paul demo Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Of een Bohlender Graebener: Dat zijn de echte fijne om mee te spelen. Maar ik denk dat Erik graag zelf knutselt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Bij die betonnixxen hoort natuurlijk een behoorlijk formaat: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Bij die betonnixxen hoort natuurlijk een behoorlijk formaat: Zij is zo te zien ook wel blij met het formaat. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Bij die betonnixxen hoort natuurlijk een behoorlijk formaat: Mooie standaard leveren ze daarbij zeg, dat zie je niet vaak Hoezo eerst luisteren .... hier heb je toch geen oren voor nodig P.s. Paul, dat ZIJN knutseldingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Gaat het nu een imitatie hybride van Van medevoort worden? S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Keep on dreamin' Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 Beste Erik, Betonnixtipjes: Kruidvat CD-box met de symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 april 2004 Author Report Share Posted 16 april 2004 Beste Erik, Betonnixtipjes: Kruidvat CD-box met de symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 april 2004 Author Report Share Posted 17 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Beste Erik, Betonnixtipjes: Kruidvat CD-box met de symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . Nog misselijker...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 april 2004 Author Report Share Posted 17 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . Nog misselijker...? beste ron , ik snap best dat je me een overloper vind , van vliesridder , naar konusknecht , toch heb ik nog steeds een beetje vlies . en heb me nooit laten kisten , een kist is nl van hout , en niet van beton Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . Nog misselijker...? beste ron , ik snap best dat je me een overloper vind , van vliesridder , naar konusknecht , toch heb ik nog steeds een beetje vlies . en heb me nooit laten kisten , een kist is nl van hout , en niet van beton Nee hoor, ik word een beetje misselijk van de een-tweetjes tussen jou en Spido, de grootste druiloor op dit forum... Ik heb niks tegen konussen en ik hoop en geloof dat jouw experiment goed uitpakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Beste Erik, Betonnixtipjes: Kruidvat CD-box met de symfonie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 Beste Erik, Betonnixtipjes: Kruidvat CD-box met de symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 april 2004 Author Report Share Posted 20 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . geen nieuws is goed nieuws Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wanneer gaat het verhaal over de betonnix verder....??? maandag , hans . ik ben nu even vreselijk aan het genieten van de muziek die weergegeven word door de betonnixen . vandaag kreeg ik nl de condensatoren binnen , dus alles speelt nu naar wens . geen nieuws is goed nieuws Volgende week maandag....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 april 2004 Author Report Share Posted 20 april 2004 vanavond ga ik met de esl's beginnen . ik heb al hout (voor de frames) draad voor de stator , spijkertjes , en de folie komt morgen binnen . dus ,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 april 2004 Author Report Share Posted 21 april 2004 zo , even een tussenstand . vorige week kreeg ik de condensatoren binnen . 9,9 uf , moet zorgen voor een hoogdoorlaat bij 2khz . ik heb ze ertussen gesoldeerd en ben eens gaan luisteren. en ja , het gaat al op een Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 (...) en hoe klinkt ie nou ?? BOVEN VERWACHTING!!! (...) Gefeliciteerd!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Proficiat Eric, Ik hoop alleen dat je er werkelijk in zal slagen om je paneeltjes van 30cm x 4cm hetzelfde rendement te laten halen van je woofer. Ik heb thuis 2 paneeltjes van 4cm x 1m (draadstatortjes, die ik ooit eens als testpaneeltjes in elkaar had gezet) en ik geloof niet dat die voldoende rendement halen. Zorg ervoor dat je de mylar zo strak mogelijk trekt (zodat je de Hoogspanning zo hoog mogelijk kan opdraaien, voordat je membraan onstabiel wordt en gaat kleven tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 april 2004 Author Report Share Posted 22 april 2004 beste geert , ik heb eerst geprobeerd een draadstator te maken van massief koperdraad wat ik van een spoel af heb gewikkeld . maar dat werkt niet goed , je krijgt het niet goed strak getrokken en daardor lopen de draden niet mooi vlak . dus nu heb ik telefoondraad genomen wat niet massief is maar gewoon getwiste kern . de buitendiameter is 1,1 mm . de afstand tussen draad en stator wilde ik ook 1,1 mm houden en ook de opening tussen de draden is 1,1 mm . als hoogspanning neem ik voorlopig mijn acoustat voeding en trafo die levert 5000 volt , de trafo verhouding weet ik niet . misschien ga ik later nog een paar paneeltjes bouwen met de massieve spoelendraad , en eens kijken of ik dan meer rendement krijg . ik hou je op de hoogte Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 De doorslagspanning van de kabelisolatie is ook van belang. Als die groot is kan je met een hogere spanning of een kleinere membraanafstand werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts