Jump to content

de K&E betonnix 230

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Heb even een korte check gedaan bij 2 werkeloze PiPi's

Als je een woofer indruk lijkt het dat de andere naar voren komt..

Maar bij nader onderzoek gaat hij ook naar binnen... ph34r.gif

Ik denk dus dat je je vergist.

Ik heb mij dus kennelijk vergist. Valt me vies van mij tegen.... :blink:

Als ik heel hard in de poort van mijn TL blaas, gaat mijn woefer naar buiten. Is dat normaal ? :D

Als ik mijn dome middentoner naar binnen druk gebeurt er bij mij met de woofer, in tegenstelling tot bij Leeuwarden, helemaal niets.

De dome middentoner is er wel een stuk beter van gaan klinken :P Maarja, slechter kon natuurlijk niet.

Paul.

Als ik heel hard in de poort van mijn TL blaas, gaat mijn woefer naar buiten. Is dat normaal ? :D

Was je aan het testen in hoeverre je woofers bestendig zijn tegen opblazen :confused:

Als ik mijn dome middentoner naar binnen druk gebeurt er bij mij met de woofer, in tegenstelling tot bij Leeuwarden, helemaal niets.

De dome  middentoner is er wel een stuk beter van gaan klinken  :P Maarja, slechter kon natuurlijk niet.

Mag ik hieruit afleiden dat je inmiddels bent voorzien van konus-middentoners? :)

Ja, en omdat niemand dommewoofers wil stappen we met zijn allen vrolijk over op electrostatische subs...

Krijg je disscussies over "betere laagweergave met 12 m2 paneel of toch liever een 15 m2 paneeltje...".

Ideetje: ipv glas in je kozijn, vliezen plaatsen.

Weet trouwens iemand hoe hoe je die deuk weer uit je tweeter krijgt -_-

Weet trouwens iemand hoe hoe je die deuk weer uit je tweeter krijgt -_-

Als het een soft dome is kan je met een stukje plakband het weefsel beetje bij beetje weer terug trekken, is het een metalen dome dan kan je hem weg flikkeren. :o

Marcel

Zo'n deuk kun je er ook proberen uit te halen met een dun slangetje die je aan een gewone stofzuigerslang moet knutselen. Wel proberen met een vinger "tegengas" te geven door de dome tegen te houden. Ik heb het er bij een softdome ook wel eens met mijn mond uit gezogen. Ging toen ook goed.

Zo'n deuk kun je er ook proberen uit te halen met een dun slangetje die je aan een gewone stofzuigerslang moet knutselen. Wel proberen met een vinger "tegengas" te geven door de dome tegen te houden. Ik heb het er bij een softdome ook wel eens met mijn mond uit gezogen. Ging toen ook goed.

JaJa

Van konusdrukker nu al tweeter ........ :lol::lol:

On topic Eric..

Heb je Sytse (type fout volgens mij) z,n manier van filteren

(dus niet zuigen ) al eens getest...

dus serie spoelen voor bas en mid

seriecondensator aan de tweeter

Jongens denken jullie nu echt....

Het is deze keer geen grapje maar echt ook gedaan. Als je een ingedeukte dome hebt, heb je toch niks te verliezen en probeer je wat. Soms lukt het.

Nooit met een metal geprobeerd overigens. Heb ik nooit gehad.

Ik heet op andere forums inderdaad Sietse. Er ging destijds bij het inloggen hier iets niet goed en dat kon kennelijk niet worden hersteld.

JaJa

Van konusdrukker nu al tweeter ........ :lol::lol:

On topic Eric..

Heb je Sytse (type fout volgens mij) z,n manier van filteren

(dus niet zuigen ) al eens getest...

dus serie spoelen voor bas en mid

seriecondensator aan de tweeter

beste weidok,

ik heb het nog veel eenvoudiger ,

serie spoel voor de woofer ,

mid full range

serie condensator voor de tweeter.