Jump to content

de K&E betonnix 230

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Voor een sub is zelfs dat tandenschuim meestal niet nodig. Tandenschuim en BAF zijn alleen nuttig om reflecties van hogere frequenties te dempen. Waarschijnlijk is 2 lagen glaswol op boven en onderkant al ruim voldoende.

;)

maar deze 'sub' loopt tot 2khz :rolleyes:

Hoi Erik,

Een laagje tandenschuim tegen de bovenkant haalt de laagste interne staande golf, overeenkomend met de hoogte van de behuizing, al een eindje weg. Voor de rest luchtig vullen met BAF zoals spido zegt, zal je echt nodig hebben als je hem zo hoog laat doorlopen.

Groetjes, Jeroen

P.S. Ik neem aan dat je nu niet meer moeilijk gaat doen met bitumen?

(...) Ik heb er een paar keer naar geluisterd en de dingen terug gegeven met de boodschap dat het niet mijn keuze was. Hel klankbeeld zat nogal dicht met die kabels zeg maar.

Een paar weken later kwam hij terug met de boodschap.... Het waren gewone liftkabels, opgeleukt om jouw eens uit te proberen.

:lol:

Beste Hans,

Het was natuurlijk een stuk moeilijker geworden wanneer ze kabel hadden gebruikt die uit zo'n open fabrieksliftje was gekomen, h

(...) Ik heb er een paar keer naar geluisterd en de dingen terug gegeven met de boodschap dat het niet mijn keuze was. Hel klankbeeld zat nogal dicht met die kabels zeg maar.

Een paar weken later kwam hij terug met de boodschap.... Het waren gewone liftkabels, opgeleukt om jouw eens uit te proberen.

:lol:

Beste Hans,

Het was natuurlijk een stuk moeilijker geworden wanneer ze kabel hadden gebruikt die uit zo'n open fabrieksliftje was gekomen, h

Hij vertelde dat deze van Leon Kwaaitaal kwamen (eigenaar van het versterkermerk Aaron en Souvereign). Of ik ze eens wou vergelijken.

Volgens mij zat de familie Kwaaitaal vroeger ook in betonvloeren, bleek uiteindelijk toch niet zo'n succes te zijn.....

Kijk nou zijn we met een klein bruggetje toch weer on topic :)

Hij vertelde dat deze van Leon Kwaaitaal kwamen (eigenaar van het versterkermerk Aaron en Souvereign). Of ik ze eens wou vergelijken.

Volgens mij zat de familie Kwaaitaal vroeger ook in betonvloeren, bleek uiteindelijk toch niet zo'n succes te zijn.....

Yoyo...

is zit te popelen om de betonnix te gaan beluisteren... maar het duurt zo lang :rolleyes:

Yoyo...

is zit te popelen om de betonnix te gaan beluisteren... maar het duurt zo lang :rolleyes:

vanavond nieuwe foto's hans ,

hij is dicht !! :D

zooo,

weer een stukje verder ,

vanochtend vroeg even de kisten uitgepakt en omgedraaid , en warempel , het dak zat er keurig in.

vanmiddag heb ik de binnenkant van de behuizing ingespoten met PU kit (het zelfde wat op de bodem van een auto zit ) en daar heb ik wat vloerbedekking tegenaan geplakt .

helpt het niet , dan geeft het moed h

nu nog een rioolpijp 110mm bij de buurman halen , voor de BR poort en de gaten voor de woofer boren .

Kun je je eigen regenpijp niet nemen, of delen jullie er een? :huh:

ik bedoel de buurman van ons bedrijf :D

die heeft van alles en nog way op zijn terrein ligen , en af en toe snabbel ik daar een beetje rond :rolleyes:;)

Erik ben je niet bang als je het beton gaat boren dat de hele boel in stukken springt...??

Ik zou eens denken aan diamantboren op lage snelheid en veel water.

Of een plank erop lijmen en daar de speaker op vast schroeven.

Het zou zonde zijn als dit stuk vakwerk kapot zou gaan.

:(

Ik zou eens denken aan diamantboren op lage snelheid en veel water.

:confused:

Welnee.

Gewoon een klopboormachine nemen en met bv een kleine 4mm boor en laag toerental beginnen. Daarna opboren naar de gewenste diameter.(M6?)

Duurt effe, maar succes gegarandeerd.

Deze methode heb ik ook gebruikt bij het monteren van keukenrekjes in mijn pas betegelde keuken.

Een hamerboormachine zou de tegels kapot hebben geslagen. :(

nu nog een rioolpijp 110mm bij de buurman halen , voor de BR poort en de gaten voor de woofer boren .

Hoe ga je die BR pijp vastzetten Erik? Mag ik een suggestie doen?

PUR schuim.

608-7.gif

Het spul is van origine een kleefstof.

Het zet alleen erg veel uit. ;)

Maar dat wist je denk ik al. :D

tsja ,,

net even zitten luisteren .

klinkt helemaal nergens naar :lol:

maar dat geeft niet , ik heb heel lang zonder de onderste twee oktaven gespeeld met mijn esl's , nu ga ik lekker 3 jaar lang zonder de bovenste 2 oktaven luisteren ;)

maar effe serieus ,

ik heb net even een soundsweep er doorheen gejast , om eens te luisteren hoe en wat .

die begon bij 160 hz en stopt bij 20hz , met een begeleidende stem die zegt hoeveel hz het is .

het loopt aardig vlak moet ik zeggen , tot 70 hz gaat het evenwictig , daaronder zwakt hij iets af , maar loopt daarna wel door tot 23 hz !!!

echt bizar !!!, je hoort hem gewoon doorgaan , en elke keer denk je , nu valt ie weg , maar nee hoor , hij blijft zuchten , net als een orgelpijp h