Jump to content

4TC en 8TC

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Kimber 4 TC en vroeg me eigenlijk af of de 8 TC een verbetering zou zijn. De 4TC heeft een doorsnede van 2,63 en de 8 TC een doorsnede van 6,62. Ik heb ongeveer 3,5 meter nodig.

Overigens zou ik ook nog eens kunnen kiezen voor bi wiring met de 4 TC op het hoog en de 8TC op het laag/midden.

Groet,

Carl

Hallo,

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Kimber 4 TC en vroeg me eigenlijk af of de 8 TC een verbetering zou zijn. De 4TC heeft een doorsnede van 2,63 en de 8 TC een doorsnede van 6,62. Ik heb ongeveer 3,5 meter nodig.

Overigens zou ik ook nog eens kunnen kiezen voor bi wiring met de 4 TC op het hoog en de 8TC op het laag/midden.

Groet,

Carl

Ik vind 2,63 mm2 wel wat weinig, zeker als de kabels wat langer worden of speakers met een heel lage impedantie moet aan sturen.

Maar ik zou het inderdaad zeker eerst proberen. Mischien is al dat koper wel funest voor de snelheid.

:)

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Kimber 4 TC en vroeg me eigenlijk af of de 8 TC een verbetering zou zijn.

Tja proberen dus.

Maar als je "zeer tevreden" ben over die 4 TC waar maak je je dan druk over? Is dat dan niet een beetje spijkers op laag water zoeken?

;)

Je moet voor de lol eens een search doen met "4TC 8TC" in het cable forum of audioasylum. Je wordt gek van de verschillende meningen: 4TC, 8TC, 4TC/4TC bi wired, 4TC/4TC shotgun, 8TC/8TC biwired, 8TC/8TC shotgun, 8TC/4TC biwired, (4TC/4TC shotgun)/4TC biwired en ga zo maar door.

(shotgunning is 1 hele kabel voor rood/+ en een hele kabel voor zwart/-)