Jump to content

Infinity classics.....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Beste Bas,

Ik ga kijken of ik een foto kan organiseren (digitale camera lenen) van de inwendige organen van de filter. Deze stuur ik je dan toe via je e-mail. Wellicht dat jou expertise enig licht in de duisternis kan brengen in de vorm van goed of fout- oordeel. Het geheel zit in een nieuw kastje met aluminium front. Appart is dat er maar 2 knoppen aan de voorzijde zitten waar alleen het niveau van de bas geregeld kan worden.

Het geheel is wel voorzien van iets betere terminals. Het verhaal van terminals en bitumen en schuim snap ik trouwens wel, maar bij de zenerdiodes en L-pads raak ik het spoor even bijster (ben niet verder gekomen dan wiskunde B). Ben benieuwd naar jouw meing over het filter.

Tot mails,

Met vriendelijke groet,

Roger

Beste Roger,

Ik wacht met spanning je mail af :D

Grote kans dat ik jou servo al eens heb gezien. Komen jou IRS 1B's soms uit lelystad vandaan? :)

Groeten,

Bas

Beste Sebastiaan,

De IRS-1b komt van een handelaar (W&W audio) van Enschede vandaan (iemand die een woonhuis gebruikt als winkel, heeft allerlei mooi's staan). Het was een inruil, dus zeer goed mogelijk dat de vorige eigenaar uit Lelystad kwam.

Dus kans bestaat dat je 'm inderdaad al kent.

Foto laat ivm het vieren van carnaval nog even op zich wachten.

Groet,

Roger

Guest muziekfreak

AHAAAAAAAAA INFINITY....ik heb er een tijdje uitgelegen i.v.m. een computer upgrade :D

Ikzelf draai met de Infinity Kappa 9rs [Reference Standard] Deze is ook nog eens zwaar gemodificeerd. Bitumen aan de binnenzijde, Granietenvoeten opmaat gemaakt en verlijmt met de speakers [chemisch] En trekstangen op de achterzijdde. Interne bekabeling is vervangen [door een andere monstercable]

Ik stuur ze aan met 2 monoblokken Sphinx Project Twelve [en daat gaat perfect] Ik heb ze sinds vorige week in Extended staan en nogsteeds geen problemen. :D

Ik weet wel dat er een ohmdip is [0,9ohm gemeten en wel] Maar mijn amps hebben er geen moeite mee.

Ik was vorige week toevallig naar hobohifi [`s Hertogenbosch] geweest en daar stonden de Sigma`s tespelen. Na een bakkie koffie ben ik de luisterkamr gaan bezoeken. Ze stonden tespelen met een ocassionsetje Sphinx Project 26 [mijn versterker maar nogsteeds te $] Wauw een hele mooie speaker om naar te luisteren die sigma`s. Mooi helder gedetaillieerd geluidsbeeld, Niet zo verwonderlijk trouwens dat de classics van infinity het mooiste klinken en zo vooruitstrevend waren met hun speakers. De Emit,Lemim,Emim,Polydome,Polygraph enz zijn in mijn ogen. Nogsteeds de beste units die er zijn! Zo zuiver en goed belastbaar.

Helaas is Infinity er niet meer. De heer Nudell zijn laatste model was geloof ik de Genesis [helaas heb ik nog nooit het genoegen mogen hebben om deze te beluisteren] Harman Kardon International, heeft het toen overgenomen. Hun poging om de Kappa-series weer leven in teblazen is toen mislukt. Pak nu eens de nieuwe kappa 100 [met een Emit-R tweeter] De R staat voor Reproduction....says it all <_< en is toen min of meer geflopt. Gewoonweg omdat hun de techniek [en ik denk wellicht de liefde] er niet voor hebben om een mooie serie te produceren. Infinity is tegenwoordig meer een massaproduct geworden [plastiekachtige uitziende speakers] JAMMER

Ik heb gehad

Infinity 11i Reference

Infinity Epsilon [heb ik niet gehad maar een oom van me]

Infinity Kappa 9rs

Ik heb het gevoel met de classics van Infinity...dat je voor het geld geen betere speaker kan hebben. Ik durf gerust een speaker van 5000euro naast die van mij neertezetten en dan een luistersessie aantegaan tussen de twee. Ik weet zeker dat het dan nog een moeilijke keus zou zijn tussen de twee speakers. De classics zijn mooi in het hoog midden en het laag. Als je het mij vraagt vindt je dit tegenwoordig niet meer zosnel [let maar eens op heovaak mensen er een sub hebben bijstaan ;) ] Heb ik ook gedaan hoor [ben een bass-freak] nu niet meer.

Krijg kippevel...ik ga lekker een stuk muziekdraaien.

Muziekfreak

He muziekfreak,

Daar ben je weer! Nou als echte Infinity fan moet ik je even iets vertellen. Moet het even ergens kwijt. Ben laatst in Belgie een audiozaak tegengekomen die 2 IRS-V systemen (de echte grote jongens) had staan. Dit was een inruil van een klant die dus BEIDE systemen thuis had staan. Ze waren helaas reeds verkocht voor het leuke sommetje van 15.000 euro per stuk. De een ging naar Belgie en de ander naar Oostenrijk (naar een jongeman van 80 jaar). Wat zou ik graag zijn erfgenaam zijn.

Frustratie puur dus.

Groet,

Dutch

Guest muziekfreak

JAJA dutch daar ben ik weer [natuurlijk!] een Infinityfreak kan het niet laten heh om ff te reageren op zo`n mooi topic speciaal gewijd aan de classics van Infinity :)

Oooohh de irs V *lebber* :( 15000euros p.stuk als ik het geld ervoor had achterelkaar :rolleyes:

Ja idd helaas, maar laten we eerlijk wezen als je zo`n soort speaker hebt heb je ook de nodige ruimte nodig [wat ik en de meeste van ons dus niet hebben] om ze optimaal telaten klinken. Om nog maar niet tebeginnen over aansturing. Heb je ook het genoegen gehad om ze tebeluisteren? Zoja voel je vereerd! Zo`n soort reference systeem kom je niet snel meer tegen!

Ik zou ook graag zijn erfgenaam worden! Maargoed dromen mag toch. :lol:

Misschien was dat idee van een clubje oprichten niet zo slecht! Iemand nog enigzins ideeen hierover [website voor members ofzo] Lijkt mij een leuk plan...dan kunnen de mensen uit nederland die Infinityfreaks zijn hun verhaal en natuurlijk pics kwijt! :D

Ben benieuwd naar enigzins reacties omtrent een club ofzoiets dergelijks.

MVG Muziekfreak

Dag allemaal,

Gezien het feit dat ik ook al wat Infinityspeakers in huis heb of heb gehad, voel ik me ook aangesproken. Houden jullie me op de hoogte?

Groeten,

Hififreak

(Infinity Kappa 7A)

IRS 2A

Infinity WTLC

(IRS 2.5)

Infinity Reference 10

IRS 4.5

De tussen haakjes geplaatste speakers zijn niet meer in mijn bezit.

Nogmaals dag allemaal,

Infinity verbroedert in ieder geval wel. Ik krijg heel wat reacties op mijn website.

Wat dacht je van Herman, onze Hollandse Zwitser, die sinds drie weken de trotse eigenaar is van een setje:

IRS_2A_van_Harry_met_SAC_en_Phase_Linear.jpg

IRS 2B's.

Zo zie je maar, wat e.e.a. teweeg kan brengen. Het is na te lezen op:

http://members.lycos.nl/hififreak/anderesets.htm

Groeten,

Hififreak

Even resumerend,

Als ik het goed heb, zijn er nu al 8 of misschien 10 geinteresseerden in zo'n club, te weten :

Leon S

havicko

dutch9911

muziekfreak

hififreak

hendrik67

hans van liempd

ik

speedy andre ?

sebastiaan de vries ?

en ....... ?

Is toch al een goeie score om eens wat te organiseren, nietwaar ?

Als er interesse is, om bij mij te komen luisteren, dan kan ik helaas niet meer dan 4 personen tegelijk ontvangen i.v.m. de ruimte en opstelling van de speakers.

Even resumerend,

Als ik het goed heb, zijn er nu al 8 of misschien 10 geinteresseerden in zo'n club, te weten :

Leon S

havicko

dutch9911

muziekfreak

hififreak

hendrik67

hans van liempd

ik

speedy andre ?

sebastiaan de vries ?

en ....... ?

Als er interesse is, om bij mij te komen luisteren, dan kan ik helaas niet meer dan 4 personen tegelijk ontvangen i.v.m. de ruimte en opstelling van de speakers.

Zoals ik al schreef kan bij mij ook, Hendrik67 heeft al een mailtje gestuurd. Echt geinterreseerd zijn voorlopig dus Hendrik67, Hififreak, Zoveelste Henk en ik, de rest moet gewoon nog even reageren.

Gezien Carnaval (vakantie en feesten) kan dat nog wel even duren.... Zeker als je in den Bosch woont... :rolleyes:

:)

Hoi allemaal!

Het idee van een club spreekt mij iig wel aan!

Het enige wat mij ontstemt,is dat er op de Infinity Classics site geen Delta's te bespeuren zijn. Ik heb de 70's.... :(

Er is sowieso niets meer over te vinden op het www....Toch vind ik dat er behoorlijk geluid uit komt en dan heb ik nog niet eens zo'n topinstallatie! :)

Muzikale groeten,

Leon

Ook viel mij het grote aantal elco's op, op het filter, ik denk dat dit in de toekomst toch polyester (MKP of MKT) worden. De spoelen met kern worden waarschijnlijk vervangen door luchtspoelen.

Zo is het nogal logisch dat het ding zo weinig dynamisch klinkt.

In de duurdere moddelen met emins en emits  zitten n.l. wel luchtspoelen (evenals in de Kappa's (alleen hoog en midden)).

Ik moet dit verhaal even relativeren.

N.l. de elco's worden alleen voor het laag gebruikt voor de hoog- en middenunits zijn wel degelijk MKP gebruikt. Hierbij een foto van het hoogfilter:

filterhoog.jpg

en uiteraard het laagfilter:

filterlaag.jpg

Guest muziekfreak
Even resumerend,

Leon S

havicko

dutch9911

muziekfreak

hififreak

hendrik67

hans van liempd

ik

speedy andre ?

sebastiaan de vries ?

en ....... ?

Heeij henk hoe is het nou! Ik zou ook een keer bij jou komen luisteren..nadat je bijmij was geweest..Je bent bij mij geweest dus ik mot nog eens een keer komen aanwandelen! [ps: ik heb nu tubetraps] Stuur maar een pmtje ofzo als je aanbod nog geld.

Nou echt heel tof!! Dit idee zie ik wel zitten jongens....ik heb alleen een probleem mijn ruimte is klein dus kan er maar een per bezoek ontvangen :( Ik heb een mailtje naar Hans toegestuurt omtrent de IC-CLUB...Ik zie het helemaal zitten :D

MVG MUZIEKFREAK [sorry voor de late reactie maar carnaval heh!]

Ook viel mij het grote aantal elco's op, op het filter, ik denk dat dit in de toekomst toch polyester (MKP of MKT) worden. De spoelen met kern worden waarschijnlijk vervangen door luchtspoelen.

Zo is het nogal logisch dat het ding zo weinig dynamisch klinkt.

In de duurdere moddelen met emins en emits

PS ik had alleen niet verwacht dat de invloed op de Dynamiek zo groot was.

Beste Hans,

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook nooit geloofde in eht grote verschil van verbindingen (stom! ik had beter moeten weten!) totdat ik het zelf had meegemaakt. Toen ineens vond ik dat de merken als WBT en Neutrik een groot bestaansrecht hebben.

Ik ben van mening dat er in de betaalbare klasse geen betere ls/ verbindingen zijn dan WBT. (ja er is wel beter, direct uit de versterker de weergevers in ha! :D)

Groeten,

Bas

een verbinding is 100 keer zo belangrijk dan een kabel .

als je weet wat ik in de autoelectronica tegenkom aan storingen ...

en die komen bijna allemaal door slechte stekkerverbindingen . :rolleyes:

Beste Eric,

Zijn we het over een ding helemaal eens. Testen van mijn kant met allemaal dezelfde kabels, maar met verschillende pluggen lieten soms grotere verschillen horen dan verschillende kabels. Een deel van de verschillen in kabel durf ik te wijten aan de verschillen in kwaliteit pluggen en solderingen.

Groeten,

Bas