Lars Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Hoi, Ik heb vandaag een M-Audio SuperDAC (over)gekocht. Alleen nu moet ik 'm nog aansluiten, maar ik heb helemaal geen interlink voor het digitale gedeelte. En verloopstekker ook niet van cinch -> 6,3mm jackplug, maar ik zoek voornamelijk een digitale interlink. Zijn er goede digitale interlinks voor weinig? Rond de 68 euro. Bij mij in de stad worden alleen Taralabs en Oelhbach kabels verkocht, voor andere merken zal ik naar Apeldoorn moeten. Voor zelfbouw zal je wel moeten solderen en dat gaat nog moeilijk bij mij zonder soldeerbout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 hoi Lars, Ik heb ook zo'n Superdac aangeschaft (nieuw voor hetzelfde bedrag als jij voor je 2de handsje ). Ik heb gelijk de jack-bussen vervangen door goeie RCA's zodat ik niet hoef te klooien met verloopstekkertjes. Ik heb gelukkig wel een soldeerbout. Als digilink gebruik ik nu ff een zelfgebreidelde Prefer MGK-6 met Neutrik RCA, op de uitgaang kan ik nu elke willekeurige interlink aansluiten die ik wil (nu Prefer MGK-18 met Neutrik). Je kan voor ff wel een standaard dropveter gebruiken als digilink. Een leuke en redelijk goeie kabel is de Apogee Wideeye. Zelf gebruik ik beneden op de AVM dac een Translator Green Link. Er zijn iig genoeg opties. Volgens de geleerden moet je per se een 75ohm kabel daarvoor gebruiken. Simpele tv-antennekabel is dat ook, dus dat zou ook een optie kunnen zijn. Zelf vind ik die 75 ohm wel wat far fetched, gezien de korte afstand die overbrugd wordt (in mijn geval max 30cm), maar misschien kan me iemand uitleggen waarom ook voor deze kleine afstand die impedantie zo belangrijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Hoi, Ik heb vandaag een M-Audio SuperDAC (over)gekocht. Alleen nu moet ik 'm nog aansluiten, maar ik heb helemaal geen interlink voor het digitale gedeelte. En verloopstekker ook niet van cinch -> 6,3mm jackplug, maar ik zoek voornamelijk een digitale interlink. Zijn er goede digitale interlinks voor weinig? Rond de 68 euro. Bij mij in de stad worden alleen Taralabs en Oelhbach kabels verkocht, voor andere merken zal ik naar Apeldoorn moeten. Voor zelfbouw zal je wel moeten solderen en dat gaat nog moeilijk bij mij zonder soldeerbout. Zit er echt niet een of andere witgoed/electronicazaak in de buurt? Die verkopen doorgaans ook accesoires als tapes, cd-r/dvd-r en (verloop)kabels. Ik heb het digitale snoertje voor mijn HT-set gewoon op een winkelcentrumpje gekocht. Bitjes zijn bitjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Je kunt dat geld ook gewoon in een soldeerbout investeren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Een stukje tv coax met twee rca-pluggen werkt ook. TV-coax heeft bovendien een impedantie van 75 Ohm wat gespecificeerd is voor de SPDIF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 Hmm, apart. Een coaxiale interlink(die ik dus bedoelde, digitale interlink is misschien iets te algemeen) wordt dus minder eisen aan gesteld dan een standaard interlink? Dan wordt zoeken minder moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Als je de M audio super dac bij Bas (audio solutions) laat modificeren worden meteen de uitgangen naar cinch omgezet. Bas maakt ook erg mooie digitale interlinks. Je bent dan wel wat meer kwijt dan 68 euro (voor modificatie en interlink bij elkaar) maar je krijgt er volgens mij kwa kwaliteit het drie dubbele voor terug. Dus koop niet te snel een of ander duur digitaal linkje. Maar neem even de tijd en informeer maar eens bij Bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Hoi Lars Richard vermelde het al met een stukje antenne-kabel. Je kunt dan het beste een stukje antenne kabel kopen van het merk 'Pope'. Deze goedkope coax kabel heeft een mooi dikke massieve koperen kern, met aan de buitenzijde een goede afscherming. soldeer hier een paar goede cinch pluggen aan en je hebt al een goede digitale interlink. Ik heb er zelf heel veel gebouwd om te testen. Maar de Pope kabel is in mijn gehoor de beste goedkope kabel die je kunt gebruiken hiervoor. Andere antenne{coax} kabels presteren iets minder en dan met name op het gebied van vervorming in het midden en hoog. Je kunt de kabel kopen bij Het onderdelenhuis in Deventer. Voor zelfbouw zal je wel moeten solderen en dat gaat nog moeilijk bij mij zonder soldeerbout. In de Nieuwstraat bij de electronica winkel ' Moespot' hebben ze prima wegwerp soldeerbouten voor eenmalige klusjes. Ga daar maar eens kijken. Daar hebben ze ook wel soldeertin. Bij mij in de stad worden alleen Taralabs en Oelhbach kabels verkocht, voor andere merken zal ik naar Apeldoorn moeten. Die kun je beter niet kopen. Want dat zijn goedkope coaxkabels met een leuk uitziend jasje. De beste ervaring heb ik nog met de Audioquest interlink. Deze kabel heet de 'Video-Z', maar kost dan ook gelijk zo rond de 200 Euro. Deze zijn gemonteerd met WBT 144 pluggen. En kun je laten bouwen bij Versnel hifi in Apeldoorn. Je zou er evt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 22 februari 2004 Author Report Share Posted 22 februari 2004 Hoi Edwin, Dat is wel een goeie tip over die coax kabel van Pope. Ik heb wel eens gelezen dat goede coax kabels een dikke kern moest hebben en ging er wel vanuit dat zulke wel bij de meeste fabrikanten gebruikt worden. Zal ook wel aan de afscherming liggen. En het materiaal wat er tussen zit. En die Audioquest is me te duur, maar de filosofie van Audioquest over kabels kan ik me wel in vinden. Of het goed klinkt kan ik wel uittesten, maar kopen zal ik het toch niet. Verkoopt Moespot trouwens ook goede cinchpluggen, want ik heb zitten denken om de cinchpluggen van Neutrik te gebruiken van de Conrad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Ik heb wel eens gelezen dat goede coax kabels een dikke kern moest hebben en ging er wel vanuit dat zulke wel bij de meeste fabrikanten gebruikt worden Ik denk dat je in de war bent met coaxkabel als speakerkabel. Voor kleine signalen is geen dikke kern nodig . Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Verkoopt Moespot trouwens ook goede cinchpluggen, want ik heb zitten denken om de cinchpluggen van Neutrik te gebruiken van de Conrad. Ik weet niet of Moespot nog cinch pluggen heeft. Ik kocht ze altijd bij electronica winkel : Van schoor. Dat waren vrij degelijke messing cinch pluggen. Deze pluggen waren licht verguld, maar konden er niet goed tegen als je ze met de vingers aanraakte, omdat het natuurlijke zuur en vet aan de vingers invrat op het goudlaagje en het messing. Ik zou voor de Neutrik pluggen van Conrad gaan. Of misschien heeft Sebastiaan nog wel mooie cinch-pluggen te koop. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Ik heb wel eens gelezen dat goede coax kabels een dikke kern moest hebben en ging er wel vanuit dat zulke wel bij de meeste fabrikanten gebruikt worden Ik denk dat je in de war bent met coaxkabel als speakerkabel. Voor kleine signalen is geen dikke kern nodig . Frank Zo dik is die kern ook weer niet. De kern in de Pope kabel is 0.5mm dik en is dus ook goed te gebruiken voor zelbouw interlinks. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 22 februari 2004 Author Report Share Posted 22 februari 2004 Ik heb wel eens gelezen dat goede coax kabels een dikke kern moest hebben en ging er wel vanuit dat zulke wel bij de meeste fabrikanten gebruikt worden Ik denk dat je in de war bent met coaxkabel als speakerkabel. Voor kleine signalen is geen dikke kern nodig . Frank Ja, misschien wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Hoi, Zijn er goede digitale interlinks voor weinig? Rond de 68 euro. Hoi, Op het andere forum zijn we wel even aan bekvechten geweest: of er uberhaupt verschil is of kan zijn tussen digitale kabels. Voor wie 'm nog niet had opgemerkt: Discussie Ginshi DIF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 23 februari 2004 Author Report Share Posted 23 februari 2004 Ik heb die topic wel gezien en heel iets van gelezen. Op dit moment gebruik ik tijdelijk het standaard s-video snoertje van mijn DVD-speler, dat klinkt al erg goed. Ik heb een coax kabel van de rol gehaald en ga nog een goeie rca plug kopen, dan maak ik er zelf 1. Zal dan eens horen of er verschil is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
harry.1 Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 goeie tip,probeer eens een canare digiflex 75 ohm.canare heeft ook een website. staat tussen gebruikt ook nog wel eens.volgens sommigen de beste digilink ter wereld.mooiste is de prijs.27,50 euro. harry heb `m zelf ook en speelt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 goeie tip,probeer eens een canare digiflex 75 ohm.canare heeft ook een website.staat tussen gebruikt ook nog wel eens.volgens sommigen de beste digilink ter wereld.mooiste is de prijs.27,50 euro. harry heb `m zelf ook en speelt perfect. Hoi Harry, Wat ik verder op internet heb gezien is Canare erg goed voor het geld. Ze gebruiken opvallende kleuren als ik het goed gelezen heb, maar waar zijn ze te koop in Nederland? Dat kon ik niet zo goed vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts