spido Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Beste Ravon, Blokgolfmetingen van mijn eigen luidsprekers worden niet gepubliceerd: niet door mij, en evenmin door de fabrikant. Daar mag je van denken wat je wilt. Vermoedelijk zul je er iets slechts van denken. In dat geval: je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Die deskundigheid veronderstel ik niet bij jou, noch bij de andere forummers. Dus ook niet bij jezelf aangezien jij ook een forummer bent. Maar ja, daar heb je natuurlijk weer een antwoord op, je gaat voor dat soort dingen te rade bij KF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Die deskundigheid veronderstel ik niet bij jou, noch bij de andere forummers. Dus ook niet bij jezelf aangezien jij ook een forummer bent. Maar ja, daar heb je natuurlijk weer een antwoord op, je gaat voor dat soort dingen te rade bij KF Dat is slechts een illusie. Spido is KF, geniepig he.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Beste Steks, Psies! En dat "te rade gaan", dat gaat op de Intruder. VVVVRRRRROEMMMMM!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Beste Steks, Psies! En dat "te rade gaan", dat gaat op de Intruder. VVVVRRRRROEMMMMM!! Over de kronkelige banen in je hersenen van Spido naar KF, zou je dat nou wel doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Beste Steks, Psies! En dat "te rade gaan", dat gaat op de Intruder. VVVVRRRRROEMMMMM!! Als men op t.v. zegt dat binladen achter de aanslagen van 911 zit geloven jullie dat dan ook? Als Spido zegt dat ie Klaas niet is, geloven jullie dat dan o..... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Daar ga je Spido... en terecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Een id Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Een id Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Een id Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Een id Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Mensen maken zichzelf - en anderen - de gekste dingen wijs. Dit is zeker een greep uit jou levensmotto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 (...) Als ik er even vluchtig naar kijk zie ik dat het een groot en waarschijnlijk onoplosbaar probleem zal zijn om met een nagenoeg stilstaand membraan gedurende enkele milliseconden een constante geluidsdruk vast te houden. (...) Beste Ravon, Misschien doe je er goed aan iets meer dan "vluchtige aandacht" aan het onderwerp te besteden. Het gaat hier om het meten van een gecompliceerd samengesteld signaal, dat wordt weergegeven door een compleet luidsprekersysteem. Voor de hogerfrequente componenten treden dus de middentoner en de tweeter in actie. En het meten van blokgolven aan luidsprekers is zeker geen onmogelijkheid. Bijvoorbeeld Peter Walker (Quad ESL) en John Bowers (DM-2A) hebben ze destijds commercieel gepubliceerd, en Baekgaard / Pramanik (B&O) op pseudo-wetenschappelijke (AES) basis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Andre, zit je met plezier mee te lezen jongen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 (...) Als ik er even vluchtig naar kijk zie ik dat het een groot en waarschijnlijk onoplosbaar probleem zal zijn om met een nagenoeg stilstaand membraan gedurende enkele milliseconden een constante geluidsdruk vast te houden. (...) Beste Ravon, Misschien doe je er goed aan iets meer dan "vluchtige aandacht" aan het onderwerp te besteden. Het gaat hier om het meten van een gecompliceerd samengesteld signaal, dat wordt weergegeven door een compleet luidsprekersysteem. Voor de hogerfrequente componenten treden dus de middentoner en de tweeter in actie. En het meten van blokgolven aan luidsprekers is zeker geen onmogelijkheid. Bijvoorbeeld Peter Walker (Quad ESL) en John Bowers (DM-2A) hebben ze destijds commercieel gepubliceerd, en Baekgaard / Pramanik (B&O) op pseudo-wetenschappelijke (AES) basis. Spido, je hebt altijd mooie verwijzingen naar artikelen. Maar waarom behouden de PP's dan zoveel mankementjes en slordigheden - en moeten deze kasten tig malen herconfigureerd worden? Dat vindt ik zelf een beetje "vluchtig" voor een man met zoveel kennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 (...) Maar waarom behouden de PP's dan zoveel mankementjes en slordigheden - en moeten deze kasten tig malen herconfigureerd worden? Dat vindt ik zelf een beetje "vluchtig" voor een man met zoveel kennis. Beste Sherwin, Eigenlijk zou je dit aan de ontwerper/fabrikant zelf moeten vragen. Ongetwijfeld zou hij zeggen dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 (...) Maar waarom behouden de PP's dan zoveel mankementjes en slordigheden - en moeten deze kasten tig malen herconfigureerd worden? Dat vindt ik zelf een beetje "vluchtig" voor een man met zoveel kennis. Beste Sherwin, Eigenlijk zou je dit aan de ontwerper/fabrikant zelf moeten vragen. Ongetwijfeld zou hij zeggen dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 Spido, je hebt altijd mooie verwijzingen naar artikelen. Maar waarom behouden de PP's dan zoveel mankementjes en slordigheden - en moeten deze kasten tig malen herconfigureerd worden? Dat vindt ik zelf een beetje "vluchtig" voor een man met zoveel kennis. Niet alleen dat,maar volgens mij zijn er geen 2 paar PP's hetzelfde gefilterd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 (...) Hoe denk jij te bereiken dat de druk gedurende het vlakke deel van de blokgolf constant blijft? Dat is alleen mogelijk als het membraan niet tot stilstand komt. Beste Ravon, Beschrijf me maar de afwijkende golfvormen die je hebt gekregen. Dan zal ik je wel uitleggen wat er aan je luidsprekersysteem mankeert. Ik meen te begrijpen dat jij tobt met blokgolven met een lage grondtoon, waarvan de bovenzijden en de onderzijden naar rechts toe schuin aflopen? Wel, in dat geval is er sprake van faseverschuiving bij de lagere componenten van de blokgolf. Waar jij spreekt van "membraan", zou ik liever spreken van "samenwerkende membranen". ("Samenwerkende membranen" veronderstelt natuurlijk fasegelijkheid. Anders zijn het "tegenwerkende membranen"...) P.S. Waarom gebruikt de Gaswacht in vredesnaam Lissajous metingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 Spido draaft er gewoon weer overheen.. de makkelijkste uitweg dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 (...) Hoe denk jij te bereiken dat de druk gedurende het vlakke deel van de blokgolf constant blijft? Dat is alleen mogelijk als het membraan niet tot stilstand komt. Beste Ravon, Beschrijf me maar de afwijkende golfvormen die je hebt gekregen. Dan zal ik je wel uitleggen wat er aan je luidsprekersysteem mankeert. Ik meen te begrijpen dat jij tobt met blokgolven met een lage grondtoon, waarvan de bovenzijden en de onderzijden naar rechts toe schuin aflopen? Wel, in dat geval is er sprake van faseverschuiving bij de lagere componenten van de blokgolf. Waar jij spreekt van "membraan", zou ik liever spreken van "samenwerkende membranen". ("Samenwerkende membranen" veronderstelt natuurlijk fasegelijkheid. Anders zijn het "tegenwerkende membranen"...) P.S. Waarom gebruikt de Gaswacht in vredesnaam Lissajous metingen? Kan hij het niet beter direct aan KF vragen? Jij bent geen spiekerbouwer, wat weet jij daar nou van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts