Jump to content

Infinity classics.....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De membramen van de kleine Emit's zijn nog nieuw te koop.

De grotere EMIT's in b.v. Quantum 3, 2 en line source niet.

Ik kan me voorstellen dat ouder typen EMIM's (RS1b, RS2.5, RS4.5)

te herstellen zijn.

Alexander (heeft diverse Quantums)

Guest muziekfreak

Nu een andere vraag voor de mannen hier. Ik durf het bijna niet tevragen omdat ik het antwoord al weet, maar misschien dat ik iets gemist heb op het net.

Maar is er misschien ook een zaak die polydome en polygraph midtoners repareert/opknapt :huh: hier ben ik al langger naar opzoek maar niets mocht baten.

Nu een andere vraag voor de mannen hier. Ik durf het bijna niet tevragen omdat ik het antwoord al weet, maar misschien dat ik iets gemist heb op het net.

Maar is er misschien ook een zaak die polydome en polygraph midtoners repareert/opknapt :huh: hier ben ik al langger naar opzoek maar niets mocht baten.

Hangt er vanaf wat er aan kapot is, maar je zou Audiolab in Follega eens kunnen vragen. Hij heeft ook mijn randen van de woofers perfect vervangen.

Hij zei toen dat hij ook dome's repareerde.

:)

Guest muziekfreak

Nou ze zijn niet kapot [gelukkig niet] maar je weet nooit...kan gemakkelijk zijn voor in de toekomst. Maar ik heb mij woofers ook laten reconen bij audiolab [4x30cm 500euro] de polydome en polygraph is een unieke speaker [vooral de polydome die ook aan de achterzijdde netzoveel geeft als aan de voorzijdde] Ik heb het hun toen ook gevraagd. De polydomes zijn gemaakt van een geheel. Met andere woorden je zou dus de buitenste [grijze] ring moeten slopen en dan kun je erbijkomen. Dus dat gaat niet zonder schade helaas. :(

De voorstellen zijn nog niet erg concreet tot nu toe.

Ik wil best ergens langs gaan of anderen ontvangen, dit weekend heb ik de zondag nog vrij.

Bij mij is 3 man geen probleem en straks in Gouda heb ik nog meer ruimte :D

Andr

Guest muziekfreak
hoi, muziekfreak

Ik weet niet of je nog interesse hebt, maar ik heb het idee dat die pm'etjes jou niet bereiken (pc crasht bij t versturen).

Reageer anders gewoon even op de advertentie, dan mail ik je terug.

groeten, vibuthi

heeij gozer, er staat een e-mail button hier onderaan ;) als dat niet werkt dwarf80@home.nl

Je pm`s heb ik niet ontvangen dus zeg het maar....ik heb eerst een ander project waar we mee bezig zijn een [monster van een sub] namelijk. Dus daarna kan ik iets voor je betekenen. Kweet niet of je msn hebt..stuur maar een mail.

Mvg Muziekfreak

Ik had in principe donderdag 11 maart voorgesteld, maar dat is intussen wel erg kort dag.

Dat kan uiteraard bij mij, hoewel ik max. 4 personen tegelijk kan ontvangen.

Mocht er interesse zijn, geef even een PM.

Is er al een "rollenverdeling" binnen de ICC.

Hans, ben jij coordinator ??

Anders kunnen we deze afspraken beter via de betreffende coordinator laten lopen !?

Ik had in principe donderdag 11 maart voorgesteld, maar dat is intussen wel erg kort dag.

Dat kan uiteraard bij mij, hoewel ik max. 4 personen tegelijk kan ontvangen.

Mocht er interesse zijn, geef even een PM.

Is er al een "rollenverdeling" binnen de ICC.

Hans, ben jij coordinator ??

Anders kunnen we deze afspraken beter via de betreffende coordinator laten lopen !?

Ik heb al een paar keer 'n oproep gedaan om iets voor te stellen. Echter behalve van zoveelste Henk, geen berichten.

Ik stel voor om a.s. donderdag toch maar bij jouw bij elkaar te komen. We zijn dan in elk geval met twee man....

Bij mij mag natuurlijk ook, maar Wageningen ligt misschien iets meer centraal voor als er nog anderen willen komen...??? :confused:

Eventueel kan ik MuziekFreak in den Bosch ophalen.

Guest muziekfreak

Meen je dat nou :huh: ik zou het echt heel tof vinden van je! count me in in dat geval [ik heb geen rijbewijs en een krap schema wat werk betreft]....ik wil het ook vergoeden dat je me komt halen hans...nogmaals ik vind het echt tof van je!

Er is een maartje...ik ben aanstaande dinsdag namelijk op vakantie naar egypte.

t/m 17maart. Sorry voor het ongemak...maar het is nu eenmaal geboekt. Ik hoor het wel van jullie dus jip er is animo!

PS HENK IK HEB 2 TUBETRAPS DAN KAN IK DIE IN EEN KEER MEENEMEN ALS JE DAT WILT.....weet je gelijk wat die dingen doen met het geluid.

Meen je dat nou :huh: ik zou het echt heel tof vinden van je! count me in in dat geval [ik heb geen rijbewijs en een krap schema wat werk betreft]....ik wil het ook vergoeden dat je me komt halen hans...nogmaals ik vind het echt tof van je!

Er is een maartje...ik ben aanstaande dinsdag namelijk op vakantie naar egypte.

t/m 17maart. Sorry voor het ongemak...maar het is nu eenmaal geboekt. Ik hoor het wel van jullie dus jip er is animo!

PS HENK IK HEB 2 TUBETRAPS DAN KAN IK DIE IN EEN KEER MEENEMEN ALS JE DAT WILT.....weet je gelijk wat die dingen doen met het geluid.

Voor mij is dat maar een klein stukje om, mischien dat we dan wat later naar Henk gaan.

Guest muziekfreak

MMMmmm.....KEB IETS LEUKS GEVONDEN!!!!!!!!! Van de man achter de moeilijk aanstuurbare watkins-woofers

Interesting quotes from Bill Watkins

--------------------------------------------------------------------------------

I found this on the news group. Bill Watkins who invented the "Watkins" woofer wrote the following concerning the low impedance of his woofer:

"First, background RE the issue of the Watkins-Infinity

woofer. I have _never_ met Arny Nudell or Cary Christie,

at the factory, CES, or whereever. I have never been

to California and/or the Infinity factory, and my lab

was, and still is on the east coast. My _sole_ duty was

to supply prototypes. I did that and the impedance on

_all_ prototypes was above 3 ohms. I have proof of this.

Now Mr. Nudell has no qualms about impedance values

below 3 ohms, witness his new company Genesis, and he

was the man who realigned the mass factor, without

realigning the electrical drive circuit for 3 ohms or

more. As noted before, I've built and sold thousands

without a single complaint RE impedance. The principle

of alignment is the same as the crossover to a mid-range

in a three-way system, not difficult at all, but _note_:

On can get some additional extension into the bass by

mis-alignment. One gets a better spec, but it compromises

the actual sound and impedance. Enough said???

Now as to your end. I assume you speak from experience

in selling and/or listening to Infinity. The original QLS-1

and QLS series (and a few later models) were misaligned

and didn't sound that good at all, plus they blew up amps

that were less than stable into low Z loads. Ampzilla's,

for example. So you are correct in your evaluation of

these speakers. Now guess where the blame was thrown...

Tony Loban answered this question along with his explanation

of the woofer to you, which I quote again to you below.

If you have questions, I'll answer them RE any of this."

"I have in archive, your previous statements, RE this

matter, along with my statements of explanation. Now also

I have original brochures of the Infinity speakers you've

mentioned, this being notable - the woofer is referred to

as the "Infinity-Watkins" woofer. The reason for this is

at the outset, Mr. Nudell ask me what name to use for it,

and since the _basic_ design of the woofer was mine, but

he would have the _final_ say on box size, stuffing, and

ancillary parts, these things being critical to final

performance, I suggested "Infinity-Watkins". The point

being, that since you've documented that you sold these, you surely must have known the name of the woofer, but you've willfully attributed performance solely to me, including that of the QLS, and even after I posted otherwise here on RAO.

Now also, I ask you about my own WE-1 and/or WE-1a (solely my work), and you have not discussed the performance of these, instead continuing to dwell on Infinity, which IMO, make your statements of vindictive and defamatory nature."

"Cool down, Zip. I'm not trying to con anyone. Everybody in the business knows Infinity has changed since sold by Nudell and Christie. I stated that in an earlier message. I am not an

advocate of todays Infinity speakers. They are not of the

quality as before. And they have not used my name or woofer in years. My point was that the company survived under Nudell. I could have been more clear about that. "

Guest muziekfreak

Lijkt me een strak plan ik heb nu op het moment 2 grote [de orginele jajaja] traps staan. Er komen nog twee kleinere bij dus dat wordt wel een leuke luisterervaring henk. Kunnen we een beetje xperimenteren. ;)

Begin april is mij prima.... :D limburg lijkt me ook wel onwijs gaaf zeg [die man heeft wel een wereld set staan trouwens als ik het lijstje zo bekijk :blink: ]

Mvg Muziekfreak

Lijkt me een strak plan ik heb nu op het moment 2 grote [de orginele jajaja] traps staan. Er komen nog twee kleinere bij dus dat wordt wel een leuke luisterervaring henk. Kunnen we een beetje xperimenteren. ;)

Begin april is mij prima.... :D limburg lijkt me ook wel onwijs gaaf zeg [die man heeft wel een wereld set staan trouwens als ik het lijstje zo bekijk :blink: ]

Mvg Muziekfreak

Het eerste weekend van April is het pasen, ik ben dan een paar dagen weg. Voor wat mij betreft dus graag de zaterdag ervoor of erna. Als we ergens (of bij mij thuis) afspreken kan ik wel rijden.

En bij Henk... zeg het maar, dat kan gemakkelijk op een avond. Dat is maar ca 3 kwartier rijden.