Jump to content

Het andere forum

Puur
 Share

Recommended Posts

Beste Manus,

Voorkeur; Deze kan verschillen per persoon.. maar dan hebben we het erover dat je voor 1 bepaalde keuze kiest en deze neemt.

Maar het probleem bij het audiofiele (audiofiel is het eigenlijk niet meer te noemen) kabel-fetishisme is dat men JUIST GEEN keuze kan maken :D. Dus een echte voorkeur is er niet.. want men weet toch niet wat men wil.

Beetje van dit, beetje van dat? Hmm, dan toch maar een beetje van dat, en een heeeel klein beetje van dit? Nee, nog iets meer van dat en....

Dat is kabel getweak.

Een audiofiel met gezond verstand koopt een kabelset en hang deze ertussen (denkt er verder niet bij na) en gaat lekker een muziekje luisteren (niet kritisch luisteren, maar muziek luisteren). De set klinkt goed, of hij klinkt niet goed.

Kabels zouden dan volgens de audiofielekabelfetishmebonkersclub de nuance van een set wat beinvloeden, klopt.. ben ik het ook helemaal mee eens, maar daar ligt toch niet de essentie van een goed klinkende set? Aangezien het zo verleidelijk is om wat te vervangen, en het vaak om grote bedragen gaat, zal men blijven kopen/verkopen (duur gekocht, voor genoeg verkopen, genoeg voor een kabel die even duur is of nog duurder, toch?!) en blijven switchen met kabels tot in het oneindige.

Koop je een ander apparaat, andere speakers, of is de huiskamer temperatuur inees gestegen van 18 naar 23 graden ... hup meteen als een oeran oetang tussen de kabels slingeren (keer de vrouw tegen de billetjes vegen met een dikke netsnoer of een strakke interlink :lol:) en het HELE geouwehoer begint weer van voor af aan.

Goede raad; als de set goed klinkt.. zet dan het nummer op van Paul mccartney;

Let it be... let it be.. Let it beee hieee, let bieeeeheeeej.. je set is nu goed en blijf van de kabels af let it bee... let it beeej.

Mvgr, Sherwin ;)

Is overigens wel een heel mooi nummer ja, van Mr MCcartney

Nee maar zo is het wel.. let it be..

Maar dan komen ze weer met een zwak excuus;

Smaak! eehhehhehheh Keuze! ehehehhehe is toch Hobby?!..

Nee audio is een hobby, de componenten, het resultaat (de essentie van hobby hoort eigenlijk het op een hoog niveau genieten van muziek weergave te zijn, maar dat is vaak het op een laag niveau genieten van muziek weergave en op hoog niveau genieten van al dat gerei wat er staat te blazen en kreunen... zouden deze mensen ook kicken op gok-automaten?

Het probleem is dat iedere keer als 1 schakel breekt en de hele boel weer instort. De set klinkt goed, dure kabels ertussen.. 1 ding veranderd en het hele boeltje klettert als de uitwerpselen van ontlastende koe midden in de huiskamer inelkaar.

Verdriet, Chagerijnig op het werk, ruzie met de vrouw (omdat de kabels niet meer klinken, weer grove bedragen over de toonbank, weer het hele huis stampvol TBS patienten die een bod doen). Let it be.. leg het er nou gewoon eens een keer bij neer.

Dat word meer obsessie als hobby.. en obsessie is GEEN hobby (wat vaak als excuus met de blote hand uit een pot zure augurken wordt gevist)

Mvgr, Sherwin

Nou Henrie, natuurlijk proef ik wel verschillen tussen SOORTEN bier, zoals Guinness en Korenwolf. Wat ik bedoel is: ik proef bijna geen verschillen tussen verschillende merken pilsener. Althans niet dusdanig belangrijke verschillen dat ik liever Heineken drink dan Amstel en bier van de Aldi helemaal links laat liggen. Dat ik daarvoor naar een dokter zou moeten lijkt me niet.

Ja, ik begreep wel dat je het over pils had. Iemand anders begon erover dat bier niet per se pils is. Die opmerking over de dokter sloeg niet op jou, maar gewoon in het algemeen...

Ik proef wel verschil tussen verschillende pilseners. Ook zoveel dat ik sommige er voor laat staan (liever wel iig). Zo drink ik (ondanks dat ik in Tukkerland woon ;) ) geen Grolsch (is mij te bitter) maar Brand...

En aangezien jij in beide werelden thuis bent vind je het wellicht niet aanmatigend als ik jou de volgende prangende vraag stel. Veel audiofielen luisteren met de ogen naar hun set. Lees jij nu boeken met je oren? :D

Nou daar zeg je zo wat. Het ritselen van de omgeslagen pagina maakt een essentieel onderdeel uit van het leesritueel :D:D:D

Met opgewekte groet,

Maar mijn beste toch! Wat flikt gij mij nu! Dit is schokkend, kwetsend, tranentergend en hemelschreiend. Treurig, treurig en diep triest. Ga eens een paar boeken lezen en kom er achter dat iets ergens onderdeel van is

En aangezien jij in beide werelden thuis bent vind je het wellicht niet aanmatigend als ik jou de volgende prangende vraag stel. Veel audiofielen luisteren met de ogen naar hun set. Lees jij nu boeken met je oren? :D

Nou daar zeg je zo wat. Het ritselen van de omgeslagen pagina maakt een essentieel onderdeel uit van het leesritueel :D:D:D

Met opgewekte groet,

Maar mijn beste toch! Wat flikt gij mij nu! Dit is schokkend, kwetsend, tranentergend en hemelschreiend. Treurig, treurig en diep triest. Ga eens een paar boeken lezen en kom er achter dat iets ergens onderdeel van is

Bah, stinkt het hier al naar verschraald bier gaat er ook nog een met z'n pijp zitten meuren.

:)

Zeg FrankD, ik schreef met een pijp, niet m'n pijp. Wel even bij de les blijven ja :D:D:P:P

Met opgewekte groet,

Ik heb ook wel eens zulke vragen gehad......

Maar toen waren het olifantjes...en ze waren bijna altijd roze en met vleugeltjes soms.. :lol:  :lol:

Lekker spul was dat...

--Hans.

Dan moet je wel een hele grote krant hebben ;):lol:

En het waren er ook altijd zo veel...

En altijd te weinig kranten.. ;)

--Hans.

Hai Kermit,

Toch leuk dat Jan Kool na zoveel jaren nog zo'n stof doet opwaaien. Ik schrijf en redigeer veel voor mijn werk, maar ben toch altijd een beetje jaloers op zijn schrijfstijl geweest en heb er ook zeker van geleerd. Makkelijk, direct , humor en ook brutaal en dat allemaal zonder tekstverwerker. Ik weet zeker dat hij zijn gedachten op papier zetten erg leuk vond.

Ook jaloers wat hij allemaal in huis heeft gehad met name de Scotts, Radfords, Quads , veel platenspelers en nog meer elementeni. Ik vraag me wel eens af of hij wel echt tevreden was met al die luidsprekers, volgens mij had hij net als jij ESL's moeten kopen - een rustig bezit.

Groet,

Carl