Jump to content

Idols

Manus
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wie kijkt er van jullie nog naar Idols? En wie ergert zich soms ook zo aan de tenenkrommend slechte zangprestaties die daar worden neergezet (de paar echte talenten daargelaten)?

Met vriendelijke groeten,

Manus

Nou, ik ook. En dan sip kijken als ze door de jury worden afgefakkeld. Nu er nog maar tien over zijn gebeurt dat niet meer zo snel. Hetgeen mij zo nu en dan bevreemdt. 'Hier en daar zong je niet helemaal zuiver' ,zegt dan een jurylid, terwijl 'zo vals als een kraai' een beter oordeel zou zijn.

Manus

Ik probeer dergelijke programma's te mijden, maar soms lukt dat niet. Ik moet zeggen dat die gasten die zich daar ten toon stellen toch wel enige moed hebben. Ik zou gelijk terug katten als zo'n "professional" me af zou zitten kraken. Dat ie 't zelf maar eens zou zingen.

Afkraken is nl supermakkelijk en ik heb dan ook zeer weinig respect voor die losers in de jury. Ze zijn zelf absoluut gefopt als muziekant en zitten daar nu personen af te katten die het waarschijnlijk beter kunnen dan zijzelf.

Ik zou daar zelf niet aan meedoen. Ik heb wat dat betreft dezelfde opvatting als de zanger van Intwine (Roger?). Het is niet mijn muziek en niet mijn wereldje. Dan maak ik liever muziek die ik wel goed vind, in plaats van wat commercieel gehuichel. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

Maar wat maak ik me druk. Ik doe toch niet mee en zingen kan ik ook niet zo geweldig ;)

Ik probeer dergelijke programma's te mijden, maar soms lukt dat niet. Ik moet zeggen dat die gasten die zich daar ten toon stellen toch wel enige moed hebben. Ik zou gelijk terug katten als zo'n "professional" me af zou zitten kraken. Dat ie 't zelf maar eens zou zingen.

Afkraken is nl supermakkelijk en ik heb dan ook zeer weinig respect voor die losers in de jury. Ze zijn zelf absoluut gefopt als muziekant en zitten daar nu personen af te katten die het waarschijnlijk beter kunnen dan zijzelf.

Ik zou daar zelf niet aan meedoen. Ik heb wat dat betreft dezelfde opvatting als de zanger van Intwine (Roger?). Het is niet mijn muziek en niet mijn wereldje. Dan maak ik liever muziek die ik wel goed vind, in plaats van wat commercieel gehuichel. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

Maar wat maak ik me druk. Ik doe toch niet mee en zingen kan ik ook niet zo geweldig ;)

Nou klopt het wel dat afkraken supermakkelijk is. Maar ik geloof niet dat hier van enige kinnesinne en frustratie sprake is bij de jury. Zo heeft Van Thijn (samen met zijn kompaan Fluitsma) talloze hits geschreven voor anderen. En Kaagman heeft ook jarenlang in het middelpunt van de belangstelling gestaan.

Waar het mij om gaat: de deelnemers doen mee aan een wedstrijd, met als einddoel winnen, de beste zijn. Kortom, deze mensen hebben pretenties en die moeten ze dan ook kunnen waarmaken vind ik. Dat houdt m.i. in dat ze kritiek moeten kunnen verdragen. Als het goed is krijgen ze dat te horen en als het slecht is ook.

Ik heb eigenlijk nog nooit onterechte kritiek gehoord waar het de zangprestaties van de deelnemers betrof, zij het dat die kritiek misschien hier en daar nog wat te mild was. Ik heb het hier niet over kritiek op uiterlijk, uitstraling en dergelijke.

Ovrigens, het is ook mijn wereldje niet, maar ik vind het wel intrigerend om er af en toe naar te kijken.

Manus.

De slotzin van de bijdrage van Manus vertolkt exact waarom ik ook wel eens (mee)kijk naar Idols.

Als deelnemer lijd je aan masochisme, aan zelfoverschatting of aan een combinatie van die twee. En blijkens de voorronden lopen er horden van deze figuren rond.

En dat zorgt voor veel vermaak. Jammer alleen dat het uur van de uitzending voor het leeuwendeel is gevuld met reclame, eigengeilende juryleden en giechelende meisjes en puisterige jongetjes met zonder uitzondering veel talent, een waanzinnige uitstraling en die het helemaal gaan maken. Blijf daar maar eens onberoerd onder :rolleyes:

En als dan na maanden zinderende spanning als winnaar en vocale redder des vaderlands ene Jamai (Niks met bril) wordt verkozen geeft dat onthutsend duidelijk weer dat je je tijd beter had kunnen besteden.

Benieuwd wie deze keer dankzij waanzinnig talent, uitstraling en performance het nieuwe idool gaat worden.

Kijken dus ;)

Met opgewekte groet,

Ach ja, de marketing van een produkt. Laat iets urenlang op televisie zien, zeg erbij dat het geweldig is en zie: het verkoopt. Dat is en blijft fascinerend, al slaag ik er nog steeds in de hand op de knip te houden waar het Idols cd's en merchandising betreft.

Manus

PS: was een tijdje terug voor een nieuwe bril bij de opticien, kwam hij er met eentje aanzetten die Jamai net daags daarvoor op zijn kinderhoofdje had zitten. Zo erg is het dus soms.

Ach ja, de marketing van een produkt. Laat iets urenlang op televisie zien, zeg erbij dat het geweldig is en zie: het verkoopt. Dat is en blijft fascinerend, al slaag ik er nog steeds in de hand op de knip te houden waar het Idols cd's en merchandising betreft.

Manus

PS: was een tijdje terug voor een nieuwe bril bij de opticien, kwam hij er met eentje aanzetten die Jamai net daags daarvoor op zijn kinderhoofdje had zitten. Zo erg is het dus soms.

Wel op de knip, maar niet van het toetsenbord :P:P:P

Heb je de bril gekocht :o

Met groet,

Manus

Wel op de knip, maar niet van het toetsenbord :P:P:P

Heb je de bril gekocht :o

Met groet,

Nee Dick,

Ik heb een ander model gekocht. Niet zo'n felgekleurd popidolengevalletje, maar een keurig zwart brilletje met ronde glaasjes. Mijn kijk op de dagelijkse dingen om mij heen is er bepaald niet slechter op geworden, zo denk ik. Al moet ik daar eerlijk aan toevoegen dat hier wel wat sterkere glazen in zitten.

Manus

Ben ik even blij dat ik niet kan meepraten over dit onderwerp.

Heb nog nooit een seconde van het programma gezien.

Kijk al helemaal niet naar dat soort zenders vol gezellig amusement, en om de 5 minuten : 10 minuten gebral met reclames.

Als ik die kop van Jim zie op die posters (heb mij laten vertellen dat hij ooit dat stomme programmaatje won) weet ik al dat ik niet naar zoiets ga kijken, ook niet een dooie rotseconde.

Ik hoef de culturele ondergang niet te ondergaan, het is al lang een feit. :D

Kijk al helemaal niet naar dat soort zenders vol gezellig amusement, en om de 5 minuten : 10 minuten gebral met reclames.

Als ik die kop van Jim zie op die posters (heb mij laten vertellen dat hij ooit dat stomme programmaatje won) weet ik al dat ik niet naar zoiets ga kijken, ook niet een dooie rotseconde.

Struisvogel :rolleyes:;)

Fabeltje <_<

Struisvogel :rolleyes:;)

Heeft wel gelijk. :rolleyes:;)

Ik heb een schurftige hekel aan idols.

Afgezien van het feit dat het niets minder dan een popularity contest is, en met niets maar dan ook niets met muziek te maken heeft, is het ook slecht voor de echte muziek.

De winnaar brengt een kut plaat uit. De verliezers ook. Elke puisterige puber koopt die rommel. En wat doen CD winkels? Die douwen hun bakken vol met die bagger, en alle goede muziek die gewoon niet verkoopt onder voorgenoemde geestelijke onvolwassen idioten moet de winkel maar uit.

Resultaat? De plaatselijke CD boer verkoopt voornamelijk prut - en alles wat ook maar enigszins interessant is moet ik noodgedwongen via internet bestellen. Gewoon door de bakken graaien op zoek naar interessant materiaal is er niet meer bij. :(

De winnaar brengt een kut plaat uit. De verliezers ook. Elke puisterige puber koopt die rommel. En wat doen CD winkels? Die douwen hun bakken vol met die bagger, en alle goede muziek die gewoon niet verkoopt onder voorgenoemde geestelijke onvolwassen idioten moet de winkel maar uit.

Resultaat? De plaatselijke CD boer verkoopt voornamelijk prut - en alles wat ook maar enigszins interessant is moet ik noodgedwongen via internet bestellen. Gewoon door de bakken graaien op zoek naar interessant materiaal is er niet meer bij. :(

Precies: de totale culturele ondergang: Zo maak je de wereld nog dommer dan ie al is! :angry:

KIJK dan geen TV, zappen is heel makkelijk of nog beter zet de TV uit en ga de afwas doen :P

Maar ga de (wan)smaak van andere niet veroordelen dat is zo makkelijk.

:blink: Ik veroordeel het niet:Ik verafschuw die zooi!

Het is ketterij, die pulp waarmee de wereld overgoten wordt.

Hoe kun je hier over 'smaak' spreken? :D:lol:;):(

DVD fiel zegt het juist: In de platenzaken staat niets dan die vunzige troep.

Iets leuks vinden in een cd shop is uit den boze, de zooi hebben ze altijd en in grote voorraden, en is nooit uitverkocht.

De domheid viert hoogtij :ph34r:

In Duitsland wordt een soortgelijk programma gedaan .Waar Niet ???????????.

Daar zit ook zo een kwal van een vent .die werkelijk geilt op die jonge meisjes .

Velen vrouwen zullen hem wel kennen als de Kattengejankband zanger van Modern Talking .

Wel deze gast geeft vaak aan meisjes die zingen gelijk als Jim de monotone tweede van Idols een betere jurering dan aan daadwerkelijke goede zangeressen alleen zien deze vaak niet zo sexy uit .Dus waar hij al tijdens de uitzending geen orgasme van krijgt . Ik kijk wel eens af en toe tijdens het zappen ik volg dat niet echt .daarna schijnt het dat hij ook nog zwaar beledigd is als de toeschouwer zo een sexy grietje waar hij de voorkeur aan geeft wordt weg gestemd .

Kijk en als dat strijkijzer gezicht bij Barend en van Dorp verklaart dat er bewust slechte zangers en zangeresjes worden doorgelaten om ze bij een volgende uitzending op TV te kunnen afkraken (belachelijk maken )wordt ik daar niet blij van .

Al met al snap ik niet hoe die oohhhhhhh zo nuchtere Hollander zich maar steeds weer in de zeik laten nemen en massaal op zulke programmas afstemmen en dan niet alleen Idols maar ook andere programmas Quizzen en Bachelor en ga maar door .

In zekere zin moet ik toegeven dat tegenwoordig elk pubertje denkt dat als je na een Red Bull en een navelpiercing of een tatoo, dat je dan kunt zingen als de echt weinigen groten ter Aarde .Maar te zwijgen over hun ouders.

Maar ja nu afwachten wie hier gaat winnen .Misschien kun binnenkort bij Hans Anders en bij de supermarkten bij aankoop van een bril of Mars een gratis BH en slipje in ontvangst mogen nemen :D:D;) .

MVG Luxman

Idols...... ben ik blij dat ik de vorige keer mijn warme kop koffie net naast de beeldbuis afgooide toen Jim op het scherm verscheen.

Nog erger is die Specsavers reclame waar dat achterwerk van G-mai (of is het zijn gezicht?) op het scherm verschijnt met 2 jampotglazen.

Ergelijk gewoon.. ergelijk.

Je kunt daarintegen wel gewoon de TV uitzetten, maar dan kun je net zo goed niets meer.

Mvgr

En of ingenaaide boeken lekkerder lezen dan gebonden,

Met vriendelijke groeten

Gebonden is altijd ingenaaid.

Er is verschil tussen genaaid gebrocheerd en genaaid gebonden. Genaaid gebrocheerd is gemeenlijk met "slappe kaft", genaaid gebonden met "harde "kaft".

Hierdoor is bij de eerste manier het boekblok verlijmd met het omslag, bij de tweede niet.

Koop je dus een gebrocheerd boek voor gebonden dan ben je genaaid :P:P:P

Met opgewekte groet,