robx Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 dit levert wel de existentiele vraag op waarom erik wel zoveel moeite doet voor luidsprekerverbeteringen, maar verder doorgaans antwoordt geen verschil te horen. ikke niet begrijpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 juli 2005 Author Report Share Posted 30 juli 2005 dit levert wel de existentiele vraag op waarom erik wel zoveel moeite doet voor luidsprekerverbeteringen, maar verder doorgaans antwoordt geen verschil te horen. ikke niet begrijpen beste rob, de luidsprekers in combinatie met de akoestiek zijn de aller belangrijkste schakels in de audio-keten. die moet je dus als eerste aanpakken, en als je daar mee klaar bent, dan zou je kunnen overwegen om eens wat te prutsen met netsnoeren of interlinks. (het probleem is alleen dat je luidspreker/luisterruimte nooit volmaakt is, en het dus helemaal niet relevant is om te gaan prutsen met netsnoeren of interlinks) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 het probleem is alleen dat je luidspreker/luisterruimte nooit volmaakt is, en het dus helemaal niet relevant is om te gaan prutsen met netsnoeren of interlinks Dan is het ook geen probleem Gaat wel erg mooi worden Erik. En ga je daar nu die Monacor Keppies in te zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 juli 2005 Author Report Share Posted 30 juli 2005 het probleem is alleen dat je luidspreker/luisterruimte nooit volmaakt is, en het dus helemaal niet relevant is om te gaan prutsen met netsnoeren of interlinks Dan is het ook geen probleem Gaat wel erg mooi worden Erik. En ga je daar nu die Monacor Keppies in te zetten? ja! de monacor 135 kep dit zijn hele goede breedbandertjes. ik zet ze full range in , van 200hz tot 10.000hz. net als de esl 63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Beste Erik, Waanzinnig mooi gedaan! Je hebt duidelijk veel naar B&W gekeken, maar dat is alleen maar en compliment. Ben allang blij als iemand deze weergevers op jusite waarde kan inschatten Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 beste Erik, dan zal ik wel klaar zijn met luidsprekers en akoestiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 there is no substitute for cubic inches. Jawel hoor, turbo's en een laag gewicht... Zie (bijvoorbeeld) de Opel Speedster Turbo... Oh sorry, ik mag het hier natuurlijk niet over auto's hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 En omdat niemand anders het zegt doe ik het maar: HULDE! Ziet er super uit Erik Ik zeg het ook. MOOI!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 ja dat vergat ik nog: prachtig. hoe krijg je die vorm nou gelijkmatig? op gevoel en gezicht? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Draaibankje RobX! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 draaibankje ... jee had ik kunnen bedenken Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 augustus 2005 Author Report Share Posted 1 augustus 2005 draaibankje ... jee had ik kunnen bedenken korte samenvatting: KLIK inclusief foto's van draaibank Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Erg mooi Erik. In het begin vroeg ik me wel eens af waar je in vredesnaam aan was begonnen. Ik neem m Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 is dat een monacor woofer? ik ga iets zeggen waar je vast van gaat vloeken .... overweeg 'm met C37 te coaten ... wordt je nog blijer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Dat heeft die Monacor niet nodig. Heb je wel eens zo'n woofer gehoord RobX? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 heb jij weleens het verschil gehoord tussen woofer zonder en dan met zo'n coating ...? zeker als je 'm wat langer laat doorlopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 heb jij weleens het verschil gehoord tussen woofer zonder en dan met zo'n coating ...? zeker als je 'm wat langer laat doorlopen. groet Misschien moet je een andere vraag stellen: waarom heeft de fabrikant de unit niet voorzien van een extra coating? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 heb jij weleens het verschil gehoord tussen woofer zonder en dan met zo'n coating ...? zeker als je 'm wat langer laat doorlopen. groet Nee dat heb ik niet. Jij wel dan? Met C37 wel te verstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 heb jij weleens het verschil gehoord tussen woofer zonder en dan met zo'n coating ...? zeker als je 'm wat langer laat doorlopen. groet Misschien moet je een andere vraag stellen: waarom heeft de fabrikant de unit niet voorzien van een extra coating? Inkopper: om de klant de keuze te geven. Maar even alle gekheid op een stokje, die Monacor woofer gewoon een uitstekende woofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 is dat een monacor woofer? ik ga iets zeggen waar je vast van gaat vloeken .... overweeg 'm met C37 te coaten ... wordt je nog blijer. groet Z`n woofer kan je ook heelgoed ( en voor Erik heel belangrijk goedkoop)coaten met Dammer. Gebruik C 37 voor het hoog , mid en laag kan zeergoed met Dammer. Na coaten enkele weken laten drogen , moet goed uitharden! Mijn advies ga pas coaten nadat je enkele maanden met de set gespeeld hebt , of in de start fase units meten , coaten en na enkele weken drogen weer meten. Luisteren voor en na vanzelfsprekend. p.s. units die reeds af fabriek gecoat zijn niet meer behandelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 nou dat spreekt voor zich verder. Ja, ik heb wel voor en na gehoord (een Visaton 30 cm woofer). Ik heb dus ook zo'n flesje klaarstaan, na mod CD speler en opnieuw inspelen komt dat aan de beurt. Voor de duidelijkheid: ik twijfel volstrekt niet aan de Monacors. Ik heb de specs gezien, en weet dat men er enthousiast over is (deze niet gehoord zelf). Maar als je 'm lang laat doorlopen dan kan een nabehandeling 'm daar beter geschikt voor maken. Ben wel meteen benieuwd wat Dammer is? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Ben wel meteen benieuwd wat Dammer is? Damar vernis is vernis voor olieverfschilderijen van Talens. Verkrijgbaar bij een handel voor kunstschildersbenodigdheden en een stuk goedkoper dan C37. Had Stefan daar zijn zilveren interlinks niet mee gelakt? Zoek het forum eens af op damar. Oh ja linkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 dank u! ik ga even zoeken groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 ik heb eens zitten neuzen in het luidsprekerprogramma van monacor. wat maken die lui een ongelooflijk lineaire middentoners. van 200 tot 10.000 hz bijna lineaalstrak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Beste Eric, Jesus!!! Wat wordt dat mooi man! Ik ben zwaar onder de indruk! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts