Pjotr Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Beste Bas, Ja paul vliegt m.i. ook de bocht uit met zijn generaliserend oordeel over op amps. Maaruhh: Jammer dat de meeste opamp ontwerpers neit veel meer ermee doen dan de tal van gaincloners. De mogelijhkeden van de LM3886's rijken nog veel en veel verder!\ Een LM3886 is wat het is. Het is gewoon een uitstekend versterker IC waar weinig aan te verhapstukken valt. Ga nou geen wierook er bij leggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Beste Bas, Ja paul vliegt m.i. ook de bocht uit met zijn generaliserend oordeel over op amps. Maaruhh: Jammer dat de meeste opamp ontwerpers neit veel meer ermee doen dan de tal van gaincloners. De mogelijhkeden van de LM3886's rijken nog veel en veel verder!\ Een LM3886 is wat het is. Het is gewoon een uitstekend versterker IC waar weinig aan te verhapstukken valt. Ga nou geen wierook er bij leggen Beste Peter, Ohnee? Je wilt neit weten wat ik allemaal (met een veeltal) van LM3886's heb uitgehaald . Geloof me als ik zeg dat de mgoelijhkeden oneindig zijn. en dat zonder wierook, maar met gezond verstand Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Tering opamps ! PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 maart 2004 Author Report Share Posted 1 maart 2004 wat zijn opamps?? in mijn avm vv schijnt er ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 (...) Ga je er nog mee toeren of zijn ze te beluisteren op de Horecava? Afkomst verloochent zich niet... (...) Beste Ron, Spido toert alleen met zijn motorclub The Intruders. Niet met luidsprekers, dus. Je opmerking over de afkomst van de PP's begrijp ik niet. Wat bedoel je daarmee? (...) De R90 doet een hele hoop goed Andre, daarom had ik ze toen ook gekocht. Absoluut een pop jazz en funk weergever. Klassiek kun je er naar mijn mening beter niet over draaien. (...) Beste Bas, Een luidspreker hoort een allesvreter te zijn. Als hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Een luidspreker hoort een allesvreter te zijn. Dan mag Klaas wel oppassen. Stel je voor dat zijn PP's honger krijgen. Ze hebben zich al eens aan gruis vergrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Een luidspreker hoort een allesvreter te zijn. Dan mag Klaas wel oppassen. Stel je voor dat zijn PP's honger krijgen. Ze hebben zich al eens aan gruis vergrepen. Dan mag z'n vrouw ook wel oppassen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Dan mag z'n vrouw ook wel oppassen! Zolang je het doek ervoor houdt, kan de fasekegel niets zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Erik, opamps zijn kleine geintegreerde schakelingen, zeg maar een soort analoge chips. Die kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden als versterkertrapje of als buffertrap. In den beginne werden die dingen alleen toegepast vanwege de kostenbesparing en ruimtebesparing in vgl. met een discreet opgebouwde schakeling (D.w.z. met losse transitoren en dergelijke). Nu beweren Pjotr en Bas dat opamps tegenwoordig ook goede geluidskwaliteit kunnen geven. Dat is te hopen, want ze zitten overal in. Die goede zijn dan in ieder geval niet goedkoop meer. Het blijven tering dingen Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Dan mag z'n vrouw ook wel oppassen! Zolang je het doek ervoor houdt, kan de fasekegel niets zien... Hahahahahahahaha; Maar als het doek ervoor hangt, hangt de fasekegel slap en begin de conus weer te schuren en te schallen tegen de poolkern. Je kunt hem beter overeind hebben staan zonder doek ervoor (klankmatig het beste), maargoed.. de kans dat ie zich ergens aan gaat vergrijpen word dermate groter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Beste Bas, Een luidspreker hoort een allesvreter te zijn. Als hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Beste Bas, Een luidspreker hoort een allesvreter te zijn. Als hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Beste Ron, Stonerock en hardrock? 'k Zou niet weten wat dat eerste is. Goede luidsprekers lijken me voor hardrock eigenlijk niet echt nodig. Maar daar mag jij best anders over oordelen. Wat mij vooral opvalt bij de spekstenen luidsprekers, is de duidelijkheid en kernachtigheid van de klank. Dat is goed merkbaar bij grote impulsen, maar ook bij subtiele details zoals het "pulserend" uitklinken van een snaar (piano, gitaar). Maar zulke subtiliteiten zouden jou, als zelfverklaard liefhebber van plat vermaak, niet opvallen. Ga daarom alsjeblieft nooit naar deze luidsprekers luisteren. Je zou ze toch niet op waarde kunnen schatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Stonerock en hardrock? 'k Zou niet weten wat dat eerste is. Goede luidsprekers lijken me voor hardrock eigenlijk niet echt nodig. Maar daar mag jij best anders over oordelen. Het is stonerrock (niet stonerock). En wat zijn we weer bevooroordeeld over rock. Nee, dat klinkt uit een goeie luidspreker toch niet beter dan uit een midiset... Tuurlijk... Stonerrock is trouwens loodzware rock (veel en diepe bas). Queens Of The Stone Age, Kyuss, Monster Magnet en Fu Manchu zijn zo wat voorbeelden. Als jij de muziek zou kennen, zou jij ook moeten weten dat dit zeker beter klinkt op een goeie speaker dan op een midiset-speaker. Al was het alleen maar omdat daar geen (echt) laag uitkomt... Ik denk trouwens dat de PP uitermate geschikt is voor stonerrock. Laag gaat ie wel en van fel hoog/midden heb je bij stonerrock sowieso geen last, want dat is er nauwelijk (i.v.m. het laag)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Laag gaat ie wel en van fel hoog/midden heb je bij stonerrock sowieso geen last, want dat is er nauwelijk (i.v.m. het laag)... Zou er dan toch echt iets zijn wat de PP wel fatsoenlijk weer kan geven dan? (op schel en schater na) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Bevreemd me trouwens enigzins, dat een lid van de Intruder Club niet bekend is met Stonerrock. Zouden er ook Intruder Clubs zijn die volledig In De Here zijn ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Bevreemd me trouwens enigzins, dat een lid van de Intruder Club niet bekend is met Stonerrock. Zouden er ook Intruder Clubs zijn die volledig In De Here zijn ? Paul. Ja, Die dansen allemaal de Tango (net zoals in Police Academy 1) In zo'n leren intruderbroek met opengereten bilnaad, en zwaar geschakelde hangers, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Wij rijden. Wij rocken niet: stone noch hard. Wij voldoen niet aan de hitsige fantasiebeelden van Smerige Sherwin. Wij zijn the Intruders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Wij voldoen niet aan de hitsige fantasiebeelden van Smerige Sherwin. Idd, jullie voldoen nergens aan.. stelletje leernichten Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Die dansen allemaal de Tango (net zoals in Police Academy 1) In zo'n leren intruderbroek met opengereten bilnaad, en zwaar geschakelde hangers, WAAI EM SIE EE!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Wij rocken niet: stone noch hard. Stoner!!! Niet stone... Leer eens lezen man... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Wij rocken niet: stone noch hard. Stoner!!! Niet stone... Leer eens lezen man... En spiekers bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 (...) En spiekers bouwen (...) Waarom zou ik zelf speakers gaan bouwen? Ik ben helemaal tevreden met de Perfect Performers die ik bij Klaas Feenstra in Appelscha heb gekocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 (...) En spiekers bouwen (...) Waarom zou ik zelf speakers gaan bouwen? Ik ben helemaal tevreden met de Perfect Performers die ik bij Klaas Feenstra in Appelscha heb gekocht! Haha, je komt leuk uit de hoek, Ben je dan toevallig een broer van Klaas ofzo? Omdat je zoveel van hem weet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Claro, ze zitten beiden bij dezelfde motorclub. De Protruders ofzo. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts