erik klijnsmit Posted 28 maart 2005 Author Report Share Posted 28 maart 2005 ik ben een conus aan het bouwen , ja? Moet je er ook niet zo'n bolhoedje voor het hoog inzetten Erik het hoog (de tweeter wel te verstaan) komt in een soort dakkapel op de stenen kruik te zitten. dus waar nu de tweeter zit in dat rare stukje schuim , komt ie dan. ik wil hem dan ook niet groter dan 110mm hebben. het oog wil ook wat , en mijn vrouw vind hem nu al lelijk. het dakkapelletje sucadoor ik aan de kruik vast , en laat ik mooi gestroomlijnt weglopen, net als een conmandotoren op een duiboot. het geheel plamuur en schuur ik en lak ik af met iets heel moois Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Ach Erik, wat is groot... het hoog (de tweeter wel te verstaan) komt in een soort dakkapel op de stenen kruik te zitten. dus waar nu de tweeter zit in dat rare stukje schuim , komt ie dan. ik wil hem dan ook niet groter dan 110mm hebben. het oog wil ook wat , en mijn vrouw vind hem nu al lelijk. het dakkapelletje sucadoor ik aan de kruik vast , en laat ik mooi gestroomlijnt weglopen, net als een schotelantenne op een duiboot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 schitterend !!! beste marp , nu je toch aan het knutselen bent geweest, kun je hem een beetje als de nautilus maken , dus het houtwerk gewoon tot op de grond , maar naar achteren iets omhoog weglopend, bovenop de kraag , en de kruik in hooglans zwart. en ja, een kleine tweeter aub. (ken ik effe aan mijn vrouw laten zien hoe het gaat worden, ze zeurt iedere keer wanneer ie nou eens af komt , want ze vind hem niet zo mooi.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 schitterend !!! beste marp , nu je toch aan het knutselen bent geweest... Jaja Erik, dat is even een opgave zeg, in Photoshop! De kruik had ik trouwens al zwart gemaakt met een maskertje, maar zonder highlights erin te tekenen leek het meer op een brandgat in de foto. Daarom maar snel een beetje warmer gekleurd. Even iets heel anders: laatst zag ik bij Action loodzware verchroomde deurstoppers liggen voor slechts een paar euro in hoge of lage uitvoering, en (om het met een rot term uit te drukken) met een heuse Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Erik, Een kleine tweeter? Kijk hier eens: http://www.pip.dknet.dk/~hiquphon (ik weet niet hoe ik zoiets aanklikbaar kan maken; ben een beetje digibeet) Ik ken deze units niet, maar ik heb ze gevonden op de site van Audiotechnology. En die ken ik wel (ik heb ze); superunits! In die site van Audiotechnology wordt ook verwezen naar een project van Tony Gee die ermee gebouwd heeft. (met allebei bedoel ik) groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 schitterend !!! beste marp , nu je toch aan het knutselen bent geweest... Ps: die tip van Spido is heel bruikbaar. Heb zelf ook al eens zoiets overwogen met mijn rechthoekige alubandjes. Heb trouwens ook nog gelijkvormige McFarlow bandtweeters van 12x10cm liggen met enige gebruikssporen op de frontjes. Zonder frontje 7,5x8cm. Keertje proberen? heej marp , dat zou ik leuk vinden . het leuke aan tweeters is dat je geen kast of behuizing moet maken b=voordat je ze kunt beluisteren. daarom wil ik zoveel mogelijk dingen beluisteren. ik plak ze erop en klaar . ik stuur je wel even een PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 http://www.e-speakers.com/pdf/BEE18015-specsheet.pdf Kun je er ook nog een bloempot opzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 maart 2005 Author Report Share Posted 30 maart 2005 die visaton G25FFL die ik van rob telefunken te leen heb , klinkt echt heel goed!!, ik had hem eerst gewoon zo aangesloten maar toen klonk ie wat soft, in het boekje van S&C zag ik dat ie maar 90 db was , dus vandaar nu hangt ie rechtstreeks aan de condensator, mijn filter is nu wel heel simpel geworden: -trafokern spoel van 2,2 mh voor de woofer, -C van 33 uf voor de middentoner -C van 2,2 uf voor de tweeter. meer niet. ik ga nog wat tweeters proberen Marp had nog een bandtweeter liggen , die ik mag lenen ik hou jullie op de hoogte van dit voor mij nu toch wel hoopvolle project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Je kunt b.v. een pottenbakker opdracht geven om een mooie midhoog behuizing te maken. Die kan hij dan gelijk zwart glazuren. Ben je gelijk klaar. Je zou zelfs in de middenkasten een sparing kunnen laten maken. Hierin leg je dan een apart "kruikje" voor de tweeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Heeft de pasen je niet aan het denken gezet Erik? Eitje: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 http://www.soundstagelive.com/factorytours...form/mach17.jpg http://www.soundstagelive.com/factorytours...ach17fronts.jpg Beste Erik, Bovengenoemde plaatjes geven je een idee hoe 't er ongeveer uitziet, in combinatie met een betonnix-achtige baskast. Je ziet het: de na-bouwers van Bowers zitten over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Dat moet een eitje zijn voor iemand die zulke betonnen behuizingen maakt, en anders kantel je die vaas maar 90 graden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Zeg Erik, als je het nu echt niet meer weet en je leven bied geen enkele andere oplossing meer als teruggrijpen op electrostaten... Nu, vrees dan niet! Hier is de Oplossing der oplossingen! Je leven zal niet meer zijn wat het ooit geweest is met deze SUPER oplossing: En bijkomend voordeel is dat de lichten uit kunnen bij deze bijzondere bron van geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 En een gezonde ozon lucht in de kamer Trouwens, kan ie ook lager dan 10Khz. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Ik vond het geluid van die dingen het meest lijken op "laswerkzaamheden"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Zat dat niet in de muziekopnames ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 en de versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 En een gezonde ozon lucht in de kamer Je verkoudheid ben je in ieder geval snel kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 De (Duitse) fabrikant die als laatste een (deze) ionofoon toepaste, had - met de beste bedoelingen! - een wazig getimbreerde, hogere-orde veelweg-luidsprekercombinatie samengesteld, waarin deze superieure tweeter geen schijn van kans kreeg om zijn ware kwaliteiten te laten blijken. Het is deze zelfde fabrikant die ook nu weer met een veel te groot en gecompliceerd no-compromise high-end luidsprekersysteem op alle beurzen en shows het akoestisch klimaat verpest. Beste Erik, Heb je de dometweeter die je voor je schoonouders had gekocht (DT-254) al eens bij je Betonnixen geprobeerd? Die unit heeft een heel lage eigenresonantie - wat 'm nog meer geschikt maakt voor 6 dB/oct - en is heel vlak en mooi. Als je nog eens wat wilt uitproberen..? Een goede kennis van me experimenteert momenteel met veel genoegen in de volgende richting: Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 april 2005 Author Report Share Posted 4 april 2005 ......ondertussen heb ik zelf ook een filtertje ontworpen schrik niet : Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 april 2005 Report Share Posted 4 april 2005 Beste Erik, Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden: ik herinnerde mij deze posting niet. Laten we verder vaststellen dat genialiteit niet aan slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts