Jump to content

Mooiste update?

Jake
 Share

Recommended Posts

'K ben geen apparaten wisselaar, geen updater etc. In m'n hoofd bouw ik een "virtuele" set, die nog wel eens wijzigd. Als de tijd daar is, en het budget ... actie... Als gevolg hiervan ben ik pas aan m'n derde 'commerciele' set toe, in 25 jaar.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik met de Bow ZZ8 en de Graaf GM20 op het moment meer dan tevreden ben.

De volgende set, op het moment .....

Iets http://www.bd-design.com/ Oris achtigs met http://www.transcendentsound.com/ - achtige SE-OTL's

Deze heb ik al een paar keer kunnen beluisteren.

robert.jpg

De set zoals ie op de foto staat is er echter niet meer. De eigenaar heeft de versterkers verkocht en is nu bezig een nieuwe te bouwen. Geen OTL maar een recht toe recht aan ontwerp met een 2A3 buis per kanaal.

De speakers klinken zeer overtuigend, maar zijn wat selectief als het om software gaat.

Mijn beste upgrade is geplaatst in het Academisch Ziekenhuis in Groningen: nieuwe gehoorsbeentjes in mijn rechteroor. Sindsdien de hobby na jaren weer opgepakt en lekker aan het bouwen met m'n versterkers en luidsprekers en een dac en een loopwerk en nog meer luidsprekers.... Fantastisch!

@Sodeju:

Dan zou ik ipv de RSP1066 heel snel een andere DAC gebruiken, dan heb je nog veel meer muziek! Ik heb zelf ook de RSP1066, maar de DACS vind ik niet goed. Ik gebruik ze dus ook niet ;) . Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar een beetje cd speler heeft een mooiere klank. Ooooooooofffffff, mijn digitale kabel is waardeloos :D :D

On Topic:

Mooiste aanwinst: JBL TI10K fronts en TI2K rears. Voor minder dan 30% van de nieuwprijs... En de ML no.331 Eindversterker.

De set zoals ie op de foto staat is er echter niet meer. De eigenaar heeft de versterkers verkocht en is nu bezig een nieuwe te bouwen. Geen OTL maar een recht toe recht aan ontwerp met een 2A3 buis per kanaal.

De speakers klinken zeer overtuigend, maar zijn wat selectief als het om software gaat.

Beetje vermoeid...Sodejuu :P

ik dacht dat het niet op zou vallen :P zorry foor de zpellvauten :blink::D

Beetje vermoeid...Sodejuu :P

Ruud,

Ik snap je opmerking in het geheel niet, maar ze was dan ook niet tot mij gericht. echter ze "triggert" wel een gedachtentrein di ik al vele malen heb gehad.

In hoeverre is een beslissing al, onbewust, door je hersenen genomen voordat je bewust de beslissing neemt? Het volgende is waarschijnlijk niet on-topic voor deze draad, maar wel enigzins gerelateerd.

Geheel conform wat ik al dacht, heeft langdurig onderzoek aangetoond dat dat een beslissing wordt onbewust genomen ver voordat je het bewust voor jezelf bedacht en aannemelijk gemaakt hebt. Je jezelf hiervan overtuigd hebt.

Je ziet twee fotos van "schone dames" of "schone heren". Je moet de aantrekkelijkste aanwijzen. Je wijst de rechter dame/heer aan. Uit ecg's etc. blijkt dat de beslissing welke persoon je zult aanwijzen als enige/vele seconden voor je aanwijst gemaakt is. De rest van de tijd wordt door een ander deel van de hersenen gebruikt om tot een voor jezelf overtuigende formulering van de keus te komen. "Rood haar, groene ogen, mooie borsten" dus het is de recher persoon.

Het feit dat de echte beslissing binnen een picoseconde genomen is, ondanks dat het schijnbaar langer duurt, wijst er op dat e.a. genetisch bepaald is. Je heb gewoon een voorkeur voor rood haar en dat weegt zwaarder dan het feit dat heer/zijn lippen niet aan het algemene ideaalbeeld voldoen.

M.i. gebeurt iets dergelijks binnen het audio gebeuren, of beeldende kunst / muziek/ theater of politiek. Om het bij audio te houden, schijnbaar volledig irrationeel; wordt de keus gemaakt: electrostaat, OTL-versterker, torren-pre-amp, platenspeler. Vervolgens doet "het ander deel" van onze hersenen er alles aan om ons zelf er van te overtuigen dat onze beslissing de juiste, of misschien wel de enige juiste is. Verder discussie is misschien wel mogelijk maar zal tot niets leiden. Zie het merendeel van de discusies op dit forum....

Ik heb nu eenmaal een voorkeur voor ietwat afwijkende technogische princiepes, dus; OTL-buizen, frontloaded-hoorns, Italiaanse autos/schoenen/design, ultra-strak maar toch organisch design, anarchisme, -25 graden onder nul en Cuba, groot formaat "analoge" camera's, niet "standaard" muziek etc.

e.a. is m.i. niet te "bediscussieren", maar het is wel mogelijk e.a. aan elkaar duidelijk te maken, zonder elkaar elkaars mening op te (willen) leggen. Er zijn nu eenmaal personen die een voorkeur voor een intact ;) vlies hebben ...

ik denk niet dat Ruud dit heeft bedoeld, maar eerder de door mij gemaakte spelfouten in mijn relaas. Ik ben idd een beetje behoorlijk vermoeid door mijn werk van vandaag.

Ik heb niks tegen OTL en Ruud al helemaal niet, want hij heeft ze zelf.

Toch is je document wel leuk om te lezen, hoewel niet ter zake ;)

ik denk niet dat Ruud dit heeft bedoeld, maar eerder de door mij gemaakte spelfouten in mijn relaas. Ik ben idd een beetje behoorlijk vermoeid door mijn werk van vandaag.

Ik heb niks tegen OTL en Ruud al helemaal niet, want hij heeft ze zelf.

Toch is je document wel leuk om te lezen, hoewel niet ter zake ;)

Mag ik dit onderschrijven ;)

Overigens mijn laatste up-grade is tevens 1 van mijn mooiste :)

mijn beste upgrade was de overstap van de accuphase naar de aragon voor eind combinatie.

Toen de aragon vv werd vervangen door de etalon met 2 losse voedingen ging ik er weer een stap op vooruit.

Mijn laatste upgrade waar ik toch wel blij mee ben is de overstap van tjoeb naar xa50es.

Gr,

Marcel

Mooiste update?

Dat moet (fat) Bob zijn,met z'n mooie dikke gepolijste body,

staat te glimmen dat het een lust is,klinkt ook niet beroert.

Acoustisch gezien?dat gaat snel gebeuren,dan stap ik eindelijk na ruim 30 jaar van die "audiophile" kronkel af en ga zelf het eind (geluids) resultaat beinvloeden.

Hai allemaal,

De vervanging van mijn Elipsons door mijn Monitor Audio's 20 SE was zeker een hele mooie update. De Conrad - Johnson buizenversterker was wel de meest bijzondere update. Schitterend zowel wat geluid als uiterlijk betreft. De volgende grote upgrade is vast en zeker een nieuwe platenspeler. Daar ben ik al jaren naar op zoek. Een Oracle met Graham arm vond ik echter te duur.

Daarnaast speel ik met de gedachte om mijn Kimber 4TC te vervangen door 8TC. Iemand ervaring?

Groet,

Carl