carl Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Dat JP niet erg makkelijk communiceert is me wel eerder duidelijk geworden. Dat neemt niet weg dat Eric af en toe een beetje overdrijft. De meeste mensen die regelmatig op dit soort fora komen kennen zijn standpunt, waarom het dan steeds maar herhalen? Overigens heb ik Jan Kool (de pater familias van dergelijke standpunten) jaren gelezen. Hij moest zijns ondanks vaak toegeven dat er verschillen waren tussen apparatuur die hij niet had verwacht. Vervolgens stelde hij een paar Luisters verder rustig weer dat er geen verschillen waren. Niet onlogisch voor iemand die in zijn leven de hele ontwikkeling van de hifi had meegemaakt. Hij had volgens mij zo'n grote stappen meegemaakt dat onze kleintjes er voor hem niet toe deden. Het punt is dat wij van een heel ander referentiekader uitgaan. Voor ons doen die kleine verschillen er wel toe. Tot slot: ik ben niet technisch en je kan me op dat gebied veel wijs maken. Ik kan wel naar muziek luisteren. Als ik de indruk heb dat iets "beter" is in mijn set up waarom zou ik het dan niet kopen? Omdat het veel geld is - ik heb een familielid die een vliegtuig heeft en zonodig zich ermee de wereld mee laat afvliegen. Geld is ook relatief, de vraag is of je het ervoor over hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Beste Carl kool hoefde helemaal niet vaak toe te geven dat er verschillen waren die hij niet verwacht had. Ik kan me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Achja wat zal ik erop zeggen...erik is een aparte vent als je het mij vraagt. Hij zweert bij een dropveter en een goedkope cd-speler..Maar dan is hij toch al klaar met zijn hobby. Ik heb in het verleden ook weleens een flinke aanvaring gehad met erik de bremer Het enigste wat ik hem verwijt is dat hij mensen die bv een andere cdspeler hebben een beetje sarcastisch te woord staat. Waarom dit waarom dat is onzin. Kun je beter je geld in blablabla steken. Als je begrijpt wat ik bedoel,de man houd van een beetje "rellen". De mensen denken dan ook van "tjee wat een ei*el zeg" hij geeft zijn mening niet maar ik zie het meer als een oordeel wat hij geeft [vaak negatief].....als je het lef hebt begin maar eens een topic over siltech of nordost enz [no-offence erik] Maar wat er nu gaande is op het andere forum tussen erik en jp..tja het zal wel een reden hebben, Erik is wel voor rede vatbaar en is gelukkig in dat opzicht wel sociaal...dat weet ik zeker [zie QWERT,VONTRAPP in de ban] ik geloof nooit dat erik het zover laat komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Inderdaad, dat moet ik Erik nageven. Hij zal volgens mij ook nooit gaan schelden of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Maar om Erik en publiek dan maar na te snauwen dat ie pertinente leugens schrijft vind ook nou niet erg fris. Het is ook niet erg in overeenstemming met zijn zelfgemaakte forumregels. Dat moet die Jean van Pluto maar eens uitleggen. ik had het ook helemaal niet tegen JP . de zin : het schijnt hier niet te mogen " deed ik na dat ik van een moderator en een paar forumleden , een mailtje had gehad dat ze dat breem maar irritant vonden . dus heb ik het weggehaald en toen were anderen me vraagden waarom , zei ik dus : het schijnt hier niet te mogen " dat JP zich aangesproken voelt , kan ik niet helpen . al met al lijkt het nu een wedstrijdje te worden : wie heeft de langste tenen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Teennagels niet meetellen heh erik Ik vind het ook een beetje kolder je mag toch zeker zelf wel weten wat je als handtekening neerzet. Kijk ik zei ook een paar keer tegen jou van "haal dat logo weg aub" in de trance van een geintje. Maar toch vind ik het een beetje van de zotten dat er medeforummers er ook beklacht van maken. Om je min-of-meer tedwingen dat logo verwijderen. Maargoed...zal wel loslopen dit hele gebeuren. Sorry ik wou eerst niet zoveel over het gebeuren zelf kwijt...kan het niet laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Gelukkig heb jij je werkschoenen met stalen neuzen nog Erik Zou maar niet te veel energie in die JP steken. Het sociaal en begrijpend vermogen van JP is erg klein is mij ook al eens uit correspondentie met hem gebleken. Die kool is het sop niet waard. Hij zal die morgen wel met het verkeerde been op de verkeerde woefer zijn gestapt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Nou, ik heb geen zin om alle woorden nog even om een weegschaal te gaan leggen. Het is waar dat Erik wel erg veel gelegenheden aangrijpt, danwel zelf creeert, om uit te dragen dat hij kabels enzo maar onzin vind. Nu vind ik dat toevallig ook, dus ik stoor me er zeker niet aan. Maar ik heb ook geen zin om daar een topic over te openen. Heb wel wat beters te doen. Nu is Erik wel iemand die een discussietje wil uitlokken,. Z'n goed recht en meestal leuk. Maar het kabelverhaal moet je maar gewoon laten rusten vind ik Erik. JIJ schiet er niets mee op, dan had je maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 `Pjotter, hij is met het JUISTE been op de VERKEERDE woofer gestapt Zou ie over een kabeltje gestruikeld zijn, lol. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 tuurlijk ben ik irritant . maar mensen die karton als dempers gebruiken mag ik toch zeker wel vragen waarom ze de doos niet om hun speler laten zitten als ze hem kopen , en er zo mee te gaan spelen . soms lees ik dingen waar ik op MOET reageren . ik lees van mensen die alleen maar bezig zijn van : hoe krijg ik nog meer uit mijn set . elke keer maar kritisch luisteren . nooit eens een leuke discussie over of iets wel nut heeft . nee , ze kopen iets wat goed gerecenseerd is , ze lezen er eens iets over in een audioblad , ze beluisteren het kritisch , natuurlijk klinkt het mooier , en daarna willen ze nog eens een bevestiging van mij ????? amehoela , als ik vind dat iets geen verschil maakt , zeg ik het . en soms is dat best irritant , ja maar dan moeten maar niet op een forum zeggen dat dit of dat een heeeele verbetering is . want niet iedereen trapt daarin . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Nou, ik heb geen zin om alle woorden nog even om een weegschaal te gaan leggen. Het is waar dat Erik wel erg veel gelegenheden aangrijpt, danwel zelf creeert, om uit te dragen dat hij kabels enzo maar onzin vind. Nu vind ik dat toevallig ook, dus ik stoor me er zeker niet aan. Maar ik heb ook geen zin om daar een topic over te openen. Heb wel wat beters te doen. Nu is Erik wel iemand die een discussietje wil uitlokken,. Z'n goed recht en meestal leuk. Maar het kabelverhaal moet je maar gewoon laten rusten vind ik Erik. JIJ schiet er niets mee op, dan had je maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 eigenlijk gaat het helemaal nergens over . tis een soort sneeuwbal effect . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 eigenlijk gaat het helemaal nergens over . tis een soort sneeuwbal effect . Butterfly effect bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Trouwens Erik. Over signatures gesproken :) Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 februari 2004 Author Report Share Posted 24 februari 2004 Als ik nog eens teruglees denk ik dat met name de reactie van Puur het topic deed ontsporen. Afijn, we hebben weer een rel en hear.nl vaart er wel bij... Dat was echt niet de bedoeling.... Ik vond het een mooie aanleiding om eens te kijken waar hifi.nl voor staat. De reactie van JP was duidelijk maar ook erg teleurstellend. Hiermee geeft hij nog meer voeding aan de discussie over de objectiviteit van hifi.nl. Als ik hem was had ik het anders opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Trouwens Erik. Over signatures gesproken :) Paul. Ja, zelfs Erik maakt wel eens een vergissing Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Hai Kermit, Om het verhaaltje af te maken stelde hij bijna tegelijk dat andere goede versterkers zoals de Quad 306 die toen net was uitgekomen even goed klonken. Dat moest hij beleefdheidshalve wel want hij had de Denons bij Henri van Hessen gemeten. Ik kocht overigens de Quad 34/306 die ik absoluut beter vond klinken dan de 34/405 en andere versterkers. Het verschil verbaasde zelfs mijn vriendin. Een paar jaar later testte hij de Linn LP 12 met Ittok arm. De combinatie klonk tot zijn verbazing beter dan zijn Thorens 125 met SME (Jan Kool was van mening dat er geen significante verschillen te horen waren tussen platenspelers, maar alleen tussen elementen). Al eerder beschreef hij hoe hij de Axis vergeleek met de LP12. Omdat hij verschillen hoorde verwisselde hij de naalden. Ondanks dit beweerde hij later weer dat platenspelers niet (wezenlijk) anders klonken. Op zijn kabelartikelen kreeg hij via een advertentie commentaar omdat hij een kabel "testte" met goede resultaten. Hij maakten toen maar een onderscheid tussen kabels en slechte kabels. Overigens een geweldige en begaafde vent die net als de rest van de wereld de waarheid niet in pacht had. Tot slot kocht ik vandaag de Hifi plus (leuk artikel over de Talking Heads). In het editorial artikel beschreef de hoofdredakteur een experiment met wijn. Als je goede wijn in een wijnglas met de hand erop een paar keer naar links liet draaien en dronk en vervolgens naar rechts liet draaien en dronk smaakt het volgens hem totaal anders. Hij kon dit niet verklaren net zoals klankverschillen bij stroomkabels. Maar omdat je hiets niet kan verklaren betekende het volgens hem niet dat er geen (klank)verschillen zijn. Dat ben ik wel met hem eens: hoe meer kennis je hebt hoe meer je je realiseert dat die beperkt is. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Als je goede wijn in een wijnglas met de hand erop een paar keer naar links liet draaien en dronk en vervolgens naar rechts liet draaien en dronk smaakt het volgens hem totaal anders. Dat is eenvoudig te verklaren. Vind ik niet zo'n goede vergelijking met het kabelverhaal. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Hoe dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Vinger natmaken en in de suikerpot dopen. Vervolgens vinger op puntje van je tong, op de linker, en rechterkant van de tong en achteraan op je tong dippen. Kun je herhalen met zout azijn en iets bitters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Wanneer je de wijn laat "walsen" in het glas komt in korte tijd dus een groter deel van de wijn in aanraking met lucht. Hierdoor kunnen de smaak- en geur elementen in die wijn zich beter "ontvouwen", een beter woord heb ik even niet. Dat komt meestal de smaaksensatie ten goede. Die kan daardoor intenser worden. Om dezelfde reden wordt door liefhebbers een Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Als je goede wijn in een wijnglas met de hand erop een paar keer naar links liet draaien en dronk en vervolgens naar rechts liet draaien en dronk smaakt het volgens hem totaal anders. Dat is eenvoudig te verklaren. Vind ik niet zo'n goede vergelijking met het kabelverhaal. Paul. Nou nou, dit is alleen te verklaren als de wijnproever consequent is bij het afvegen van zijn achterste maar het glas heft met afwisselend de rechter- en linkerhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Ik lees het nu pas: over de juiste draairichting tijdens het walsen wil ik me even niet uitlaten ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Wanneer je de wijn laat "walsen" in het glas komt in korte tijd dus een groter deel van de wijn in aanraking met lucht.Hierdoor kunnen de smaak- en geur elementen in die wijn zich beter "ontvouwen", een beter woord heb ik even niet. Dat komt meestal de smaaksensatie ten goede. Die kan daardoor intenser worden. Ja, maar bij oude wijn wordt de geur vaak juist minder bij walsen! Misschien heeft hij dan iets t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Dan is die wijn gewoon verflenst. Lang niet iedere wijn overleeft 8 jaar ofzoiets zonder kleerscheuren. De wijnen die met de jaren beter worden waren om te beginnen al de besten. Je AH wijntje smaakt over 8 jaar echt niet beter ... Ik ga maffen. Linksdraaiend denk ik. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts