Scat-Man Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Nou jij weer, automonteurtje Puberaal ,dom antwoord. Ga je eens een poosje schamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Nou jij weer, automonteurtje Puberaal ,dom antwoord. Ga je eens een poosje schamen. Ik peins er niet over. Het zuigende toontje in de post van Erik is jou klaarblijkelijk niet opgevallen. Hij kan het krijgen zoals ie wil. Jaaaaaaaaaaaaaa.................. op de kast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 juni 2005 Author Report Share Posted 25 juni 2005 ik ben nu zover dat ik spido beter snap dan jouw, en dat ik niet snap dat jij spido niet snapt. Praat voor jezelf. Je laat merken dat je essenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 beste Ravon, omdat ik maar een simpel automonteurtje ben , heb ik een goede uitleg nodig. nou , die goede uitleg geeft Spido, want ik begrijp zijn uitleg tenminste, Dat heb ik ook vaak, Erik, dat ik dingen pas begrijp als ze verkeerd worden uitgelegd! Zo begrijp ik nu dat je met 1 conus geen blokgolf kan produceren. En dat, bij een blokgolf van 200 Hz bijvoorbeeld, de verticale zijden ("flanken") van de blokgolf door de tweeter worden gereproduceerd, terwijl de woofer (en evt. middentoner) zich voornamelijk met de - bij wijze van spreken - "centrale vulmassa" van de blokgolf bezighouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Je zou ruwweg kunnen stellen dat als een enkele drive unit in staat is om de eerste bovenste 20 harmonischen v/d grondtoon te reproduceren op dezelfde 0db lijn ,je een goeie blokvorm kan verwachten.(los v/h feit van wat de zelfinduktie of capaciteit v/d belasting met de golf doet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 beste Ravon, omdat ik maar een simpel automonteurtje ben , heb ik een goede uitleg nodig. nou , die goede uitleg geeft Spido, want ik begrijp zijn uitleg tenminste, het gekakel wat jij er steeds tegenin en tussendoor brengt snap ik niet veel van. maar de kans bestaat dat ik denk dat ik spido begrijp , maar dat ik het eigenlijk toch niet begrijp (dit idee bekruipt me als ik jouw irritaties lees) wil jij dan misschien in een korte samenvatting de stelling en verklaring van Spido hier neer schrijven en die daarna meteen onderuit halen? zolang je dit niet doet ben jij voor mij een dom elektromonteurtje Ach Erik, Wat moet je ook met blokgolven. Het is maar hypothetisch geneuzel waar zowel Spido als Ravon kennelijk gek op zijn. In de praktijk is het wel een grappig iets maar beslist niet noodzakelijk. Je hoeft het dus helemaal niet te snappen om een fatsoenlijke speaker te bouwen. Laten die kleuters van een Spido en Ravon lekker zelf een blokgolvendraadje beginnen om elkaar blokken naar het hoofd te gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 ik kan jullie melden dat ik er in ieder geval niets van snap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Beste Ravon, Om een blok van bv 1Khz via een weergever redelijk te kunnen reproduceren,moet de bandbreedte van deze weergever minimaal tot 20 Khz "recht" kunnen weergeven.Daarom kunnen goeie breedbanders een redelijke blok neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Zow he, die Ravon gaat lekker vanavond zeg. Nog even en hij verdringt Spido als super IWAB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Ja Peter,en ik vraag me nog steeds af waarom de oorsprong van hoe een blok opgewekt wordt(en noch elektrisch of mechanisch perfekt kan ) zo belangrijk is in deze topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 (...) En aangezien een echte blokgolf schakelt tussen twee nivo's DC (...) Beste Ravon, Mag ik je er nogmaals op wijzen dat er een groot en essentieel verschil bestaat tussen jouw "echte" blokgolven en de mijne? Het verschil is dat die van jou alleen theoretisch zijn, en dat die van mij uit een van alle kanten gecertificeerde functiegenerator komen. Ongeveer net zo'n apparaat waar ook SOTA-Jerry zijn blokgolven van betrekt. De schaal van mijn toongenerator begint bij 1 Hz. Niet lager, want lager is geen golf (= frequentie) mogelijk. Voor de grap heb ik natuurlijk wel eens een woofer op 1 Hz laten bewegen. Als je versterker maar breedbandig en krachtig genoeg is, gaat dat feilloos. Ziet er heel sexy uit. Mijn dubbelstraals oscilloscoop kan weliswaar blokgolven met een zwakke gelijkstroomcomponent accepteren, maar die functie gebruik ik nooit. Het omschakelknopje AC - DC (+ AC) staat wellicht zelfs vastgeroest in de stand AC. Gelijkstroom golft immers niet, levert geen geluid op, zet de speakers niet in beweging en de meetmicrofoons al evenmin. Waarom zou ik mij daar dan voor interesseren? Ik wil meten hoe luidsprekers zich gedragen. Niet hoe ze zich ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 (...) Wat moet je ook met blokgolven. Het is maar hypothetisch geneuzel waar zowel Spido als Ravon kennelijk gek op zijn. In de praktijk is het wel een grappig iets maar beslist niet noodzakelijk. Je hoeft het dus helemaal niet te snappen om een fatsoenlijke speaker te bouwen. (...) Beste Pjotr, Nee, je hoeft het dus helemaal niet te snappen... om een middle-of-the-road haaifaai-fasedraai-speaker te kunnen bouwen! Als je maar een PC luidspreker-ontwerpprogrammaatje kunt gebruiken, dan kun je toch elke r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Beste Spido, Nee, je moet het dus helemaal snappen... om een middle-of-the-garden haaifaai-fasedraai-filterloze-speaker te kunnen bouwen! Als je maar een speksteenzaag kunt gebruiken, dan kun je toch elke r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 "And I must face the man who hates me, or lie a coward in my grave" Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 "ricochetting bullits" op speksteen kunnen ook dodelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Tjonge jonge, weer van die moeilijke taal, net als die blokgolven, ik snap er geen hol van In ieder geval bedoel je dat Spido zich achter een spekstenen speaker verschuilt en dat de kogels afketsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 In de film kan alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 (...) Als je een AC gekoppelde versterker hebt zullen de konussen een puls laten horen, uitslingeren en in de ruststand stil komen te staan (...) Beste Ravon, Jij hoort dus "geluid" dat alleen maar amplitude heeft, en g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 (...) Als je een AC gekoppelde versterker hebt zullen de konussen een puls laten horen, uitslingeren en in de ruststand stil komen te staan (...) Beste Ravon, Jij hoort dus "geluid" dat alleen maar amplitude heeft, en g Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Na consultatie van de mij voor de duur van mijn verlengde TBS toegewezen forensisch psychiater en reclasseringbeambte, die mij beiden adviseerden om te trachten tenminste binnen de proeftijd van twintig jaar recidive te voorkomen van de feiten waardoor ik reeds vele malen werd veroordeeld (t.w. geweldpleging, sec. doodslag en het bewust toebrengen van zwaar lichamelijk letsel), moet ik vooral omwille van je eigen veiligheid je onvriendelijke invitatie van de hand wijzen. Ik vraag me toch weleens af wat je hiermee wilt compenseren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Dacht dat Ravon een wisselschakelaar gebruikte die beurtelings twee gelijkspanningsbronnen aan/uit schakelde;waarvan samen van een de + en v/d ander de- met elkaar geknoopt waren.Dus t.o.v dit gemeenschappelijk "nulpunt" zowel een pos. als neg. flank opwekte gedurende een bepaalde tijd ? Maar goed,ik heb nou ook een "permanent wave" in m'n kapsel, ook opgewekt door op en neergaande bewegingen v/d kapper . Beste Jerry, Dat was toch het aanvankelijke huisvlijtje van onze Ravon, dat iemand hier "een zwakzinnige homebrew" noemde, met een frequentie van 1 Hz? Tenminste: dat zou het kunnen zijn, dunkt me, wanneer de geniale bedenker van dit frutsel tenminste kans zou zien de schakelaar in een vast tempo van 2 x per seconde te bedienen... Hoe dan ook: een blokgolf maak je niet op deze manier. Blokgolven zijn immers signalen met een gecompliceerde structuur van grondfrequenties en oneven harmonischen. Heb jij de indruk gekregen dat Ravon inmiddels begrijpt hoe ze in elkaar zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 En voor je het weet zijn we weer een week over blokgolven aan het discussieren.... Is het niet onderhand mooi geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 En voor je het weet zijn we weer een week over blokgolven aan het discussieren.... Is het niet onderhand mooi geweest Ach ze krijgen er maaar geen genoeg van h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Beste Marcel. Ja, hoor... het is weer zover! Geef Spido maar weer de schuld van alles... Mag ik je er even aan herinneren dat het Ravon was, die de discussie over blokgolven kort geleden heropende? Nou ja, hij d Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 juni 2005 Author Report Share Posted 27 juni 2005 AMEN, misschien moeten spido en ravon via PM verder. het begint er op te lijken dat "de zotten elkaar gaan beantwoorden naar hun dwaasheden" (Salomo) verder over de Betonnix dus (als jullie het niet erg vinden) even een rare vraag,: hoe soldeer je het beste twee draden aan elkaar met s39 of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts