dutch9911 Posted 8 maart 2004 Report Share Posted 8 maart 2004 April is voor mij OK. Welk weekend maakt mij niet uit. Kies maar uit zou ik zeggen. Die buizeneindtrappen lijkt mij ook wel interessant. Op dit moment stuur ik het mid/hoog van mijn front aan met de Accuphase P-102, waarvan men zegt dat hij klinkt als een buizen-eindtrap, kan ik eens kijken of dat daadwerkelijk zo is. Ben blij dat er zoveel mensen zo enthousiast zijn over de oude Infinity's!!! Weet ik tenminste dat ik niet de enige ben met die obsessie. Vergeet trouwens niet je eigen favoriete muziek mee te nemen (cd/dvd). Als we een datum geprikt hebben, dan kunnen we de tijd en route etc. bespreken. Groeten vanuit het zuiden, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 April is voor mij OK. Welk weekend maakt mij niet uit. Kies maar uit zou ik zeggen.Die buizeneindtrappen lijkt mij ook wel interessant. Op dit moment stuur ik het mid/hoog van mijn front aan met de Accuphase P-102, waarvan men zegt dat hij klinkt als een buizen-eindtrap, kan ik eens kijken of dat daadwerkelijk zo is. Ben blij dat er zoveel mensen zo enthousiast zijn over de oude Infinity's!!! Weet ik tenminste dat ik niet de enige ben met die obsessie. Vergeet trouwens niet je eigen favoriete muziek mee te nemen (cd/dvd). Als we een datum geprikt hebben, dan kunnen we de tijd en route etc. bespreken. Groeten vanuit het zuiden, Dutch9911 3 april.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 3 april is akkoord. Wie heeft nog meer zin om te komen luisteren? Dus zaterdag 3 april, laten we zeggen vanaf 19:00 uur. Lokatie Kerkrade, Limburg. Overige gegevens stuur ik via een PM, dit om geinteresseerden met verkeerde motivaties buiten te sluiten. Ik wacht even de respons af. ICC'ers dit is het moment om daad bij woord te voegen!!! Kunnen we wellicht verdere details van de club bespreken. Hier nogmaals het menu: 1 x set IRS-1B (front) 2 x Infinity Kappa video center series II (center) 1 x set Kappa 8.2i (rear) Groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 3 april is akkoord. Wie heeft nog meer zin om te komen luisteren? Dus zaterdag 3 april, laten we zeggen vanaf 19:00 uur. Lokatie Kerkrade, Limburg. Overige gegevens stuur ik via een PM, dit om geinteresseerden met verkeerde motivaties buiten te sluiten. Ik wacht even de respons af. ICC'ers dit is het moment om daad bij woord te voegen!!! Kunnen we wellicht verdere details van de club bespreken. Hier nogmaals het menu: 1 x set IRS-1B (front) 2 x Infinity Kappa video center series II (center) 1 x set Kappa 8.2i (rear) Groet, Dutch9911 Ik had eigenlijk meer op de middag gehoopt, mijn zoon is n.l. die dag jarig, en ik denk dat ik daar naar toe zal moeten (als hij niet hoeft te werken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Hallo allemaal! Een late reactie van mijn kant omdat ik een weekje weg ben geweest. En daarna wat computerprobleempjes heb gehad.... Het initiatief vind ik erg leuk (heb dat al eerder gezegd) en 3 april kan ik wel. Enige hindernis is de lange afstand voor mij....Ik woon nl. in Overijssel. OV-jaarkaart heb ik wel maar die is in het weekend niet gratis (40% korting) Met de auto wil wel, maar die zal ik dan moeten lenen.... Nou ja, ik vind wel een oplossing. Count me in! Groeten, Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Ik heb ook zeker interesse, maar zaterdagen zijn nu niet echt handig voor mij, i.v.m. renovatie, andere dagen dus wel. Maar 3 april duurt nog een tijd, dus misschien vind ik een gaatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 We kunnen ook eerder afspreken dan 19:00 uur. Misschien rond 15:00 uur. Die 19:00 uur was gewoon een voorstel. Voor de mensen die met de trein willen komen: Pak de trein naar Heerlen, dan haal ik jullie bij het station op. Tot nu toe heb ik opstaan: -Leon (met OV of leenauto) -Zoveelste Henk (Als hij een gaatje vindt) -Hans (als zoonlief niet te vroeg jarig is) Muziekfreak en speedy, komen jullie ook? Dan hebben we de harde kern bij elkaar. Groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2004 Author Report Share Posted 12 maart 2004 We kunnen ook eerder afspreken dan 19:00 uur. Misschien rond 15:00 uur. Die 19:00 uur was gewoon een voorstel. Voor de mensen die met de trein willen komen: Pak de trein naar Heerlen, dan haal ik jullie bij het station op. Tot nu toe heb ik opstaan: -Leon (met OV of leenauto) -Zoveelste Henk (Als hij een gaatje vindt) -Hans (als zoonlief niet te vroeg jarig is) Muziekfreak en speedy, komen jullie ook? Dan hebben we de harde kern bij elkaar. Groet, Dutch9911 Ik wordt op z'n laatst om 20:00 thuis verwacht. Van mij mogen dus dus nog gerust wat eerder beginnen. Het is voor mij tenslotte toch zo'n 1:45 uur rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2004 Author Report Share Posted 12 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Ik heb het idee, dat bij mijn r90's de kartonnen "midbas-koker" doorloopt tot aan de achterkant van de kast, en dat dat dus tevens de achterkant van de midbas-behuizing is. groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2004 Author Report Share Posted 13 maart 2004 Ik heb het idee, dat bij mijn r90's de kartonnen "midbas-koker" doorloopt tot aan de achterkant van de kast, en dat dat dus tevens de achterkant van de midbas-behuizing is.groeten, vibuthi Dat idee heb ik ook, maar toen ik tegen de achterkant klopte klonk dit toch heel anders. Mischien omdat de koker als klankkast werkt...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 maart 2004 Author Report Share Posted 15 maart 2004 Vraag Spido.... Beste Hans, Bij welke luidsprekers wordt het laag "opgehaald" door een condensator? Hoe is die condensator geschakeld? Bij welke luidsprekers wordt het laag "opgehaald" door een reflexpoort? Bedoel je dat er een piek is bij de poortresonantiefrequentie? *************** Bij vrijwel alle infinity classics wordt het laag inderdaad "opgeslingerd' door een grote seriecondensator. Kijk maar eens op infinity classiks. Door de poortresonantie ontstaat inderdaad een verhoging van het laag niveau op de afgestemde frequentie. Als het anders is hoor ik het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 maart 2004 Author Report Share Posted 17 maart 2004 Achterop mijn speakers staat renaiccance, en ook op de dozen en rekening. Het verhaal van Kappa 90 heb ik ook wel eens gehoord, maar dit zijn dus echte renaiccanses (zonder baspoort en relatief weinig laag). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo allemaal!! Heeft iedereen al zicht op het al of niet beschikbaar zijn op zat. 3 april? Tot nu toe werd deze datum iedere keer genoemd als 1e "ICC-luisterdag". Ik heb deze datum vrijgehouden en kan dus ook op die dag.... Voor alle duidelijkheid is het misschien handig als een ieder hier even kenbaar maakt of hij die dag kan en dus aanwezig is.... Als het dan definitief is kunnen er allerlei praktische dingen worden geregeld, zoals vervoer ernaar toe... Groeten, Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo allemaal!! Heeft iedereen al zicht op het al of niet beschikbaar zijn op zat. 3 april? Tot nu toe werd deze datum iedere keer genoemd als 1e "ICC-luisterdag". Ik heb deze datum vrijgehouden en kan dus ook op die dag.... Voor alle duidelijkheid is het misschien handig als een ieder hier even kenbaar maakt of hij die dag kan en dus aanwezig is.... Als het dan definitief is kunnen er allerlei praktische dingen worden geregeld, zoals vervoer ernaar toe... Groeten, Leon Wat mij betreft wel, ik moet alleen uiterlijk om 20:00 weer thuis zijn. Er kunnen mensen met mij meerijden vanaf den Bosch (of daar in de buurt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 (...) Door de poortresonantie ontstaat inderdaad een verhoging van het laag niveau op de afgestemde frequentie. Als het anders is hoor ik het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Zaterdag 3 april in de middag lukt mij wel, de avond mag zo lang worden als hij wil Aan de andere kant, Kerkrade is voor mij 2u rijden in een lawaaiige bus Een tussenstop bij Hans zou dus wel welkom zijn Enneh Spido, bij de R80 is niet aangegeven waar de 2e spoel van de IMG-Watkins woofer is aangesloten, bij de R90 kun je dat wel zien (in de aparte bass sectie). De Watkins spoelen verschillen onderling, de een is 4 ohm en de andere is 2 ohm, vandaar de extra componenten. Ik heb de R80's bij de verkoper en bij m'n broer gehoord, de opgegeven 35Hz komt er weldegelijk uit, al mag het een wonder heten als je alleen 'klassieke' filters gewend bent Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 (...) Door de poortresonantie ontstaat inderdaad een verhoging van het laag niveau op de afgestemde frequentie. Als het anders is hoor ik het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo Hans, (Zijn ze een beetje achterlijk, daar bij Ikvinnetnie?) de Ikvinnetnie-Sisboem sorry hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo Hans, (Zijn ze een beetje achterlijk, daar bij Ikvinnetnie?) de Ikvinnetnie-Sisboem sorry hans Hoe kun je dat nou horen met zo'n hoorapparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo Hans, (Zijn ze een beetje achterlijk, daar bij Ikvinnetnie?) de Ikvinnetnie-Sisboem sorry hans Hoe kun je dat nou horen met zo'n hoorapparaat. juist goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 Hallo Hans, (Zijn ze een beetje achterlijk, daar bij Ikvinnetnie?) de Ikvinnetnie-Sisboem sorry hans Hoe kun je dat nou horen met zo'n hoorapparaat. juist goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 Dus 3 april.. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 (...) Die grote seriecondensator is kennelijk bedoeld om het laag op te slingeren. Dit verhaal komt niet van mij maar van iemand die meer dan behoorlijk electronisch is onderlegt.(...) Beste Hans, Dat zullen dan wel heel bijzondere, speciaal geselecteerde, getrainde, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts