Jump to content

Volgende stap

balsan
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu in het bezit van

Luxman LC104U versterker

Xanadu DS-17 Speakers

Marantz cd/63MKII KI uitvoering

Wie kan mij adviseren hoe ik een stap voorwaarts kan maken qua ruimtelijkheid van de geluidweergave ?

Dank voor reacties,

Balsan

Geplaatst door balsan:

Ik ben nu in het bezit van

Luxman LC104U versterker

Xanadu DS-17 Speakers

Marantz cd/63MKII KI uitvoering

Wie kan mij adviseren hoe ik een stap voorwaarts kan maken qua ruimtelijkheid van de geluidweergave ?

Dank voor reacties,

Balsan

Hoi, Balsan

Welkom op dit forum! Zo te zien een mooi setje, vooral van Xanadu ben ik erg gecharmeerd! Gelet op je vraag ben je nu kennelijk niet tevreden over je ruimtelijkheid!

Dat kan allerlei ooorzaken hebben, bijvoorbeeld ook de akoestiek in je kamer! Wellicht kun je even toelichten hoe de omstandigheden in je luisterruimte zijn (grootte, aankleding e.d) en hoe je de speakers nu hebt opgesteld.

Beste Balsan,

Aangezien je hardware prima is, zal je mogelijk met kabels nog verbetering kunnen behalen. Wat hangt er nu aan/achter?

Overigens sluit ik me aan bij Audiopaul wat de plaatsing en acoustiek van je luisterruimte betreft. Schuiven maar!

Groet,

Michel cool.gif

Bedankt voor de snelle reacties,

Ik zit in een vierkante kamer voorzien van parketvloer. De mure van beton.

Mijn opstellign staat ruggelings naar de muur, waarbij mijn apparatuur in een kast staat, tv erboven, sprekers er aan weerzijden naat (20 cm van muur af en 20 cm van kast af.

Het bekabeling type ben ik vergeten, maar het was vd Hul (FL 50,- per meter).

O ja, Ik heb mijn spreakers gebiwired, maar dat gaf geen enkel hoorbaar resultaat.

De kabels van CD naar versterker is het standaard spul dat bij de CD werd meegeleverd.

In gespannen afwachting.

Balsan

Kijk weet je wat het is. Je installatie klinkt altijd naar de zwakste schakel. als je een standaard interlink op je cd-speler hebt zitten zou ik deze als eerste vervangen. Ik zou puur koper of puur zilver adviseren waarvan zilver het duurst is maar (wat mijn smaak betreft) het mooiste resultaat geeft. Lees ook het item van Stefan eens. Is geweldig http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=7&t=000051

Let ook een op de plaatsing van je stekkers hetgeen ook op dit forum te vinden is.

Kost niks en geeft wel resultaat

Ik ben helaas geen serieuze kenner van apparatuur. Vandaar dat ik graag van de kenners een mening zou willen horen omtrent de bottleneck in mijn set.

Als ik wil verbeteren, welke component komt daar dan het eerst voor in aanmerking. Ik heb geen idee met welke vervanging op dit moment de beste stap kan maken.

Even voor de goede orde. De versterker is nu 6 jaar oud, evenals de Xanadu's. De CD speler heb ik ongeveer 2 jaar.

Wie hebben er ook Xanadu DS-17 speakers ? En vooral in combinatie met welke versterkers ?

Avast bedankt voor jullie reacties,

Balsan

Hallo Balsan,

Ik denk dat ik een paar "daders" heb gevonden die jouw set minder goed/ruimtelijk doen klinken.

Allereerst zou ik ook direct die gratis snoertjes die je standaard bij de meeste CD-spelers krijgt in de prullenbak gooien en vervangen door 'n goede interlink.

(bijv: Van den Hul of Qed)

De Xanadu's hebben met slechts 20cm van de achterwand en 20 cm van de TV/audiokast niet erg veel ruimte om zich heen. Met name 'n grote kast tussen de speakers helpt een ruimtelijk stereobeeld om zeep.

Als je de speakers nog zo'n 20cm naar voren zou kunnen schuiven zal dat waarschijnlijk ook de diepte iets bevorderen.

Zelf heb ik geen DS17 maar wel DS14's gehad.

Hier was ik erg over te spreken.

Ik had ze toen op 'n Van Medevoort MA220 versterker en proceed CD-speler aangesloten met Ocos en Van den Hul kabels.

Succes.

m.v.g

Alco