erik klijnsmit Posted 11 april 2005 Author Report Share Posted 11 april 2005 beste M pekel, (waar maak je je druk om ) ik vind het lekker om op woofers te drukken, en soms aai ik ze, of ik lik ze af, maar dan doe ik er eerst slagroom op, weet je wat ook leuk is , slagroom erop , en dan heel harde housemuziek aanzetten. dan ga ik met mijn mond open voor de woofer zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 beste M pekel, (waar maak je je druk om ) ik vind het lekker om op woofers te drukken, en soms aai ik ze, of ik lik ze af, maar dan doe ik er eerst slagroom op, weet je wat ook leuk is , slagroom erop , en dan heel harde housemuziek aanzetten. dan ga ik met mijn mond open voor de woofer zitten. Waar maak ik me druk om? Ik zei toch nou doe je het thuis , maar doe je dat ook in een winkel? Doe je dat namelijk wel, dan hoop ik dat ze je die winkel uit trappen als ze je betrappen. Zolang het maar van je zelf is. maar nog steeds zonde. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 beste M pekel, (waar maak je je druk om ) ik vind het lekker om op woofers te drukken, en soms aai ik ze, of ik lik ze af, maar dan doe ik er eerst slagroom op, weet je wat ook leuk is , slagroom erop , en dan heel harde housemuziek aanzetten. dan ga ik met mijn mond open voor de woofer zitten. Sommigen spuiten wel eens slagroom op hun vrouw. En gaan er dan ook met open mond voor zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 beste M pekel, (waar maak je je druk om ) ik vind het lekker om op woofers te drukken, en soms aai ik ze, of ik lik ze af, maar dan doe ik er eerst slagroom op, weet je wat ook leuk is , slagroom erop , en dan heel harde housemuziek aanzetten. dan ga ik met mijn mond open voor de woofer zitten. Sommigen spuiten wel eens slagroom op hun vrouw. En gaan er dan ook met open mond voor zitten. zolang ze maar geen k*tpoepie laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 beste M pekel, (waar maak je je druk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hij gaat weer lekker Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Beste Erik, Als je de betonnix stevig tegen je aandrukt - of, wat waarschijnlijk beter lukt, jezelf stevig tegen de betonnix aandrukt, tijdens het weergeven van popmuziek - mag er geen enkel lichamelijk bewijs van opwinding optreden. Als dat echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Overigens heb ik lang gedacht dat degenen die in winkels de doompjes van tweeters indrukken, een sexuele afwijking hebben.Maar zo langzamerhand begin ik tot de overtuiging te raken dat wij, nette mensen, die zoiets n Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 (...) `t zou natuurlijk kunnen dat dit soort mensen thuis niet aan z`n trekken komt en dan inderdaad heerlijk aan de tweetertepels zitten te knijpen (...) Beste Marcel, 't Is maar goed dat er geen handgreepjes aan de conussen zitten! (Misschien komen konusknoeiers en doompjesduwers thuis juist te v Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 (...) `t zou natuurlijk kunnen dat dit soort mensen thuis niet aan z`n trekken komt en dan inderdaad heerlijk aan de tweetertepels zitten te knijpen (...) Beste Marcel, 't Is maar goed dat er geen handgreepjes aan de conussen zitten! (Misschien komen konusknoeiers en doompjesduwers thuis juist te v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 april 2005 Author Report Share Posted 12 april 2005 nu effe serieus: ik duw soms op mijn conus , om even wat frisse lucht via de BR poort in de wooferbehuizing te laten ivm betonrot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Beste Erik, Het afspelen van 't "Air" uit de derde suite van je huisgenoot J.S. Bach helpt wellicht ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Het "tandem"verschijnsel dat jij hebt vastgesteld, is een vertrouwd fenomeen voor bezitters van Pied Pipers e.d. Volgens mij is het bij de PP's die bij mij in de buurt staan ( originele dus) zo dat, als ik de ene woofer indruk, de andere naar voren komt. En dat is al ruim 20 jaar zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Het "tandem"verschijnsel dat jij hebt vastgesteld, is een vertrouwd fenomeen voor bezitters van Pied Pipers e.d. Volgens mij is het bij de PP's die bij mij in de buurt staan ( originele dus) zo dat, als ik de ene woofer indruk, de andere naar voren komt. En dat is al ruim 20 jaar zo Uit fase aangesloten...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Is dat een nieuwe tweak ofzo "conusduwen" ? En gaat het er beter van klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Wel met twee vingers op de rand v/d "apex" Langzaam duwen. Anders krijg je last van thermoplastische deformatie bij aanhoudende vingeramplitudedruk op de conus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 april 2005 Author Report Share Posted 13 april 2005 Is dat een nieuwe tweak ofzo "conusduwen" ? En gaat het er beter van klinken? ja, wist je dat nog niet dan ? eerlijk gezegt was ik aan het luisteren wat het verschil was tussen de dempingsfactor met een spoel en zonder spoel. ik had mijn speakerkabels kortgesloten en toen op de woofer geklopt. dan hoor je een pok, sluit je de speakerkabels NIET kort , dan hoor je boemmm. sluit je ze nou weer kort , en zet je er een spoel tussen dan hoor je een zachte boem. en toen was ik daar mee klaar en heb toen heel de bende weer aangesloten en toen sloeg ik nog een op de woofer . en toen ging de middentoner ook naar binnen. leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 @ Nee Hans, maar het speakertje werkt als dinamo als je er op drukt waardoor de andere unit precies de andere kant op gaat. De juiste aansluiting voor fase doe je gewoon met een batterijtje 1,5V. Verder zegt het niks over het fasegedrag van de basmids van Erik tijdens het weergeven van muziek. Hoe ze qua polariteit ook zijn aangesloten, het zal niet echt goed gaan werken als breedband schakeling. Maar men hoeft mij niet te geloven natuurlijk. Filosoferen kan ook zeer leerzaam zijn. Verder bedoel ik niet vervelend te zijn of zo, maar de gang van zaken is zo ongeveer een copy van mijn eigen belevenissen met mijn huidige kasten. Alleen andere bas en tweeter. Van alles zitten uitspoken en toch weer terug naar die ene schakeling 6dB. Raar ? Groet Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Wordt tijd voor een tweede eindtrap denk ik Erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 @ Nee Hans, maar het speakertje werkt als dinamo als je er op drukt waardoor de andere unit precies de andere kant op gaat.De juiste aansluiting voor fase doe je gewoon met een batterijtje 1,5V. Verder zegt het niks over het fasegedrag van de basmids van Erik tijdens het weergeven van muziek. Hoe ze qua polariteit ook zijn aangesloten, het zal niet echt goed gaan werken als breedband schakeling. Maar men hoeft mij niet te geloven natuurlijk. Filosoferen kan ook zeer leerzaam zijn. Verder bedoel ik niet vervelend te zijn of zo, maar de gang van zaken is zo ongeveer een copy van mijn eigen belevenissen met mijn huidige kasten. Alleen andere bas en tweeter. Van alles zitten uitspoken en toch weer terug naar die ene schakeling 6dB. Raar ? Groet Sietse Toch heb ik ook gezien dat met een PiPi beide woofers naar binnen gaan wanneer je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Het "tandem"verschijnsel dat jij hebt vastgesteld, is een vertrouwd fenomeen voor bezitters van Pied Pipers e.d. Volgens mij is het bij de PP's die bij mij in de buurt staan ( originele dus) zo dat, als ik de ene woofer indruk, de andere naar voren komt. En dat is al ruim 20 jaar zo Bericht voor de konusdrukkers Heb even een korte check gedaan bij 2 werkeloze PiPi's Als je een woofer indruk lijkt het dat de andere naar voren komt.. Maar bij nader onderzoek gaat hij ook naar binnen... Groeten voormalig Pipi ridder Tegenwoordig meer Fullranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Is dat een nieuwe tweak ofzo "conusduwen" ? En gaat het er beter van klinken? Eh Peter... je vrouw gaat toch ook alleen maar beroerder klinken als je er enkel maar naar luistert? (als je niet naar haar luistert, trouwens ook ) Als je een woofer indruk lijkt het dat de andere naar voren komt.. Maar bij nader onderzoek gaat hij ook naar binnen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 (...) Heb even een korte check gedaan bij 2 werkeloze PiPi'sAls je een woofer indruk lijkt het dat de andere naar voren komt.. Maar bij nader onderzoek gaat hij ook naar binnen... (...) Het effect wordt nog duidelijker, wanneer je die ene woofer naar binnen tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Zonet even geprobeert wat mijn woofer doet als ik mijn tweeter naar binnen druk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 en toen was ik daar mee klaar en heb toen heel de bende weer aangesloten en toen sloeg ik nog eens op de woofer .en toen ging de middentoner ook naar binnen. leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts