erik klijnsmit Posted 10 april 2004 Author Report Share Posted 10 april 2004 .....ik loop nog wat achter , maar werk het zo snel mogelijk bij ..... lees nou eens goed man gisteravond om 12 uur was ik het ineens zat . dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Een goed begin is het halve werk ... Ziet er al goed uit Erik maar je blijft ons HEAR toch wel op de hoogte houden neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 .....ik loop nog wat achter ..... Ik loop " wat achter " is een nogal vaag begrip.... Kijk,nu staat er wat meer info... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 april 2004 Author Report Share Posted 12 april 2004 kheb hem effe wat bijgewerkt dames. en zoals altijd : commentaar is welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Macho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Kep eigenlijk een simpele vraag: hoe zitten de speakerunits vast. Inslagmoeren lijken me geen optie met beton, een moeren met een boutje aan de achterkant gaat niet (je kan er niet bij). Pluggen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Pluggen?? Keilbouten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Kom maar halen als je durft..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Leuke site Erik. Ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen. Bestanden overzetten lukt nog wel, maar dat HTML-circus snap ik niks van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Op die andere site valt te lezen dat Klaas vaak langs komt? Kan ie ze toch wel even meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 april 2004 Author Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! nee , ik heb nog niks binnen zouden ze het pakketje aangezien hebben voor een bombrief ????? je weet het niet in deze tijd van terreur maar ik bel klaas wel even vanavond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! nee , ik heb nog niks binnen zouden ze het pakketje aangezien hebben voor een bombrief ????? je weet het niet in deze tijd van terreur maar ik bel klaas wel even vanavond Zeg Erik, als je klaas vanavond belt, bedank hem dan even voor die 3 mooie (gratis) condensatoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik? Zijn de condensatoren niet bij je aangekomen? Klaas heeft ze op 3 april al opgestuurd..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 april 2004 Author Report Share Posted 13 april 2004 Kep eigenlijk een simpele vraag: hoe zitten de speakerunits vast. Inslagmoeren lijken me geen optie met beton, een moeren met een boutje aan de achterkant gaat niet (je kan er niet bij). Pluggen?? beste duck, voordat ik de bovenkant erin heb gestort , was ik zo slim om een ring van multiplex om het woofergat te lijmen.(aan de binnenkant dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hallo Erik, Ik vind 't erg leuk en interessant om te lezen (vooral met de foto's erbij) hoe de speakers langzaam maar zeker tot stand komen. Ben benieuwd naar 't eindresultaat. Wat ik me afvroeg: Hoe krijg je zulke loodzware joekels je woonkamer in ?! Ze zijn in ieder geval wel al kidproof. Kleine speakers op een stand zijn makkelijk om te stoten, maar als je hier per ongeluk tegenaan stoot, heb je eerder kans dat je d'r zelf last van hebt, dan de speaker. Succes! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Alleen even erop tillen. Tis maar een cm of 5 (hoewel, ze stonden op balkjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 april 2004 Author Report Share Posted 13 april 2004 even de tussenstand : op het moment staat het zo te spelen bij mij . boven op de betonnixen staan de panelen uit mijn hybride esl . deze worden aangstuurd door de Musical Fidelity . de woofers worden via de passieve pre aangestuurd door de koda , dit om het rendementvershil aan te passen . dit weekend begin ik met de kleine hoogrendement esl's . 3 cm breed en 30cm hoog worden ze .(een soort grote emims) als stator-draad gebruik ik de draad van een oude spoel die ik had liggen . lekker dun en stevig met een goede isolatie . ik hoop dat het wat word Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Pfff.... wat is er veel gebeurt in 4 dagen.... Even een vraag aan Eriik, waarom zet je er geen breedband ribbon op. Ik heb altijd het gevoel dat die homogener klinken dan ESL's (minder piekerig). Bovendien sluiten ze beter bij dynamischer luidsprekers aan (kwa rendement en snelheid). Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Het doet me toch een beetje hier aan denken zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 ...Even een vraag aan Eriik, waarom zet je er geen breedband ribbon op. Ik heb altijd het gevoel dat die homogener klinken dan ESL's (minder piekerig). Bovendien sluiten ze beter bij dynamischer luidsprekers aan (kwa rendement en snelheid). Bijvoorbeeld: Newform Research. Ik heb ooit zo'n ding met een Bandor woofer beluisterd bij Clear Sound in Leeuwarden, dat klonk erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Bijvoorbeeld: Newform Research.Ik heb ooit zo'n ding met een Bandor woofer beluisterd bij Clear Sound in Leeuwarden, dat klonk erg goed. Oh yes! die dingen zijn een aanrader! Alle de ribbons zoals Jan die had zijn dacht ik niet meer verkrijgbaar. (het formaat bedoel ik) Die modellen van Jan Bosch staan erbij: Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Of een Bohlender Graebener: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts