dick jansen Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Beste LaMa, De licht ironische ondertoon van mijn bericht is je hopelijk niet ontgaan? In beide gevallen dank voor je uitleg. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Beste LaMa, De licht ironische ondertoon van mijn bericht is je hopelijk niet ontgaan? In beide gevallen dank voor je uitleg. Met opgewekte groet, Nee, maar ik realiseerde me opeens dat er meer mensen verdwaald raken in de tech-hoek dan ik verwachtte, die misschien wat aan deze uitleg hebben. En aangezien er geklaagd wordt elders op het forum over de relevantie van bepaalde berichten probeer ik positief bij te dragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Beste LaMa, De frequentiekarakteristieken van Monacor zijn heel betrouwbaar: dat blijkt uit de eigen metingen van Klang und Ton, HobbyHiFi e.a. En ook uit mijn eigen metingen: zowel met sinustoon als met ruis. De gepubliceerde metingen zijn natuurlijk gemaakt met een standaard IEC-meetkist, vandaar dat het baffle-step effect geen rol speelt in de karakteristieken. Overigens huldig ik de in jouw ogen ongetwijfeld bespottelijke opvatting, dat bundeling in midden en hoog de plaatsing juist ten goede komt! Ooit had ik een paar enorme Tannoy Dual Concentric monitors in mijn huiskamer. Die bundelen flink, zoals je weet. (Ze doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Beste Spido, Wat die Tannoy's hebben is een redelijk constante dispersie. Dwz dat de afstraalhoek en energieverdeling voor bijna het hele audio spectrum min of meer constant is. Dat is met meerwegsystemen bijzonder moeilijk te bereiken. Het kan wel, alleen weinig systemen lukt dat. Het is ook het geheim achter een brede sweetspot en "het loskomen van het geluid van de boxen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Ja ROTFLOL, Daar heb jij alle ervaring mee en moet je nu weer nieuwe bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Is het nou niet andersom? Je geluid komt toch goed los als je conussen goed los komen? Ik vraag het maar, want ik weet niet goed hoe dat gaat met die conus-kleurdozen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Is het nou niet andersom? Je geluid komt toch goed los als je conussen goed los komen? Ik vraag het maar, want ik weet niet goed hoe dat gaat met die conus-kleurdozen... Daar weet jij toch alles van? Jij speelt met een losse konus. Ok, hij is wat platgeslagen maar toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Hoe kom ik nou toch ineens op de gedachte dat je veel te veel gezopen hebt? Of anderszins overmatig gebruikt hebt gemaakt van geestverruimende middelen. Raar he.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Is het nou niet andersom? Je geluid komt toch goed los als je conussen goed los komen? Ik vraag het maar, want ik weet niet goed hoe dat gaat met die conus-kleurdozen... Als je erg snelle woofers hebt, komt eerst het geluid los. Nietwaar Paul? Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Gewoon hard genoeg draaien, dan komt 't geluid vanzelf los van je boxen. En je conussen ook Paul. Is het nou niet andersom? Je geluid komt toch goed los als je conussen goed los komen? Ik vraag het maar, want ik weet niet goed hoe dat gaat met die conus-kleurdozen... Als je erg snelle woofers hebt, komt eerst het geluid los. Nietwaar Paul? Mario Ah ik snap 'm, een soort Lucky Luke woofers maar dan anders ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2004 Author Report Share Posted 10 maart 2004 ik kreeg gisteren de samenstelling van het beton van mijn zwager - cem I 52,5R ---20kg -silicafume--------5kg -water ------------6kg -zand 0/4-------- 38kg -zand 0/1 --------20kg -EH-NS----------- 200gr -ssp ---------------8gr dit is voor 40 liter beton . in mijn speakers komt 65 liter beton Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Eehm, Waar zijn de kippeveren gebleven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2004 Author Report Share Posted 10 maart 2004 die zitten door het cement zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 ik kreeg gisteren de samenstelling van het beton van mijn zwager - cem I 52,5R ---20kg -silicafume--------5kg -water ------------6kg -zand 0/4-------- 38kg -zand 0/1 --------20kg -EH-NS----------- 200gr -ssp ---------------8gr dit is voor 40 liter beton . in mijn speakers komt 65 liter beton 2 kg per liter is een vrij lage soortelijke massa voor beton, of zijn de kippenveren al bij het volume opgeteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 2 kg per liter is een vrij lage soortelijke massa voor beton, of zijn de kippenveren al bij het volume opgeteld? Maar desondanks nog vrij heftig: 89,208 kg x (65/40) = 145 kg Of is 65 liter voor beide boxen? Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 maart 2004 Author Report Share Posted 11 maart 2004 dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 Heb nog wel wat zout voor je Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 Heb nog wel wat zout voor je Peter Heb je zeker over van die cursus slakkentrainen Erik zou kippenveren als versterking gaan gebruiken toch? maar nu zijn ze niet meer teug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 ik kreeg gisteren de samenstelling van het beton van mijn zwager - cem I 52,5R ---20kg -silicafume--------5kg -water ------------6kg -zand 0/4-------- 38kg -zand 0/1 --------20kg -EH-NS----------- 200gr -ssp ---------------8gr dit is voor 40 liter beton . in mijn speakers komt 65 liter beton 2 kg per liter is een vrij lage soortelijke massa voor beton, of zijn de kippenveren al bij het volume opgeteld? Dat vond ik ook Richard weet jij toevallig wat EH-NS is? spp zal wel superplastificeermiddel zijn om consistentie omlaag te brengen, maar wat EH-NS is, ik zou het niet weten. Maar ik ben dan ook geen betontechnoloog Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 maart 2004 Report Share Posted 11 maart 2004 Richard weet jij toevallig wat EH-NS is? Geen idee, ik zal mijn betontechnologieboek er eens op na slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 maart 2004 Author Report Share Posted 11 maart 2004 Richard weet jij toevallig wat EH-NS is? Geen idee, ik zal mijn betontechnologieboek er eens op na slaan. volgens mij had mijn zwager het over bezinking of zo . dus dat de beton niet bezinkt maar kweet het niet helemaal zeker . ps: vanavond weer drie uur aan het knutstelen geweest , met de bekistingen . best een behoorlijk werk om de binnen kist netjes in de buitenkist te centreren . de houten schijven voor het woofergat heb ik met twee draadeinden door de beide kisten vastgezet , en voor de baspoort heb ik een stuk pvcpijp van 110mm gezaagt van 4 cm lang . dit heb ik op de bodem tussen de beide kisten geklemd ook dmv een draadeind . de kisten heb ik een beetje in-geolied , om te zorgen dat de beton niet hecht . zaterdag ochtend een betonmixer halen en de boel opstellen , en daarna storten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2004 Author Report Share Posted 13 maart 2004 pffffffffffffffff,, wat een werk , vanochtend betonmolen opgehaald in de waalhaven , en nog wat ingredienten . daarna de bekistingen nog even dichtgeplakt op de naden om te zorgen dat het water niet te snel uit de beton lekt . en toen volgestort het viel mij tegen wat een druk de beton op/tegen de wanden uitoefend . de plaatijzeren wanden gingen op de rechte stukken helemaal bollen . op het ronde gedeelte was het geen probleem , dit was sterke genoeg om de betondruk te weerstaan gelukkig was de boel water(beton) dicht , en klapte de bekisting niet uitelkaar ik heb nog een los malletje gestort van 10cm bij 30cm bij 2cm , om te kijken hoe het beton word als het hard is , en hoe stevig het eigenlijk is . ik ga op dit malletje mijzelf eens lekker uitleven met hamer en beitel . de beton moet nu een week uitharden , en iedere dag moet ik ze even water geven met de plantenspuit . dan droogt ie minder snel , en word ie keihard. volgende week zaterdag ga ik de boel ontkisten , en keer ik ze om , om de de bovenkant te storten . dan weer een week wachten ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts