Duck-Twacy Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Heb je ook een vorkheftruk om ze te verplaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 maart 2004 Author Report Share Posted 25 maart 2004 Heb je ook een vorkheftruk om ze te verplaatsen? nee , wel een palletwagen . ik denk dat ze nu ongeveer 155 kilo wegen . ik ben bang dat ik ze niet meer op kan tillen nu . toen ze nog zonder dak waren heb ik ze nog twee meter weggedragen , maar nu ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 ...ik ben bang dat ik ze niet meer op kan tillen nu .toen ze nog zonder dak waren heb ik ze nog twee meter weggedragen , maar nu ???? Je had ze helemaal cylindervormig moeten maken; dan had je ze naar de plaats kunnen rollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 maart 2004 Author Report Share Posted 25 maart 2004 ...ik ben bang dat ik ze niet meer op kan tillen nu .toen ze nog zonder dak waren heb ik ze nog twee meter weggedragen , maar nu ???? Je had ze helemaal cylindervormig moeten maken; dan had je ze naar de plaats kunnen rollen. beste richard weet je hoeveel keer ik al gehoord heb : ben je rioolbuizen aan het maken ??? . en jij zegt ook nog eens : maak ze rond ?? dan geloven ze me helemaal niet meer ps : ik heb vanavond ook gelijk de steunen eronder gelijmd waar hij op komt te staan. hij moet nl een beetje van de vloer ivm de basreflexpoort die aan de onderkant zit . volgens mij zit bij de b en w ook de poort aan de onderkant . hier zie je dat ie op een schuine plaat staat , en zodoende een opening heeft aan de voorzijde . ik werk de zijkant zo af , dat de voorkant dicht is tot op de vloer , en dan schuin omhoog loopt naar achteren (net andersom zeg maar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 weet je hoeveel keer ik al gehoord heb : ben je rioolbuizen aan het maken ??? . en jij zegt ook nog eens : maak ze rond ?? dan geloven ze me helemaal niet meer ps : ik heb vanavond ook gelijk de steunen eronder gelijmd waar hij op komt te staan. hij moet nl een beetje van de vloer ivm de basreflexpoort die aan de onderkant zit . volgens mij zit bij de b en w ook de poort aan de onderkant . hier zie je dat ie op een schuine plaat staat , en zodoende een opening heeft aan de voorzijde . ik werk de zijkant zo af , dat de voorkant dicht is tot op de vloer , en dan schuin omhoog loopt naar achteren (net andersom zeg maar ) Nadat ik de eerste foto's had gezien, dacht ik meer aan het high end van het rioolsysteem: de pisbak Wat kan jou het schelen wat men zegt. Jij doet waar anderen alleen van dromen. En als het dan nog klinkt ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 (...) Jij doet waar anderen alleen van dromen. (...) Beste Ron, Droom jij van betonstorten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Heb je ook een vorkheftruk om ze te verplaatsen? nee , wel een palletwagen . ik denk dat ze nu ongeveer 155 kilo wegen . ik ben bang dat ik ze niet meer op kan tillen nu . toen ze nog zonder dak waren heb ik ze nog twee meter weggedragen , maar nu ???? Hallo Erik, Ik volg het hele verhaal hoor. Spannend. Een beetje jammer dat de kasten straks lastig te verplaatsen zijn als ze helemaal afgewerkt zijn. Wat vindt jouw vrouw van een palletwagen op de vloerbedekking? Leg maar wat houten platen in de kamer, anders gaat je vloerbedekking naar z'n mallemoer. Maar ga ze aub niet proberen te tillen! Lig je zo naast Henno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Ik volg het hele verhaal hoor. Spannend. Mwahh spannend ....??? Niet lullen maar poetsen. Foto's Erik! Met of zonder palletwagen, vorkheftruck oid Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 ik denk dat het met een steekwagen ook wel lukt. en voordat ik die de vloerbedekking op rij , pak ik een stuk afplakband en trek dat om de wieltjes . zo blijft de vloerbedekking schoon maar eerst de woofers er nog in monteren , en wat demping aanbrengen , en de basreflexbuis erin . als ik de wanden beplak met tandenschuim en ik vul hem luchtig met baf , is dat dan goed genoeg . ik heb wel eens gelezen dat er tussen de woofer en de poort geen demping mag zitten , is dat zo?? (ik heb nog niet zoveel verstand van konussen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Klopt Erik. De luchtstroom door de kast mag niet belemmerd worden. De wanden kan je idd dempen met tandenschuim, maar ik zou dat BAF in eerste instantie weglaten. Eerst proberen. Mocht het nodig zijn dan kan de wol er altijd nog in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Voor een sub is zelfs dat tandenschuim meestal niet nodig. Tandenschuim en BAF zijn alleen nuttig om reflecties van hogere frequenties te dempen. Waarschijnlijk is 2 lagen glaswol tegen de boven en onderkant al ruim voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 Voor een sub is zelfs dat tandenschuim meestal niet nodig. Tandenschuim en BAF zijn alleen nuttig om reflecties van hogere frequenties te dempen. Waarschijnlijk is 2 lagen glaswol op boven en onderkant al ruim voldoende. maar deze 'sub' loopt tot 2khz Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Te gek erik, ga zo door Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Beste Erik, Tandenschuim heeft geen enkele zin. Bitumen vermoedelijk ook niet, maar dat zal de praktijk uitwijzen. Als de kist toch blijkt te trillen, kun je daarmee de wandvibratie dempen. Baf tussen woofer en poort vormt geen enkel probleem: de lage frequenties worden er dwars doorheen geblazen. Helemaal luchtig vullen met Baf, Erik! (Dat dempt geen lage frequenties - gelukkig niet! -, maar wel de hogere frequenties die je geluid een "hard karakter" zouden kunnen geven.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Een kennis van mij heeft ooit gewerkt bij een of andere Siciliaanse organisatie. Hij is erg bedreven in het gieten van beton. Als je mij even je schoenmaat doorgeeft zal ik hem eens een prijsopgave vragen ... Paul. 42,5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 Beste Erik, Tandenschuim heeft geen enkele zin. Bitumen vermoedelijk ook niet, maar dat zal de praktijk uitwijzen. Als de kist toch blijkt te trillen, kun je daarmee de wandvibratie dempen. Baf tussen woofer en poort vormt geen enkel probleem: de lage frequentie worden er dwars doorheen geblazen. Helemaal luchtig vullen met Baf, Erik! (Dat dempt geen lage frequenties - gelukkig niet! -, maar wel de hogere frequenties die je geluid een "hard karakter" zouden kunnen geven.) zeg , baf kun je toch ook bij de naaimachine/stoffen winkels halen ? dit is toch hetzelfde als jasvulling . anders moet ik weer naar rotjeknor . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 baf kun je toch ook bij de naaimachine/stoffen winkels halen ?dit is toch hetzelfde als jasvulling . anders moet ik weer naar rotjeknor . Niet helemaal, maar die polyester jasvulling kun je best proberen. Je kunt het ook eerst met helemaal zonder proberen. Tegen de tijd dat je gaat fijntunen ben jij allang weer een paar orgelconcerten in Rotjeknor verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Beste Erik, Bij het kopen van BAF kan men wijsheid verzamelen! Een grote rol BAF voor het voeren van kleding kost bij Winkel van Sinkel ongeveer de helft van wat hetzelfde spul, in kleinere stukken gesneden, bij de huishoudwinkel als filter voor de afzuigkap kost, ongeveer een vierde van wat het bij de hifi-zelfbouwshop kost als dempingsmateriaal voor luidsprekers, en ongeveer een achtste van wat het in de dierenwinkel - in kleine zakken verpakt - kost als filterwatten voor het aquarium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Beste Erik, Bij het kopen van BAF kan men wijsheid verzamelen! Ja zou kunnen, of je veel aan die "watten"wijsheid hebt valt toch te betrijfelen. Niet alle watten is hetzelfde en al helemaal niet als je Erik erin gaat leggen Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 (...) Ja zou kunnen, of je veel aan die "watten"wijsheid hebt valt toch te betrijfelen.(...) Beste Pjotr, Daar hoef je niet aan te trijfelen! Je leert hieruit, dat dezelfde rotzooi goedkoop verkocht kan worden aan mensen die een nuttige toepassing ervoor weten, maar duur kan worden verkocht aan mensen die het toepassen willen voor iets waar ze van houden. En hoe meer je van iets houdt, hoe meer je er voor over hebt. Want door het brengen van offers bewijs jij je liefde en toewijding... Vrouwen, auto's, hifi en andere hobby's... sommigen hebben er maar wat graag heel veel voor over. Zo is die hele onzin met de kabels ook begonnen. Meneer Van de Kul koopt een restpartijtje Draka vermogenskabel, leukt ze op met gouwen eindjes en logootjes, schrijf een onzinverhaal over koperkristallen in zijn blad Hoe Verzinje 'T, kwast wat typex over de komma van het prijskaartje... en loopt binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 Meneer Van de Kul koopt een restpartijtje Draka vermogenskabel, leukt ze op met gouwen eindjes en logootjes, schrijf een onzinverhaal over koperkristallen in zijn blad Hoe Verzinje 'T, kwast wat typex over de komma van het prijskaartje... en loopt binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Meneer Van de Kul koopt een restpartijtje Draka vermogenskabel, leukt ze op met gouwen eindjes en logootjes, schrijf een onzinverhaal over koperkristallen in zijn blad Hoe Verzinje 'T, kwast wat typex over de komma van het prijskaartje... en loopt binnen. M.b.t. dit punt een aardig verhaal.... Een audiokennis komt bij mij met een paar dikke luisprekerkabels, kompleet met gouwe stekker en netjes afgewerkt. Hij vertelde dat deze van Leon Kwaaitaal kwamen (eigenaar van het versterkermerk Aaron en Souvereign). Of ik ze eens wou vergelijken. Ik heb er een paar keer naar geluisterd en de dingen terug gegeven met de boodschap dat het niet mijn keuze was. Hel klankbeeld zat nogal dicht met die kabels zeg maar. Een paar weken later kwam hij terug met de boodschap.... Het waren gewone liftkabels, opgeleukt om jouw eens uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Ik kom overdag nog wel eens in een liftmachinekamer, als ik die staalkabels zo eens zie, dan kun je daar nooit fatsoenlijk een stekker aan zetten, het gaat dan wel om een lift in een pand met 20 etages De startkabel van een auto is dan nog dunner Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Je kunt ook eens een kabelboom uit een auto proberen, wellicht zit er al een getwist stukje tussen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts