Guest Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 De prijs bleek Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Je vraagt dus eigenlijk in het algemeen of een duur apparaat z'n geld waard is? Moet je net hier vragen.. Maar wat mezelf betreft, het is m'n hobby, en als het apparaat doet wat ik zoek dan heb ik al gauw de neiging om er geld aan uit te geven. Ik ga niet relativeren, Dick heeft gelijk, dan kan je aan de gang blijven. Je hebt het geld of niet, simpel. Als je het over Array hebt, ik ken het als een mooi merk, en aangezien er geen tussenhandel is, en geen dure marketing, zal de prijs/kosten verhouding waarschijnlijk gunstig liggen, als je dat belangrijk vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Quote; "Jammer is dat nieuwelingen er vaak geen touw aan vast kunnen knopen hear. Neem nou dat gedoe over tevreden.... zo verniel je toch een topic... Of ben ik nu gek.." Vraagje dan maar van een relatieve nieuwkomer Ben op zoek naar een nieuwe phono-pre en onlangs geinformeerd naar de nieuwe phonopre van Array die inderdaad veel extra's geeft en op papier de meest veelbelovende specificaties biedt. De prijs bleek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Je beschrijft het geluid van een Black Cube De transrotor Phono is iets minder gedetailleerd, maar klinkt warmer en muzikaler (mijn mening). Vor een opamptrap klinkt ie echt warm, rustig en vol. Detaillering vind ik OK en hij klinkt absoluut niet scherp. 6 weken wachten op een Transrotor apparaat is redelijk normaal. Die firma is erg klein en op een nieuwe Fatbob moet je nu al 3-4 maanden wachten. Ik denk ook dat Snijders geen Transrotor Phono op voorraad heeft en ook bij de importeur liggen ze waarschijnlijk niet zo in het schap. Je zou de importeur eens kunnen vragen (www.monitoraudio.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Beste Kraus, Als Sodejuu de technische kant behandelt (want daar heb ik als bekend geen sjoege van) dan neem ik de menselijke kant voor mijn rekening. Hoewel er enige overlap mogelijk is, dat bewijst dit topic maar weer eens. Om de wetten van Gossen (ik kende ze niet, moest het even opzoeken) van toepassing te verklaren op je huwelijk vind ik te ver gaan Met het behalen van een jarenlang rendement geef je impliciet aan dat een partner voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Er zijn op dit moment 10 stuks prototypen phono pre gebouwd, hiervan staat de laatste bij mij. Er is nu de eerste definitieve serie opgezet. Er is een platenliefhebber die er ook een van de protoserie heeft gekocht. Deze man is zo enthousiast over zijn phonotrap dat hij een aantal highendkennissen heeft getipt. Hier zijn daarna ook een aantal van de proto's naar toe gegaan. Volgens die mensen is het de beste phonoptrap die er ooit gebouwd is. En deze hebben ervaringen met trappen die soms wel het tienvoudige kosten. Enkele platenliefhebber van het forum hebben de trap ook bij mij gehoord. Nou heb ik niet zo'n superelement (MC gold in een oude Linn LP12) maar toch waren de reactie bijzonder positief. Een opmerking van Jitze was b.v. "eindelijk weer eens een apparaat om warm voor te lopen". Tja, en wat is duur. De Array's worden in kleine series gebouwd. Vaak zelfs per stuk omdat gebruikers soms speciale wensen hebben. Zo zijn de voorversterkers die naar Philips zijn gegaan voorzien van een seri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Zo moeilijk is het ook weer niet om te bepalen of iets duur is. * Je ziet precies welke onderdelen erin zitten dus dat is al een deel * De kast is altijd erg duur dus weer een deel * Manuren of vrouwuren die zijn erg duur. Daarbij moet je rekenen de kosten om het in elkaar te solderen en te testen. De overige kosten: researchkosten, marketingkosten en verkoopkosten. Deze factor is wat moeilijker te bepalen. Stel een versterker kost 2000 euro en de bovenste kosten zijn bijvoorbeeld 1000 euro dan vind ik een versterker duur (1000 euro aan overige kosten lijkt me erg veel). En daarna of het het geld waard is moet je zelf bepalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 (1000 euro aan overige kosten lijkt me erg veel). Ik vrees dat juist die overige kosten (zoals marketing) voor de meeste dingen (niet alleen audio) het hoogst zijn, dus dan is zo'n beetje alles te duur voor je.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Het gaat om het percentage. 50% is toch ook veel of zie ik het helemaal verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 (1000 euro aan overige kosten lijkt me erg veel). Ik vrees dat juist die overige kosten (zoals marketing) voor de meeste dingen (niet alleen audio) het hoogst zijn, dus dan is zo'n beetje alles te duur voor je.. 1000 euri marge op een productiekosten van 1000 euri (1:1) is nog aan de nette kant. Een marge van 4 tot 5 keer de productiekosten (af fabriek) is heel gebruikelijk in westerse landen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Het gaat om het percentage. 50% is toch ook veel of zie ik het helemaal verkeerd? Ik vrees van wel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 En met alleen kosten dekken, ben je er nog niet. Er moet ook winst gemaakt worden. Door de fabrikant zelf, maar ook door een vervoersbedrijf (of meerdere), de importeur (als die er is), de winkel... En dan nog belastingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Enkele platenliefhebber van het forum hebben de trap ook bij mij gehoord. Nou heb ik niet zo'n superelement (MC gold in een oude Linn LP12) maar toch waren de reactie bijzonder positief. Een opmerking van Jitze was b.v. "eindelijk weer eens een apparaat om warm voor te lopen". Ook later na nog een enkele keer deze phono-trap te hebben beluisterd, blijf ik beslist bij deze opmerking, de prijs is - voor zover ik het kan overzien - het enige obstakel. Zoals een vriend van mij de opmerking maakte, dat je voor het prijsverschil tussen zijn Holfi Ellipse en de Array, wel heel erg veel vinyl kunt kopen, terwijl je niet wordt gehinderd door een knagend gevoel dat je wel heel erg achter blijft. Verschillen zijn niet dramatisch, wel hoorbaar, of dit een dergelijke investering waard is, uitsluitend te bepalen door elk individu afzonderlijk. Maar ja, is dat niet het lot van ons consumenten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Ik lees net op de homepage van HEAR dat we eind maart in Rotterdam kunnen gaan luisteren naar een phonopre van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Dat is geen eerlijk vergelijk Dick. Dergelijke aankopen gaan met de tijd niet in waarde achteruit maar stijgen juist in waarde. Het is dus ook een belegging. Denk niet dat een Array phonotrap over 50 jaar zeg 10x zoveel waard is geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Dat is geen eerlijk vergelijk Dick. Dergelijke aankopen gaan met de tijd niet in waarde achteruit maar stijgen juist in waarde. Het is dus ook een belegging. Denk niet dat een Array phonotrap over 50 jaar zeg 10x zoveel waard is geworden. Beste Pjotr, Tenzij je hem platslaat, aan de muur spijkert en hem door de juiste mensen tot kunst laat verheffen. Verzin er een pakkende titel bij, bel een vriendje bij de media, hang er een verbazingwekkend prijskaartje aan et voila, het kunstwerk is geboren. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Nee Dick, dit zou je 30 jaar geleden misschien hebben kunnen proberen maar heden ten dage kom je daar toch echt niet meer mee weg. Maar begrijp ik het goed, jij zou daar wel een fors bedrag voor over hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Nee Dick, dit zou je 30 jaar geleden misschien hebben kunnen proberen maar heden ten dage kom je daar toch echt niet meer mee weg. Maar begrijp ik het goed, jij zou daar wel een fors bedrag voor over hebben Dag Pjotr, Nou, wij hebben hier een mooi middeleeuws godshuis dat is verworden tot kunsttempel en als je beleeft wat daar soms hangt, staat of ligt, dan is een platgeslagen audioding nog niet eens het meest vergezochte Maar je hebt gelijk, ik houd me maar bij mijn grote liefde, gravures, van hout tot koper tot staal. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 platgeslagen audioding In dit perspectief bezien, welk audioding zou zich het beste lenen om zich te laten platslaan om als kunst door te kunnen ? (ergo, wat zou helemaal niet verkeerd zijn om er eens flink op te slaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Niet zo moeilijk doen jongens. Het is onze hobby en dat mag geld kosten als je het hebt. Mensen die mij voor gek verklaren kopen een in mijn ogen veel te dure auto of weet ik veel wat.. En als ik geen geld meer zou hebben, dan ga ik gewoon weer genieten van een transistor radio, want daar komt ook muziek uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Als mijn redenering als koel berekenend over komt dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt want ik bedoel juist te zeggen dat wanneer je even stil staat bij de aanschaf van een duur DING, het haast niet anders kan dan je realiseren dat je ook kunt kiezen voor de besteding aan (een) mens(en). U bent een bijzonder mens, tot nu toe ben ik ik nog nooit iemand tegengekomen die zomaar geld aan bijstandsmoeders gaf. Tenzij je zo iemand bent die het eerst overdenkt en dan toch koopt, daarvan heb ik telefoonboeken vol. Uiteindelijk is het voor de bijstandsmoeder belangrijk dat het geld hoe dan ook rolt, op de bank laten staan is slecht voor de economie en dus slecht voor de mensen waarop het gemakkelijkst gekort kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Telefoonboeken vol met mensen die overdenken en dan toch kopen? Wat is daarmee aan de hand? Je gaat eerst de boel overdenken en komt tot de conclusie dat het moreel onjuist is om iets te doen, vervolgens doe je het toch, dat vind ik laakbaar. Tenzij je tot de conclusie bent gekomen dat iets moreel onjuist is maar het je geen ene moer kan schelen, zoals ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Je gaat eerst de boel overdenken en komt tot de conclusie dat het moreel onjuist is om iets te doen, vervolgens doe je het toch, dat vind ik laakbaar.Tenzij je tot de conclusie bent gekomen dat iets moreel onjuist is maar het je geen ene moer kan schelen, zoals ik. Dat laatste is net zo demagogisch: Het resultaat is het zelfde: Het maakt dus niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts