cgm Posted 8 mei 2004 Report Share Posted 8 mei 2004 Dag allemaal, Dat kun je wel zeggen, maar hij heeft ze wel! Groeten, Hififreak Hij is gewoon jaloers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 8 mei 2004 Report Share Posted 8 mei 2004 HELEMAAL MEE EENS! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 mei 2004 Author Report Share Posted 8 mei 2004 Even heel wat anders, kheb m'n filters eens onderhanden genomen. Nadat er bij CoenrR toch wel een behoorlijk klankverschil met dezelfde unit te horen was kon dat niet uitblijven. Die electrolieten en kernspoelen waren me allang een doorn in het oog. Eerst even een plaatje van hoe het filter er voor de verbouwing uitzag: Dit is het filter voor de midbas, midden en tweeter. De twee oranje en de kleine paarse condensatoren zijn vervangen. De seriecondensator door een MKP, de andere door MKT's. De middelste kernspoel onder de print, en de spoel linksonder en middenboven zijn vervangen door luchtspoelen. Nu zijn alle seriecondensatoren MKP's (behalve voor de basspeaker) en de meeste parallelcondensatoren MKT's. Ook heb ik nog wat loodbitumen in de kast geplakt, en de watten in de midbasbehuizing vervangen door pritex. Het verschil in klank is dat de Emim, en de midbas dynamischer en natuurlijker klinken. Hierdoor is het hele klankbeeld er behoorlijk op vooruit gegaan. Al met al weer een lange dag bezig geweest. Het probleem is n.l. dat alle nieuwe componenten nogal wat groter zijn. Bovendien vind ik dat alles weer stevig gemonteerd moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 mei 2004 Report Share Posted 8 mei 2004 Nu nog het plaatje van na de aanpassing Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 mei 2004 Report Share Posted 8 mei 2004 leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 mei 2004 Author Report Share Posted 8 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 mei 2004 Author Report Share Posted 8 mei 2004 leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 Of een cursus spoeltjes winden ... dat lijkt me gezien de laatste ontwikkelingen handiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts