zo op het rek kunt zetten. Verder wil ik de voeding van de platenspeler en de phonovoorversterker op 1 niveau hebben staan. Wellicht dat ie wel naast de platenspeler past, en dan heb ik alleen op het bovenste niveau een plaat liggen. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 De spider koppelt zichzelf aan de grond d.m.v. spikes.De apparaten worden weer ontkoppeld d.m.v. rubber steunen.Ik weet niet of het verstandig is de platenspeler aan het rack te koppelen.Heb je hem met de platenspeler uitgeprobeerd? Ik zou je dealer eens om advies vragen. En als je toch aan platen begint heeft finite element hier geloof ik ook oplossingen voor. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Oja, de voeding kan gewoon op de rubber steunen staan, deze kun je gewoon voor idere maat aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 15 februari 2004 Author Report Share Posted 15 februari 2004 Beste Marc, Ik wil perse de voeding of naast de draaitafel, of naast de phono voorversterker op een of andere manier (geen plaat iig), een apart niveau voor alleen een mini kastje is wat overdreven vind ik. Puzelen dus maar! De bovenste plaat laat ik gewoon op de rubberen doppen van het rek staan, of iets anders, ik ben niet zo weg van die rubberen standaard doppen dus ik ga eens mooi experimenteren ermee Ik heb doppen genoeg hier zou ik zo zeggen Het is natuurlijk niet zo mooi een plaat erin, maar ik weet nu zeer zeker dat ik maar 1 plaat nodig heb, en dat wordt de bovenste. De platenspeler is ook ontworpen om op de spike's te staan. Dit is hem, alleen bij mij is er al het een en ander veranderd aan de platenspeler.. Foto's volgen wanneer ik het rekje binnen heb! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 Nou, hij staat er! Ik zit nu nog een beetje met hoe ik het precies ga neerzetten, de voeding van de draaitafel staat nu nog op de grond, maar ik denk dat ik een glasplaat laat maken voor bovenop, dat ziet er wel mooier uit dan mdf of zo, doet minder afbreuk aan het rek. Voor op het forum heb ik helaas de foto erg moeten verkleinen, maar het idee komt wel over denk ik. Klankmatig ben ik er nog niet geheel over uit, het klinkt helderder, maar eerst maar weer eens de apparatuur op temperatuur laten komen, als hij langer uitstaat klinkt het hoe dan ook al helderder en minder rustig. Nu nog een bijpassende tv kast kopen... pff Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Hoi Rogier, Dat ziet er prima uit en minder woest dan de vorige "kast" BTW: Aan een nieuw draaitafelvoedinkje wordt gewerkt. Ben nog ff aan het puzzelen. Waarschijnlijk wordt het toch een iets ander ontwerp dan eerst gedacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 Geweldig Sodejuu! Weet je zo de afmetingen van het alu kastje al? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Geweldig Sodejuu! Weet je zo de afmetingen van het alu kastje al? Gr. Rogier 167*110*55mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 Net nog eens goed geluisterd, en ik schrok toch wel, nog steeds te helder, onrustig vooral, een stuk minder ruimtelijk, en minder diepte en detaillering. Het laag was wel iets strakker. Gevolg is dat ik al zat te balen, je koopt een goed rek, en het klinkt slechter dan een simpel zelfbouwrekje van vurenhout. Dus maar geexperimenteerd, de standaard zwarte harde rubbers die dienen ter ondersteuning eraf en stapsgewijs vervangen door andere doppen Te beginnen met de voorversterker, dat gaf al een stuk meer ruimtelijkheid, met de standaard steuntjes trilde de voorversterker zelfs een beetje mee op de maat van de muziek, nu niet meer, verder een stuk ruimtelijker en rustiger, bij de cd speler, de dac en de phonovoorversterker bleef dit zich nog verder voortzetten. Inmiddels klinkt het wel beter dan dat het eerst was, een mooie upgrade dus, al had ik net nog enorme bedenkingen erover. Mooi uiterlijk, dat wel, maar dat geluid was toch niet echt wat ik verwacht had. Die standaard steuntjes zijn dus echt toellie, in mijn geval in ieder geval. Gr. Rogier (die weer opgelucht nog beter van muziek kan genieten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 waarom geloof ik dit niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 waarom geloof ik dit niet. Geen idee, Waarschijnlijk omdat je het verschil niet gehoord hebt?? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts