FrankD Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Op die bewuste dag hadden we twee mono versterkers bij ons. Mijn stereoversterker (die overigens niet kapot was) stond gewoon bij mij thuis. Kennelijk ben jij de enige die aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 De kabel gaat niet de fout in, de versterker-kabel-speaker combinatie gaat de fout in.Ik heb begrepen dat de MkII een betere controle heeft. Dus dat betekend dat de Mk1 een mindere controle heeft... Ik ben heeel erg kritisch op versterkers. Kritisch mag, maar dit zit erg dicht tegen het negatieve... Net zoals ik niet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Ik vind dat Hans wel heel makkelijk vervorming in CD-spelers claimt te horen. Ik ben er nog steeds niet achter wat hij daar nou mee bedoelt. Ik ben niet bij de luistersessie geweest, dus ik kan niets over de verschillen zeggen. Wel dat ik jaren geleden een set Monster ls kabel gehad heb die ook last hadden van oxydatie. Dat kwam het de klan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Ik vind dat Hans wel heel makkelijk vervorming in CD-spelers claimt te horen. Ik ben er nog steeds niet achter wat hij daar nou mee bedoelt. Ik ben niet bij de luistersessie geweest, dus ik kan niets over de verschillen zeggen. Wel dat ik jaren geleden een set Monster ls kabel gehad heb die ook last hadden van oxydatie. Dat kwam het de klan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Zie het als onderbouwende kritiek. Het is zeker niet negatief bedoeld. Het randje vervorming was nou ook weer niet zo heel sterk. Het viel me gewoon op tijdens dat fragment. (En heel veel anderen blijkbaar niet) Het is gewoon te makkelijk om het af te doen als vervorming in de opname en te stellen dat er 3dB in de kabel achterblijft. Met name dat laatste is alleen mogelijk met een heel exotisch kabel ontwerp. Maar zeker niet met dat snoertje dat Klaas meehad. Dat vond ik overigens ook niet mooi klinken. Alleen die vervorming was weg bij die klarinet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 PS. Hans hoe groot denk je dat de kans is dat een vrijwel volslagen electronica leek het perfecte luidspreker snoertje zou weten te vlechten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Zie het als onderbouwende kritiek. Het is zeker niet negatief bedoeld. Het randje vervorming was nou ook weer niet zo heel sterk. Het viel me gewoon op tijdens dat fragment. (En heel veel anderen blijkbaar niet) Het is gewoon te makkelijk om het af te doen als vervorming in de opname en te stellen dat er 3dB in de kabel achterblijft. Met name dat laatste is alleen mogelijk met een heel exotisch kabel ontwerp. Maar zeker niet met dat snoertje dat Klaas meehad. Dat vond ik overigens ook niet mooi klinken. Alleen die vervorming was weg bij die klarinet. Eigenlijk dus .... eigenlijk, een heleboel bombarie om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 PS. Hans hoe groot denk je dat de kans is dat een vrijwel volslagen electronica leek het perfecte luidspreker snoertje zou weten te vlechten? Je vergeet de "backing vocals"..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Ik vind dat Hans wel heel makkelijk vervorming in CD-spelers claimt te horen. Ik ben er nog steeds niet achter wat hij daar nou mee bedoelt. Ik ben niet bij de luistersessie geweest, dus ik kan niets over de verschillen zeggen. Wel dat ik jaren geleden een set Monster ls kabel gehad heb die ook last hadden van oxydatie. Dat kwam het de klan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Ik vind dat Hans wel heel makkelijk vervorming in CD-spelers claimt te horen. Ik ben er nog steeds niet achter wat hij daar nou mee bedoelt. Ik ben niet bij de luistersessie geweest, dus ik kan niets over de verschillen zeggen. Wel dat ik jaren geleden een set Monster ls kabel gehad heb die ook last hadden van oxydatie. Dat kwam het de klan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Zie het als onderbouwende kritiek. Het is zeker niet negatief bedoeld. Het randje vervorming was nou ook weer niet zo heel sterk. Het viel me gewoon op tijdens dat fragment. (En heel veel anderen blijkbaar niet) Het is gewoon te makkelijk om het af te doen als vervorming in de opname en te stellen dat er 3dB in de kabel achterblijft. Met name dat laatste is alleen mogelijk met een heel exotisch kabel ontwerp. Maar zeker niet met dat snoertje dat Klaas meehad. Dat vond ik overigens ook niet mooi klinken. Alleen die vervorming was weg bij die klarinet. Eigenlijk dus .... eigenlijk, een heleboel bombarie om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Zie het als onderbouwende kritiek. Het is zeker niet negatief bedoeld. Het randje vervorming was nou ook weer niet zo heel sterk. Het viel me gewoon op tijdens dat fragment. (En heel veel anderen blijkbaar niet) Het is gewoon te makkelijk om het af te doen als vervorming in de opname en te stellen dat er 3dB in de kabel achterblijft. Met name dat laatste is alleen mogelijk met een heel exotisch kabel ontwerp. Maar zeker niet met dat snoertje dat Klaas meehad. Dat vond ik overigens ook niet mooi klinken. Alleen die vervorming was weg bij die klarinet. Eigenlijk dus .... eigenlijk, een heleboel bombarie om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Daar komt bij... wie zegt dat jouw idee over een goede hoog-laag (dun-vet) verhouding de juiste is... ??? Ha Hans Mijn opvatting over een goed hoog-laag verhouding is de juiste..... voor mij. Verder reikt het niet. Ik zou die luisteravond zo weer over doen, want het was wel een hele leuke met prachtige muziek. Dat stuk met contrabas en gitaar draai ik nog regelmatig. Gewoon lekker zwelgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Daar komt bij... wie zegt dat jouw idee over een goede hoog-laag (dun-vet) verhouding de juiste is... ???Ha HansMijn opvatting over een goed hoog-laag verhouding is de juiste..... voor mij. Verder reikt het niet. Ik zou die luisteravond zo weer over doen, want het was wel een hele leuke met prachtige muziek. Dat stuk met contrabas en gitaar draai ik nog regelmatig. Gewoon lekker zwelgen. Dat is helemaal waar...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Gevlochten interlinkjes is geen enkel probleem. Stereo versterker zal ook wel gaan. Maar onderschat niet de honger van de Thiels. Waar de Kappa voornamelijk in het laag een belasting vormd daar doet die Thiel het over een aardig stuk mid-laag mid gebied met een dip van 2.8 Ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Het laag wat ik hieruit hoorde was extreem goed, en heb ik zelden zo goed uit andere speakers gehoord. Uitzondering vormt de magnepan van M. Is het niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 (...) Je probeert altijd de set waar je naar zit te luisteren te vergelijken met hetgeen je het meest hoort.(...) Van KF vernam ik, dat hij zich tijdens deze luisteravond erg ongemakkelijk heeft gevoeld. Via de beide betrokken CD-spelers (een gemodificeerde HK en iets nog ergers, geloof ik), de Array versterkers en de gevlochten luidsprekerkabels, klonk alles veel matter, futlozer, waziger, donziger dan wat hij gewend is. Hij gebruikt thuis en bij PP demonstraties een antieke CD 80 van Marantz, en een nog antiekere Bryston versterkercombinatie, alsmede eenvoudige (niet-geoxydeerde) Monacor 2x4mm speakerkabels. En dat klinkt veel levendiger, frisser, kernachtiger en duidelijker. De spekstenen luidsprekers in de toenmalige uitvoering klonken bij hem thuis wel wat te helder, zelfs wel fel, maar niet agressief. Via Hans' set-up kreeg de klank iets onnatuurlijks en onaangenaams, begrijp ik. Omdat KF de mensen niet graag tegen de schenen schopt, zei hij daar toen maar niet te veel over. Maar hij vond niet dat zijn luidsprekers optimale kansen kregen om hun kunnen te tonen. Dat was destijds in Bas' basement, met de Sony CD-speler direct gekoppeld aan de Rotel powerblocks, een heel stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Nu is Klaas toch best wel een 'mondige' persoon, hij kwam bij Bas langs na een demonstratie van de Kings, dan had hij dus ook de Marantz cd80 en de Bryston versterker(s) bij zich. Waarom werden die dan niet even aangesloten, de speakerkabels kwamen ook niet zonder reden te voorschijn .... Maar ach, Klaas was te gast bij Bas en niemand dacht waarschijnlijk aan de andere apparatuur van Klaas, het stond al zo vol daar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Ach laat die Spido toch. Hij heeft alles van horen zeggen (van Klaas). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Ach laat die Spido toch. Hij heeft alles van horen zeggen (van Klaas). Je bedoelt..."andermans oren" Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 (...) Jammer genoeg was het hoog van de SSPP veel te scherp, ik kan me niet voorstellen dat het met 3 dB opgelost is. (...) Beste Hans, We kunnen ons er over verwonderen dat jij schommelingen van + en - 10 dB bij Erik thuis acceptabel vond, maar je stoorde aan het ruggetje van + 3 dB bij de spekstenen speakers. Ter verklaring diene dat deze verhoogde output precies het gebied besloeg waarin ons gehoor het meest kritisch is voor amplitude en frequentie (niet voor faseverschil), en dat dit ook het gebied is waarin de eigenresonantiefrequentie van ons gehoororgaan valt: het hogere middengebied, waarin babygekrijs, brandweersirenes, schoolbordkrijtgepiep en andere welluidende klanken zich thuis voelen. Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Denk je echt dat daar nog een titanenstrijd tussen Bryston (de nieuwste, geleend van Mafico) en Array had bijgepast? Thuis speelt Hij toch met een "antieke Bryston"?Zoeen die al jaren uit de garantie is.Dat nu zijn de best klinkende eindbakken die men daar ooit gemaakt heeft. S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Het laag wat ik hieruit hoorde was extreem goed, en heb ik zelden zo goed uit andere speakers gehoord. Uitzondering vormt de magnepan van M. Is het niet? Ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 (...) Je probeert altijd de set waar je naar zit te luisteren te vergelijken met hetgeen je het meest hoort.(...) Van KF vernam ik, dat hij zich tijdens deze luisteravond erg ongemakkelijk heeft gevoeld. Via de beide betrokken CD-spelers (een gemodificeerde HK en iets nog ergers, geloof ik), de Array versterkers en de gevlochten luidsprekerkabels, klonk alles veel matter, futlozer, waziger, donziger dan wat hij gewend is. Hij gebruikt thuis en bij PP demonstraties een antieke CD 80 van Marantz, en een nog antiekere Bryston versterkercombinatie, alsmede eenvoudige (niet-geoxydeerde) Monacor 2x4mm speakerkabels. En dat klinkt veel levendiger, frisser, kernachtiger en duidelijker. De spekstenen luidsprekers in de toenmalige uitvoering klonken bij hem thuis wel wat te helder, zelfs wel fel, maar niet agressief. Via Hans' set-up kreeg de klank iets onnatuurlijks en onaangenaams, begrijp ik. Omdat KF de mensen niet graag tegen de schenen schopt, zei hij daar toen maar niet te veel over. Maar hij vond niet dat zijn luidsprekers optimale kansen kregen om hun kunnen te tonen. Dat was destijds in Bas' basement, met de Sony CD-speler direct gekoppeld aan de Rotel powerblocks, een heel stuk beter. KF praat alleen via Spido ????? Ik heb nl verder weinig directe kritiek gehoord.... Ik houd niet zo van dat achterbakse.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts