Jump to content

Loopwerk

mordante
 Share

Recommended Posts

Weet iemand een site waar je kan checken welk loopwerk er in welke CD speler zit. Wil het nl wel van mijn CD speler weten maar ben er niet heel happig op om deze open te schroeven.

Mijn speler is een CEC CD2100

Een losse DAC uitproberen kan altijd. Ben je weer een ervaring rijker. Ik ken de CD 2100 niet, dus ik weet niet hoe die als loopwerk klinkt, maar dan kan dan misschien een volgende stap zijn; een ander loopwerk.

CEC heeft hele mooie snaar aangedreven loopwerken.

Of het loont? Denk't wel, mijn DVD-speler (Pioneer DV444, 1 jr. oud) heb ik ook op mijn DAC (TEAC D-700, ong. 10jr. oud !!!) aangesloten en die geeft veel meer dynamiek. Iets dat met name in actie films behoorlijk spectacelverhogend werkt (of in spectacel films actieverhogend)

Misschien heb je wat aan deze link.

In de Audio&Techniek heeft ooit een test gestaan van loopwerken met dac's. Een CEC-loopwerk in combinatie met een Audionote dac gooide hierin erg hoge ogen.

de allereerste cd-speler die ik ooit heb gekocht was een CEC. Dat zal rond 1984 zijn geweest, de begintijd van de cd-weergave.

Ik heb me gisteren en zonet nog rot gezocht naar een link die ik had van een engelse site. Daarop stonden fotos' en een reference guide van laserunits in loopwerken en in welke speler dat ze gebruikt zijn. Je kon ook op cd-speler zoeken. Ik kan die link echter niet meer vinden :( De site had een paarse achtergrond.

Een heleboel zonder dat ze het weten. Er zijn op de wereld maar een paar fabrikanten die loopwerken fabriceren, Sanyo is er een van.

Producenten van cd-spelers kopen weer de loopwerken van deze fabrikanten en voorzien ze van hun eigen stikker nadat ze er een stripje loodbitumen op hebben geplakt. Zo iets noem je dan een gemodificeerd loopwerk.

Een heleboel zonder dat ze het weten. Er zijn op de wereld maar een paar fabrikanten die loopwerken fabriceren, Sanyo is er een van.

Producenten van cd-spelers kopen weer de loopwerken van deze fabrikanten en voorzien ze van hun eigen stikker nadat ze er een stripje loodbitumen op hebben geplakt. Zo iets noem je dan een gemodificeerd loopwerk.

:D :D