Bartok Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Gisterenmiddag zag ik in Enschede een nieuwe Marantz 'cd-rewriter' in de etalage staan, type DR2100 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 179,- is inderdaad echt een koopje voor een audio CD-recorder!!! Ik had voordat ik m'n PC(brander) had ook een jaar of 2 een Philips CDR760. Maakte perfecte copieen, die bij mij ook niet van 't origineel waren te onderscheiden. Heb 'm een jaartje of 6 geleden gekocht voor 699,- Gulden. Er is nog nooit 1 kopie mee mislukt, ...wat ik van m'n PC brander helaas niet kan zeggen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Ik zoek zelf ook nog een cd-recorder, is die aanbieding alleen in Enschede of ook bij bijv. Mediamarkt in Utrecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Ik zoek zelf ook nog een cd-recorder, is die aanbieding alleen in Enschede of ook bij bijv. Mediamarkt in Utrecht? Volgens mij zijn alleen de cd's van de Mediamarkt, als ik het verhaal zo eens lees. De brander zal wel ergens anders vandaan komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 Ik heb al jaren tot grote tevredenheid een Denon cdr 1000. Voor afspelen gebruik ik inderdaad mijn T+A speler, klinkt inderdaad neutraler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 15 februari 2004 Author Report Share Posted 15 februari 2004 De Marantz DR2100 heb ik gekocht bij Hemmers Beeld & Geluid aan De Heurne in Enschede. De cd'tjes bij Mediamarkt. Misschien hebben ze bij Hemmers nog meer exemplaren, een telefoontje en je weet het. Uit de reacties mag ik afleiden dat er inderdaad geen verschil is tussen origineel en kopie. 'k Heb zojuist nog eens vergeleken; geen verschil. Ik had ook nog een gebrande opname liggen van Pergolesi's Stabat Mater met Scholl die gemaakt is met de brander van de computer. Ik heb die opname vergeleken met het origineel en hoorde w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 februari 2004 Report Share Posted 15 februari 2004 De Marantz DR2100 heb ik gekocht bij Hemmers Beeld & Geluid aan De Heurne in Enschede. Bedankt, ik zal dinsdag even bellen ('s maandags zijn ze gesloten), maar ze zullen dan wel op zijn! En is er t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 februari 2004 Report Share Posted 17 februari 2004 De Marantz DR2100 heb ik gekocht bij Hemmers Beeld & Geluid aan De Heurne in Enschede. Bedankt, ik zal dinsdag even bellen ('s maandags zijn ze gesloten), maar ze zullen dan wel op zijn! En is er t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 17 februari 2004 Author Report Share Posted 17 februari 2004 Tja, jammer AudioPaul. Heb ik jet laatste exemplaar voor je neus weggekaapt. Ik kan iedereen een dergelijk apparaat aanbevelen: goede kopieen voor een redelijke prijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Ik heb zelf de eerste Cd recorder voor de consument die ooit op de Nederlandse markt kwam ,de Philips CDR 880 .In 1997 moest ik hiervoor nog fl 1500 gulden voor betalen ,en de cdr,s waren toen zo,n 15 gulden per stuk (Ging als snel onder de 10 gulden per cd). Maar ik ben er ook erg tevreden over (Heb ,m nog steeds).Deze kan zelfst de goedkope data cd,s opnemen (Met de lade truc). Ook de bediening en uiterlijk is erg overzichtelijk in vergelijking met latere modellen. Maar een ding hebben alle cd recorders gemeen ,ze klinken allemaal het zelfde (Philips red book standaard) Ik zoek zelf ook nog een cd-recorder, is die aanbieding alleen in Enschede of ook bij bijv. Mediamarkt in Utrecht? Jij nog geen cd recorder, foei zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Ik heb zelf de eerste Cd recorder voor de consument die ooit op de Nederlandse markt kwam ,de Philips CDR 880 .In 1997 moest ik hiervoor nog fl 1500 gulden voor betalen ,en de cdr,s waren toen zo,n 15 gulden per stuk (Ging als snel onder de 10 gulden per cd). Maar ik ben er ook erg tevreden over (Heb ,m nog steeds).Deze kan zelfst de goedkope data cd,s opnemen (Met de lade truc). Ook de bediening en uiterlijk is erg overzichtelijk in vergelijking met latere modellen. Maar een ding hebben alle cd recorders gemeen ,ze klinken allemaal het zelfde (Philips red book standaard) Ik zoek zelf ook nog een cd-recorder, is die aanbieding alleen in Enschede of ook bij bijv. Mediamarkt in Utrecht? Jij nog geen cd recorder, foei zeg. Hoi Qwert, De eerste recorder die Flips op de markt bracht was de 870. De 880 kwam bijna een jaar later. De 870 is ook bekend geworden van de ladetruuk. Volgens Flips zou dat bij de 880 niet meer mogelijk zijn. Dat klopt ook. Alleen de eerste serie werd nog uitgeleverd met het loopwerk van de 870 (restvoorraad die blijkbaar op moest) en bij die serie lukt die truuk dus nog. Vanaf de 2e serie is het niet meer mogelijk de ladetruuk toe te passen. Zodra de lege cd ingelezen is, wordt het mechanisme gelockt. Je kan de la dan niet meer met de vingers opentrekken. Jij hebt blijkbaar een van de eerste 880's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Maar een ding hebben alle cd recorders gemeen ,ze klinken allemaal het zelfde (Philips red book standaard Dat heb ik eingelijk nooit zo begrepen.... Een CD-recorder is toch bedoeld om mee op te nemen, en niet op mee af te spelen, want als 't goed is heb je daar al een andere, goede CD-speler voor. In testen van CD-recorder vielen recencenten vaak ook over de matige afspeel kwaliteit....weird Soms mist ik trouwens mijn Flipsje 760 ook wel, want makkelijk was 't wel hoor. Met 1 druk op de knop begon ie te branden. En nu moet ik via m'n PC eerst alle (gewenste) nummers grabben naar de HD, en van daaruit alle nummers weer in Easy CD Creator plakken, en dan kan 't branden pas beginnen. (en dan kan ik dus tijdens 't branden ook m'n PC niet gebruiken) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Soms mist ik trouwens mijn Flipsje 760 ook wel, want makkelijk was 't wel hoor.Met 1 druk op de knop begon ie te branden. En nu moet ik via m'n PC eerst alle (gewenste) nummers grabben naar de HD, en van daaruit alle nummers weer in Easy CD CreMator plakken, en dan kan 't branden pas beginnen. (en dan kan ik dus tijdens 't branden ook m'n PC niet gebruiken) Groeten, Alco Of fikken met een auriorecorder makkelijker is, zou ik niet durven zeggen. Ik ken die dingen alleen van afstand (toen een kennis nog bij de Flipswinkel werkte )ook hij vond het een prima ding. Maar als je tijdens het branen van een cd op je PC het prul met rust moet laten wordt het toch misschein tijd voor een ander brandertje. De meesten hebben nu eoa burnproof feature en dat werkt best goed. Je kan blijven computeren tijdens het branden en de kopien mislukken hoogst zelden. En als het alleen maar een cd-brander hoeft te zijn, die prullen kosten nu nagenoeg niks meer. En stap eens over op een ander brandprogramma. De Easy CD Cremator is werkelijk een van de ergste brandgedrochten die er bestaan. Mislukkingen voorgeprogrammeerd. Nero en CDRWin zijn dan echt te prefereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Hallo Sodejuu, De brander kostte me nix, aangezien ik die heb gekregen van een vriend die een snellere wou. Misschien kan ik ook wel internetten o.i.d. tijdens 't branden, maar ik heb 't voor de zekerheid maar nooit gedaan, omdat 't me altijd werd afgeraden. Diezelfde vriend die me z'n oude CD-brander heeft gegeven, heeft nu dus ook Nero, maar hij heeft een voorkeur voor Easy CD Creator. Ik brand ook meestal op de laagste (2x) snelheid, voor de zekerheid en omdat 't resultaat klankmatig nog net iets beter schijnt te zijn. Dus, dan ga ik effe 20 minuutjes ofzo iets anders doen Achja,...alles went Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts