erik klijnsmit Posted 23 november 2004 Author Report Share Posted 23 november 2004 een avondje gipsen, ik heb vanmiddag een zak knauf rotband gekocht , en ben vanavond aan het stucadoren gegaan. de nek (hals) van kruik heb ik weggesmeerd zodat de vorm nu echt een druppel is . tevens heb ik de binnenkant van de kruik ingesmeerd met 4 cm gips . dit heb ik lekker met mijn hand op de wand gesmeerd , klieder de kladder, het lijkt wel een maanlandschap van binnen. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 En en en en en en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 En en en en en en? Ja 'tis al bijna middag. Erik mag wel opschieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 ze klinken weer niet zo erg als eerst, maar ze zijn niet meer zo dood als met de natte gips erop. geeft niks, ik spuit de binnenkant nog even in met een laag carosseriekit , en plak er dan wat dempingvilt of zo op. dan vul ik hem met baf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 ze klinken weer niet zo erg als eerst, maar ze zijn niet meer zo dood als met de natte gips erop. geeft niks, ik spuit de binnenkant nog even in met een laag carosseriekit , en plak er dan wat dempingvilt of zo op. dan vul ik hem met baf. He, toch met BAF en niet met POK? Prachtig, dit soort iteratieve processen. Mag ik zo vrij zijn om een mooie glazuur als afwerking voor te stellen? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 vol met baf, en nog wat schuim, en een stukje draad. zaterdag ga ik de boel opstellen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Beste Erik, Je bent vergeten de middentoner te verzinken. ff frezen... geintje Super projekt Erik! Ik volg het met veel interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 Beste Erik, Je bent vergeten de middentoner te verzinken. ff frezen... geintje Super projekt Erik! Ik volg het met veel interesse. ik heb even snel de opening vlak gestucadoord, zodat de middentoner er netjes inpast. dat infrezen en afwerken komt nog wel een keer, er moet ook nog een tweeterhouder (een soort dakkapel) boven de midopening komen , dat ga ik ook van gips maken. ps : ik heb trouwens een andere tweeter dan de ndt53 , die hadden ze niet o pvoorraad bij S&C dus toen adviseerde ze mij de peerles wa 10/8, voorlopig om te proberen, als ik er zin an krijg dan komt er misschien nog wel eens een echte hele mooie tweeter in .(hangt ook weer van de overname frequenties af waar ik mee ga werken.) en dan kan ik de peerless tweeter altijd nog in een leuk monitorsetje bouwen, met een monacor 165 kep bijv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 165! Goed idee! klinkt goed! Ik heb trouwens nog een setje SPH135KEP's opgeduikeld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Hoi Erik, Is ook een goede tweeter! Ga je hier ook een vaasje voor scoren? Misschien goed om de afronding nog vloeiender te maken bij de Monacor 135 KEP. Blijf je nog dichter bij het B&W concept. Groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Je kunt de speaker ook "verzinken" door rondom de speaker een houten rand te lijmen. Deze kun je dan aan de buitenkant mooi afronden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ideetje? Ga zee vissen en vang een echt nautilus... bouw er een tweeter in en klaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Zou de hechting van de gipslaag aan de kruik wel duurzaam genoeg zijn? Ik ben bang dat het gips met die trillingen zal losraken. Had je niet beter all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Die laatste vaderlijke tip doet het em Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 (P.S. Gips kun je verwijderen door er een sterk (en liefst heet) zuur in te gieten. Met name zoutzuur heeft een uitstekende reputatie op dit gebied. Enige voorzichtigheid en gummi handschoenen zijn geboden.) Doe aljeblieft bij dit soort dingen HEEEEEEL voorzichtig. Zoutzuur is al gevaarlijk op zich maar als je het heet maakt geef je het meer energie mee en wordt het echt gevaarlijk! Wees heel voorzichtig met zuur en water, voeg altij zuur bij water en nooit andersom, bijvoorbeeld! Water dient dan als koelmiddel want het geeft veel warmte bij samenvoegen van zuur en water. Doe dus oude kleding, schort, labjas aan. Op zijn minst een paar handschoenen, veiligheidsbril (die ook de zijkanten goed afsluit) op, zorg voor watervrije omgeving en een stevige werkplaats. Goede tip verder, zet namen van de inhoud op de potjes en dingen die je gebruikt, om te zorgen dat je zo min mogelijk fouten kan maken. In een laboratorium werk je altijd in een zuurkast met dit soort dingen en dat is niet voor niets. Sorry dat ik zo bezorgt ben maar ik zou mijzelf niet vergeven als ik niets gezegd zou hebben. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Zo zijn we lekker off-topic bezig. Straks komt er een heel vehaal dat je zo'n terracotta pot niet op de betonnen garagevloer moet laten vallen omdat ie dan in 1000 stukjes ligt. Dan kun je hem vast met secondenlijm weer in elkaar zetten. Moeten wij weer gaan waarschuwen dat je daarmee vooral moet uitkijken dat je je vingers niet aan elkaar lijmt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 bijna alleen de mijne klinkt beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Dat piepschuim maakt 't helemaal af.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Nu nog een zwart stofje om het piepschuim en je ziet alleen nog aan de kabels welke van Erik is Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 Nu nog een zwart stofje om het piepschuim en je ziet alleen nog aan de kabels welke van Erik is john bowers is ech wel jaloers Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Waar ik benieuwd naar ben: Wat zegt je vrouw hiervan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 Waar ik benieuwd naar ben: Wat zegt je vrouw hiervan? dat wil je niet weten ps; ik ben het geheel nu drie uur aan het beluisteren, ik heb de woofer full range aangesloten (dooft uit bij 2khz) de middentoner heeft een 10uf mkp condensator (komt in bij 2khz en dooft bij 10khz) de tweeter heeft een 2.2uf mkp (komt in bij 10khz en dooft ook vanzelf ergens) dus maar twee condensators. in het begin was het even wennen, een heel kernachtig en dynamisch geluid, niet dat lieve esl geluid meer . toch k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Waar ik benieuwd naar ben: Wat zegt je vrouw hiervan? dat wil je niet weten ps; ik ben het geheel nu drie uur aan het beluisteren, ik heb de woofer full range aangesloten (dooft uit bij 2khz) de middentoner heeft een 10uf mkp condensator (komt in bij 2khz en dooft bij 10khz) de tweeter heeft een 2.2uf mkp (komt in bij 10khz en dooft ook vanzelf ergens) dus maar twee condensators. in het begin was het even wennen, een heel kernachtig en dynamisch geluid, niet dat lieve esl geluid meer . toch k Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 ps: wie wat wil luisteren, kritiek leveren en helpen is welkom Kritiek leveren of helpen heeft bij jou geen zin, daar ben je te eigenwijs voor. Luisteren is altijd leuk natuurlijk, maar ga je er dan zelf niet mee op toernee? Maar, wat Joboton al zegt, ga nou eerst maar lekker luisteren en hou je handen even in je zak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts