Guest schri607 Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 hallo susanne ! ik las je reactie en stokte even bij die mr-2 ik weet ook welke type en wie je vriend was ! wij kennen ons !!! weet je nog de laatste mr-2 clubmeeting ? ik had toen pas die rode aw11 en je verbaasde je nog zo dat ik de witte mkII er voorlopig nog even bij zou houden, je bleef erg lang in en om de aw11 hangen en ik had ondertussen met sander een gesprek over het nut van een 2e hi-cap !! 's avonds zo lam als pinokkio nog in die kroeg gekampeerd.......... vergis ik me nou en ga ik hier nu enorm de mist in.... of niet ? gr. ron s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cauchpatato Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 Hey die Ronny !! JAAAAAAA !!!!! ik dacht al zoiets, Maastricht, werkzaam in de hifi-branche, Ron ongeloofelijk zeg ! IT'S A SMALL WORLD......... Ik verheug me er zo op om wat bij te kletsen ( en zo... ) Ik zal contact met je opnemen of kom ff langs geraced, want ik heb nu ook een aw11 gekocht, juist ja een knalgele !!!! ;-)) Tot horens, Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri 607 Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 o.k. !! vol verwachting klopt mijn........ groet, ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 januari 2001 Report Share Posted 5 januari 2001 Zo, Susanne. You're my kind of girl!!! Een vrouw die zo'n fraaie Naim set in huis heeft staan en daar dagelijks van geniet en er geen moeite mee heeft dat 'r ex-vriend de auto heeft genomen. (WOW!) Ik had liever die Naim-set gehouden! Ook ik heb een Naim-set in huis. (zij 't iets bescheidener) Naim Nait-2 en CD-3.5 en Monitor Aurido Studio-2SE speakers. Ik laat de set ook dag en nacht aan staan. Voor't stroomverbruik hoef je 't niet te laten en nu heb je op elk minuut van de dag de hoogst mogelijk kwaliteit. p.s. Susanne,Volgens mij is er geen ander merk dat 't deurtje-principe hanteerd, dan Naim. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cauchpatato Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hallo Alco, Ik merk dat er veel Naim-fanatics op dit forum rondstruien, jij dus ook.... Welcome, you're my kind of guy !! Mijn set staat al de hele tijd aan en is tevens ook veel praktischer. Je beschrijft jouw set als 'bescheiden' hoewel ik niet zo bekend ben met alle typenummers weet ik dat Naim geen bescheiden hifi apparatuur maakt maar de zaken betreft dit medium goed aanpakt zonder de sticker "lager-segment". Bescheiden vind ik een plastic Sony setje met zo'n highspeed dubbeldeckie (yek,yek!!) Het deurtje-principe is reeds opgelost dankzij een hele brave medeforummer.... (ahum......) en hoef gelukkig geen nieuwe cd speler meer ! Wel denk ik aan een vette subwoofer voor d'r bij, want ik hou namelijk van dat hele diepe......(nee Ron, je doet 't verder prima hoor)......lage tonen bereik ! Ik draai meestal electronische muziek en vooral ambient met de meer sfeervolle en mistiekere soundscapes. Ron had het al over 2 Bag-ends of zoiets, ik laat me graag verassen !! zeg Alco, als je je gebruikersnaam omzet in Elco of erbij zet met kleine lettertjes dat je naam in het engels uitgesproken moet worden is dat dan niet audiofieler !? ;-)) Greez, Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hallo mensen... Sommige cdspelers hebben een functie waarbij je het display uit kan zetten (speciaal voor het niet doorbranden) Maar dat kan mijn versterker helaas niet. Is dat erg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hallo Jasper, Nee hoor, geen paniek. Nix aan de hand. Ik denk trouwens dat de meeste fabrikanten dat niet zo zeer doen tegen inbranden,maar meer om te claimen dat dat de weergave nog net iets meer ten goede komt,wanneer 't display uit staat. (hoewel ik bij m'n Naim CD-speler geen verschil merk...) Kortom, no problemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hehe, bij Naim hebben ze dat logo dat oplicht (?) Misschien krijg je ook wel klankmatige verbeteringen als je uitzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cauchpatato Posted 9 januari 2001 Report Share Posted 9 januari 2001 Jasper, die naimlichies gaan toch niet uit ? of ben ik nu blond ?? Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Oei Susanne, nu ben je wel heel blond bezig.... groet, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cauchpatato Posted 11 januari 2001 Report Share Posted 11 januari 2001 tja Bas, sorry maar ben er niet zo van op de hoogte......... Zal me eerst eens wat verdiepen in de wereld van de hifi en kom mischien dan nog wel eens terug op dit forum. Ron, Michel en Henk bedankt voor de goede en leuke reacties ! ;-)) Susanne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cauchpatato Posted 11 januari 2001 Report Share Posted 11 januari 2001 oeps,..........en natuurlijk 'mijn mede-naim owner ALCO !' greez, Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 oei, susanne begrijp ik hieruit dat je dit forum gaat verlaten ? gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Beste Susanne, Nee ! dat lijkt me niet een goed idee. De vrolijke noot mag toch op dit forum niet ontbreken. Bovendien denken we dat we er verstand van hebben maar hoe meer je weet hoe meer je erachter komt dat je niets weet. Dus gewoon hier blijven! Met vriendelijke groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Met deze uitspraak van HAUDIO ben ik het eens. Ik ben dan nog wel een beginner, maar hoor toch steeds dingen waarvan ik dacht dat ik het wist en dan achteraf blijkt dat ik het helemaal mis had. Komt waarschijnlijk ook doordat ik nogal wetenschappelijk tegen bepaalde dingen aankijk. Mede door een technische opleiding electrotechniek lijken sommige dingen gewoon niet te kloppen, maar als je er dan anders tegenaan kijkt valt alles op zijn plaats. Zo blijkt maar, je bent nooit te oud om te leren. Ik ben nu een beginner op het audio gebeuren en mijn voorkeur gaat uit naar HT al vind ik dat muziek gewoon uit twee speakers moet komen. Al zijn er ook multichannel opnamen die helamml niet verkeerd klinken. Zolang als uitgangspunt maar het eventueel aanwezige publiek wordt genomen en niet een positie tussen de muzikanten. Dat geeft een heel druk muziek beeld en is al snel vermoeiend. Waarom weggaan als het gezellig is, is een zin die bij ons op het dorp (Volendam) regelmatig werd gebruikt in een cafe, maar deze kan net zo goed elders worden toegepast. Met virendelijk groet, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 20 januari 2001 Report Share Posted 20 januari 2001 hallo henk en jeroen, susanne is zit effe een paar weekjes aan het wintersporten in het duitse winterberg waar op dit moment al zo'n dikke meter sneeuw ligt ! ze heeft me gevraagd, daar ze geen laptop heeft meegenomen, dit ff te melden i.v.m. jullie reactie's en ze blijft overigens gewoon op dit forum rondneuzen voor lerende info omdat het hifi-wereldje haar toch steeds meer begint te intereseren. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted 23 januari 2001 Report Share Posted 23 januari 2001 Verschillende mensen hebben het over het aan laten staan van versterkers, maar dit zou niet kunnen bij A-versterkers. Wat zijn A-versterkers? Ik heb net zelf een nieuwe versterker gekocht, een Creek 4330. Kan ik die zonder problemen aan laten staan?? Wie adviseert mij. Alvast bedankt. Jean-Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Beste Jean-Paul, De Creek is een AB versterker dus die kun je gewoon aan laten staan. Een echte klasse A versterker wordt heet je kunt er een eitje op bakken. Een hele bekende is de MF A 1 puur klasse A. De ruststroom staat zo hoog ingesteld dat de transistor in volle geleiding komt. Geen crossover vervorming meer dus. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Haudio, bedankt voor je raad. Ik weet wat me te doen staat...Groet, Jean-Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Dan doet "onze" suzanne het beter dan wij. Een rete stoere NAIM set, wintersporten. Het kan niet op. Ze zocht las ik ook een goede sub. Misschien een REL STUDIO II of twee STRATA III's. Waarschijnlijk is de REL alleen te traag voor de rest van haar set, maar als het laag moet. De Studio gaat tot 14Hz, maar heeft een poort systeem. Daardoor is de bas niet echt strak, maar twee STRATA III's gaan iets minder laag, maar zijn wel een stuk sneller door het gesloten kast ontwerp. Deze gaan tot 20Hz. Misschien een optie. Twee strata's kosten trouwens ook minder dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 begrijp ik het goed, dat je een klasse A versterker beter uit kan zetten bij vertrek?!?! alsmede de buizenvoorversterker MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Beste MB, Klasse A beslist uit zetten bij niet gebruiken ! Buizen ook uit zetten anders slijten ze te snel ! Bij klasse A versterkers duurt het langer dat ze op werktemperatuur komen als ze aan blijven staan omdat ze eerst moeten afkoelen terwijl ze aan het werk zijn. Met Vriendelijke Groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 ik begrijp, dat mijn musical technology (die heeel heet wordt) bij spelen afkoelt. het lastige aan deze apparatuur is, dat als hij uit staat..... het ongeveer een uur duurt voordat hij echt lekker gaat klinken. als ik door de week laat thuis kom.... heb ik dat geduld niet... en laat ik hem soms maar uit frustratie uit staan. heb jij hier een oplossing voor? MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Beste MB, Er zijn verschillende mogelijkheden, gewoon er een klasse AB versterker bij nemen en deze gebruiken als je weinig tijd hebt. Er een buizenversterker bij nemen om geduld te creeren. Als een klasse A versterker aan blijft staan krijg je NOOIT een goede instelling en zul je verstoken blijven van de echte kwaliteit van je versterker. Natuurlijk wel beter dan bij pas aan. Of gewoon geduld uitoefenen. Of een tijdklok gebruiken om hem aan te schakelen een uur voor je thuiskomt. Dat kan ook door andere huisgenoten worden gedaan of op afstand per telefoon/computer . Zo zijn er echt wel een paar mogelijkheden. Hopende je een beetje op weg te hebben geholpen , ik hoor wel of je nog meer mogelijkheden hebt ondekt. Met Vriendelijke Groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 bedankt voor de tips! mb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts