erik klijnsmit Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 'T is duidelijk wie de sponsor van Erik's project is.. zowel in woorden ,daden en matrialen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Zou ie in het Hoge Noorden gehersenspoeld zijn? Een spekstenen speaker op zijn kop gekregen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 'T is duidelijk wie de sponsor van Erik's project is.. zowel in woorden ,daden en matrialen. Als daar maar geen gruis bij zit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Zou ie in het Hoge Noorden gehersenspoeld zijn? Een spekstenen speaker op zijn kop gekregen ... Aan de uitlaat van een Intruder gesnoven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 hoe meer jullie zeuren , hoe eigenwijzer ik word. maar het geeft niet , ik heb dalijk iets waar ik met trots naar kan luisteren . ook al klinkt het misschien niet zo mooi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 hoe meer jullie zeuren , hoe eigenwijzer ik word. Ik plaag je ook maar een beetje.. Maar eigenwijs, dat ben je toch al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Maar eigenwijs, dat ben je toch al. Je bent me net voor ... Wou net zeggen kan het nog eigenwijzer Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 een mislukking is niet meer dan een kans om nog intelligenter te worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Maar eigenwijs, dat ben je toch al. Eigenwijs? Eerder volgzaam... Ik ben wel benieuwd naar dat gietwerk en de foto's. Maar Erik, ben je niet bang voor wat weinig rendement van een esl-paneel van 30 x 4 cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Toch is volgens mij deze bouwmethode beter: - Framewerk van spanten maken, van MDF of staak (bv in een eivorm) - Bekleden met minstens 3 lagen gaas - Hoogwaardig betonmengsel met bepaalde toevoegingen om elasticiteit te verhogen - Op spatel/plankje beton van de buitenkant in het gaasdrukken en uitsmeren - Aan de binnekant egaliseren (voor het droog is) Zo worden (werden) met name in Nieuw Zeeland altijd ferrocement schepen gemaakt. Bijvoorbeeld zeewaardige jachten van een meter of 15. Qua sterkte doen ze niet onder voor stalen schepen (wel iets zwaarder). Dat soort schepen hebben een wanddikte van circa 3 cm. Voordeel, je kunt nagenoeg ierder vorm maken en het is enorm sterk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Een kern van polystyreenschuim (tempex) kun je ook met bekleden met een cementmortel. De olifanten bij Almere zijn ook zo opgebouwd. Door het Woofergat kun je het schuim er weer uit pulken. De binnenkant zou ik ruw laten, dit is beter voor de verstrooiing van de korte geluidsgolven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 'T is duidelijk wie de sponsor van Erik's project is.. zowel in woorden ,daden en matrialen. Erik kon kiezen, of een dansje, of gratis sluikreclame maken Maar zie ik het nou goed, zit daar een koeienhek voor die speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Een kern van polystyreenschuim (tempex) kun je ook met bekleden met een cementmortel. De olifanten bij Almere zijn ook zo opgebouwd. Door het Woofergat kun je het schuim er weer uit pulken. De binnenkant zou ik ruw laten, dit is beter voor de verstrooiing van de korte geluidsgolven. Sterker nog bij een mallenmakerij kun je prachtige blokken speciaal purschuim krijgen die heel makkelijk te beweken zijn en niet gaan brokkelen. Bekleden met een laag ferrocement en daarop kippengaas, weer een laag ferrocement, kippengaas, enz. tot de juiste dikte. Mijn vrouw is beeldhouwer en heeft zo veel gewerkt. Ipv kippengaas heeft ze ook veel met stroken linnen gewerkt. Maakt het ook sterk en vormt makkelijker. Die kippengaas wapening heb je nodig om de trekspanningen veroorzaakt door de druk in de box op te vangen. Het wordt zo een veel stijvere constructie dan met kippenveren. Die kippenveren zullen best wel het beton dempen maar of dat bij een woef nou relevant is Maar ach Erik is nu al bezig. Laten we eerst zijn resultaat maar afwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Erik, aan de woofer al het vermoedelijk niet liggen: Mijn (korte) ervaring totnutoe met kevlar units van Monacor is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 (...) Een kennis van mij heeft ooit gewerkt bij een of andere Siciliaanse organisatie. Hij is erg bedreven in het gieten van beton. Als je mij even je schoenmaat doorgeeft zal ik hem eens een prijsopgave vragen ...(...) Caro Paolo, Sei prudente, mio amice!! Wij zouden hier niet spreken over... eh... familiezaken, toch??! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 SCSI ..... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Aha, nu wordt het duidelijk. KF te A. deed Erik "an offer he can't refuse.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 SCSI ..... Paul. Ah, de familie Scoezie. Ja dit hebben ook lange tijd een monopolistisch busbedrijf gehad. Daar heeft die Billie met Gaatjes toch mooi een eind aan gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Tsja, Billy met de Gaatjes .... Nee, aan gaatjes nooit gebrek bij Billy. Zoveel je maar wilde. En altijd op tijd geleverd. Uit voorraad, zo leek het wel. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 zo, weer een avondje geknutseld. ik heb nu twee buitenkisten klaar en Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Zit er al beton in Erik....??? Volgens mij is Erik nu nog lekker aan het rondrijden in het havengebied: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 februari 2004 Report Share Posted 25 februari 2004 zo, weer een avondje geknutseld. (...) Huh? Wat? Welnee, ik vind juist helemaal NIET dat ze op kaakdeuz'n lijken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 februari 2004 Author Report Share Posted 25 februari 2004 zaterdag ,misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Hoest Erik? Nog vorderingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Hoest Erik? Nog vorderingen? as zaterdag over een week , komt er een karretje vol met beton , betonmolen , en andere benodingdheden naar de zaak . voor die tijd moet ik nog even de laatste hand leggen aan de bekistingen , en dan kunnen we storten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts