RonL Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Toch is het heel wat duidelijker dan de laatste post van Spido: last post? Hmm, dat leek meer op 'ik neem nog een neut en dan schrijf ik al die frustratie van me af' Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Sorry Andre, Ik probeer idd teveel tegelijk te vertellen.Ik wilde alleen maar doorgeven dat de Bev l.s. zoals ik die vaker gehoord hebt,weliswaar met vinyl als bron,toen in 1980,heel dynamisch vond klinken.En later ook de RS-1 van Inf.En dat we in de woonkamer ook op een lager dynmiek-niveau (niet Luidheid)toch nog een vrij realistische weergave kunnen bereiken met de middelen die we hebben.De rest is idd misschien niet belangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Da's al beter zo Ik struikelde een beetje over die aaneengesloten lap tekst, niet over de inhoud (vintage) Infinity met een flinke versterker levert meestal veel dynamiek op De Bev's spreiden kennelijk nogal breed als ik Spido mag geloven, dus is een grote kamer wenselijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 mei 2004 Author Report Share Posted 10 mei 2004 de beveridge esl is een monopool esl . maar als je hem opsteld zoals beveridge het bedoeld , dan word het een dipool , met als voordeel dat het dipool geluid niet uit fase is . de bev. heeft een spreiding van 150 graden , en zet je ze nu allebei tegenoverelkaar met de rug tegen de muur dan stralen ze zowel naar je toe als van je af , vandaar toch een dipool . de esl doet het gebied vanaf 50hz , de losse subs het gebied daaronder . het mooie van de bev is , dat de esl in een behuizing zit , hierdoor heb je geen last van akoestische uitdoving , en heb je meer dynamiek . het dipool geluid is in een speciale behuizing opgevangen en op de achterkant van het esl paneel zit ook een speciale demping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Dit principe lijkt sterk op wat Wisdomaudio toepast, dit zijn dan wel magnetostaten met ook een gesloten en gedempte achterkant. Ze stralen als een cylinder af, dus net als bij Erik's esl's heb je geen last van plafond en vloerreflecties. Echter is de afstraalhoek 130 graden en neemt het volume slechts 3dB af bij verdubbeling van de afstand tot de speaker, waardoor de 'sweetspot' erg groot wordt, leuk bij grote luistersessies De weergave begint bij 125Hz en het laag wordt met separate wooferzuilen tot 10Hz weergegeven De integratie van hoog en laag geschiedt elektronisch en aktief, je moet dus wel bi-ampen met deze speakers. Voor de Adrenaline Rush moet je wel $95000 mee brengen .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 de beveridge esl is een monopool esl .maar als je hem opsteld zoals beveridge het bedoeld , dan word het een dipool , met als voordeel dat het dipool geluid niet uit fase is . de bev. heeft een spreiding van 150 graden , en zet je ze nu allebei tegenoverelkaar met de rug tegen de muur dan stralen ze zowel naar je toe als van je af , vandaar toch een dipool . de esl doet het gebied vanaf 50hz , de losse subs het gebied daaronder . het mooie van de bev is , dat de esl in een behuizing zit , hierdoor heb je geen last van akoestische uitdoving , en heb je meer dynamiek . het dipool geluid is in een speciale behuizing opgevangen en op de achterkant van het esl paneel zit ook een speciale demping. Dat is natuurlijk geen di-pool. Het geluid komt echt uit maar een kant van de luidspreker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Beste Dick, Spido onderhoudt geen relaties, en behoeft dus ook geen relatietherapie. Spido is eigenlijk alleen maar ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Beste Erik, Jouw betonlaag is nu al beter (strakker, droger, impulsvaster) dan het laag van de Beveridge. En als jij mijn oorspronkelijke suggestie opvolgt (SAM2 - actieve submodule met traploze output- en faseregeling - voor de weergave tot max. 150 Hz, en je full range Acoustats voor de rest van het spectrum via je Musical Fidelity versterker), denk ik dat je een systeem hebt dat de confrontatie met de Bev niet hoeft te schuwen! Ah, M'n beste Spido, Wat ben ik het een keertje roerend eens met jou. Ook volgens mij de weg naar " de betere " weergave Eric, Groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 mei 2004 Author Report Share Posted 11 mei 2004 de volgende plannen komen weer op in mij.... ik denk dat ik voor de aktieve submodules moet gaan. maar dan niet de sam's die spido bedoelde , nee ik had zoiets op het oog . de behringer ultradrive pro een aktief crossover , met zoveel instelmogelijkheden dat je twee avonden nodig hebt om de gebruiksaanwijzing te lezen . even in het kort : - drie ingangen , zes uitgangen - alle crossover frequenties traploos regelbaar en instelbaar - automatische correctie looptijdverschillen - automatische correctie aan de hand van omgevingstemperatuur. - automatische faseinstelling wat wil je nog meer hier de link http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG kost wel effe Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 nee, nee ,nee!! geen geklooi met electronica Wat zei je nou, Erik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 mei 2004 Author Report Share Posted 11 mei 2004 nee, nee ,nee!! geen geklooi met electronica Wat zei je nou, Erik? als het niet anders kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 nee, nee ,nee!! geen geklooi met electronica Wat zei je nou, Erik? als het niet anders kan Ach ja, alleen het uiteindelijke resultaat telt. Desnoods verberg je het in een kast, als het maar klinkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Ach ja, alleen het uiteindelijke resultaat telt....als het maar klinkt.. Ja? de manier hoe het resultaat wordt bereikt vind ik minstens zo belangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Kopen, Erik! Die Behringer biedt je minstens vijfhonderd verschillende manieren om het hardstikke fout te doen! Leuk!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Erik, wordt je aktief? (grapje) oke,zorg alleen dat je subw geen eigen leventje gaat leiden. Ben benieuwd , we horen het nog wel.Gr,Jy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Ach ja, alleen het uiteindelijke resultaat telt....als het maar klinkt.. Ja? de manier hoe het resultaat wordt bereikt vind ik minstens zo belangrijk. Oh? Dat begrijp ik niet, kun je dat uitleggen? Het gaat mij toch uiteindelijk om de muziek. De audio set is het gereedschap om die muziek te maken, en je gebruikt het gereedschap dat werkt, niet dat je mooi vindt of omdat het zo zou horen, en je gaat toch niet rigide zitten wezen in wat je gebruikt, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 de volgende plannen komen weer op in mij.... ik denk dat ik voor de aktieve submodules moet gaan. maar dan niet de sam's die spido bedoelde , nee ik had zoiets op het oog . de behringer ultradrive pro een aktief crossover , met zoveel instelmogelijkheden dat je twee avonden nodig hebt om de gebruiksaanwijzing te lezen . even in het kort : - drie ingangen , zes uitgangen - alle crossover frequenties traploos regelbaar en instelbaar - automatische correctie looptijdverschillen - automatische correctie aan de hand van omgevingstemperatuur. - automatische faseinstelling wat wil je nog meer hier de link http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG kost wel effe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Gelijk kopen Erik en dan ieder weekend demo's gaan geven voor audioneuroten met 5 euro entree (voor de soep). Demonstructie van de al of niet hoorbaarheid van fasefouten etc. Heb je hem erzo uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Jo lol Duck, vroeger stonden ze op de kermis met een Siamese tweeling. Volgens mij wordt dat van Erik dan net zo iets: Een elektrostaat samen met een conus is ook een soort van Siamese tweeling, het bestaat maar het is eigenlijk niet levensvatbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Erik, bedoel je dat je die Behringer wilt gebruiken om je frequentiekarakteristiek recht wil maken? M.a.w. dat je het rendementsverschil tussen je hoog en laag met dat ding wil corrigeren....??? En dan toch op Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Erik, bedoel je dat je die Behringer wilt gebruiken om je frequentiekarakteristiek recht wil maken? M.a.w. dat je het rendementsverschil tussen je hoog en laag met dat ding wil corrigeren....??? En dan toch op Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 mei 2004 Author Report Share Posted 12 mei 2004 Erik, bedoel je dat je die Behringer wilt gebruiken om je frequentiekarakteristiek recht wil maken? M.a.w. dat je het rendementsverschil tussen je hoog en laag met dat ding wil corrigeren....??? En dan toch op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 "Een elektrostaat samen met een conus is ook een soort van Siamese tweeling, het bestaat maar het is eigenlijk niet levensvatbaar." zei de topexpert Pjotr, die al heel veel geexperimenteerd heeft met dergelijke combinaties, en verder in de boekskes gelezen heeft dat de zogenaamde overgang dynamisch/elektrostatisch altijd hoorbaar is. Dat is een echte dooddoener, en ik erger mij er aan , sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts