Handsome Bill Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Bedankt voor het compliment! Niet iedereen is het gegeven in de voetsporen van de legendarische van Duin te treden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Bedankt voor het compliment!Niet iedereen is het gegeven in de voetsporen van de legendarische van Duin te treden. Irritante aap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Dit topic ontwikkelt zich zeer gunstig. Ik lees hier allerhande wetenswaardigheden en steek hier veel van op ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Bedankt voor het compliment!Niet iedereen is het gegeven in de voetsporen van de legendarische van Duin te treden. Irritante aap helemaal niet hij heeft gelijk klaar ermee. wazige audiofielen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 WOEHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAA!Hier staat een nieuw talent op, ik wist dat ze er nog waren. Ron, schrijf je in bij de kleinkunst academie, dit is humor van het zuiverste water. 2x 3 meter kabel , tegen 2x5 meter en hij hoort verschil. Ik wil jou in de schouwburg op oudjaarsavond! Wat het ook kost !! Beste Bill, Je kunt daar smalend over doen: het verschil was met mijn ingespeeld rack zeker merkbaar. Met de kabel van 5 meter had ik een minstens twee meter dieper geluidsbeeld. En dat aan weerskanten! Ik had de stage liever wat breder gehad, maar dat laat mijn huiskamer niet toe. Nadat ik de kabels over de gehele lengte op steuntjes had geplaatst, leek ook het hoog weer wat te winnen. Wat een beetje tweaken niet kan doen... ingespeeld RACK> Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 give me a break. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Nog maar even on topic dan. De van den Hul Magnum moet je vooral toepassen bij elektrostaten. Ik vind ze niet bijster geschikt voor conus speakers. Het hoog is dan een beetje ijl en het laag een beetje wollig. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij elektrostaten schijn je er goede resultaten mee te kunnen krijgen. Ik heb dat echter nooit zelf gehoord. Tip: probeer eens "the wind" van v.d. Hul. Zorg daarbij dat de plus en min van een kanaal getwist/gevlochten is als je deze kabel beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 5 maart 2004 Author Report Share Posted 5 maart 2004 ingespeeld RACK> Begin jij nu ook al lacherig te doen Joopus? Ik heb niet alleen een ingespeeld rack maar mijn hele luisterruimte is 'ingespeeld'. Niet letterlijk natuurlijk maar er zijn een aantal dingen waar je op moet letten. Het vloerkleed bijvoorbeeld: ik heb een z-getwijnd, kort geschoren vloerkleed liggen van 270 x 140 cm ongeveer in het midden van de luisterdriehoek (speakers en luisterplek). Ik heb ervaren dat je het kleed zodanig moet stofzuigen dat de polen van het tapijt naar de luisterplek buigen. Dit voorkomt hinderlijke reflecties in met name het hogere middengebied. Toegegeven, het is wel eens vervelend wanneer mijn vrouw het kleedje gaat kammen als ik net zit te luisteren. Maar je moet wat overhebben voor je hobby, nietwaar? Er is een hoop te bereiken met een beetje interesse en creativiteit. Gelukkig zijn er mensen als Paul Jenner die er net zo over denken als ik. Ik probeer daarom graag zijn tip over asymetrische ondersteuning van de luidsprekerkabel uit. Eerst nog even sparen, want ik heb net een setje handgedraaide, konisch gelagerde wentelcones gekocht. Elke exemplaar genummerd en in mooie mahoniehouten kist. Je zou eens moeten komen luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Dat model wentelcones dat jij daar noemt ken ik Ron. Dat is de absolute top. Ik heb ze ooit eens te leen gehad. Mij viel op dat het klankbeeld al rustiger werd toen ik de mahoniehouten kistjes op het dressoir had staan. Onuitgepakt dus ! En wat je zegt over dat tapijt klopt natuurlijk. Ik had het niet vermeld om dat ik dat soort basale tweaks nu zo langzamerhand wel als algemeen bekend veronderstel. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Waar zijn die wentelcones te koop en wat kosten ze? Ik heb ze nog niet kunnen vinden op internet.. Ze lijken me namelijk ook wel geschikt om mijn handgeblazen optische interlinks op te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Ik heb net even de volumeknop van mijn versterker 'ingespeeld', mijn wandcontanctdozen zijn inmiddels ook ingespeeld, Goed he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Ook een goeie tip: koop nooit een nieuwe luisterstoel, maar altijd een 2e hands. Die zijn al ingespeeld (wel van een andere audiofiel kopen natuurlijk, liefst een met betere spullen dan jijzelf) dus dan kun je meteen volop genieten. Er is niets irritanter dan een oningespeelde luisterstoel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Ook een goeie tip: koop nooit een nieuwe luisterstoel, maar altijd een 2e hands. Die zijn al ingespeeld (wel van een andere audiofiel kopen natuurlijk, liefst een met betere spullen dan jijzelf) dus dan kun je meteen volop genieten. Er is niets irritanter dan een oningespeelde luisterstoel! iedreen is hier serieus aan het praten over inspelen en dergelijk belangrijke zaken, en dan haalk jij er weer iets lulligs als een luisterstoel bij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Ook een goeie tip: koop nooit een nieuwe luisterstoel, maar altijd een 2e hands. Die zijn al ingespeeld (wel van een andere audiofiel kopen natuurlijk, liefst een met betere spullen dan jijzelf) dus dan kun je meteen volop genieten. Er is niets irritanter dan een oningespeelde luisterstoel! Let hierbij dus ook op het design van de luisterstoel. Een oorfauteuil bijvoorbeeld geeft veel extra reflecties, versterkt het geluid. Zet je handen maar eens als een schelp tegen je oren. Ik zou deze alleen adviseren als je wat verder van je speakers afzit. Hou tevens de stof in de gaten. Leer geeft een wat killer geluid dan velours. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Wat te denken van het effect van een weelderige haardos (of het onbreken daarvan). Mogen audiofielen wel haar tot op de schouders hebben (over de oren)? Wat is dan een verantwoorde haardracht. Vlechtjes? Heb ik overigens al 20 jaar geen last meer van. Maar wel weer van extra reflecties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Hou tevens de stof in de gaten. Leer geeft een wat killer geluid dan velours. Mij oma had vroegah ook altijd van die gehaakte kleedjes over de ruglening hangen. Maar ja, ze was ook een buizenfreak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Wat te denken van het effect van een weelderige haardos (of het onbreken daarvan). Mogen audiofielen wel haar tot op de schouders hebben (over de oren)? Wat is dan een verantwoorde haardracht. Vlechtjes? Heb ik overigens al 20 jaar geen last meer van. Maar wel weer van extra reflecties Ik heb geen last van te lang haar maar ik zorg er zeker voor dat mijn oorharen op tijd gekortwiekt worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 ingespeeld RACK> Begin jij nu ook al lacherig te doen Joopus? Ik heb niet alleen een ingespeeld rack maar mijn hele luisterruimte is 'ingespeeld'. Niet letterlijk natuurlijk maar er zijn een aantal dingen waar je op moet letten. Het vloerkleed bijvoorbeeld: ik heb een z-getwijnd, kort geschoren vloerkleed liggen van 270 x 140 cm ongeveer in het midden van de luisterdriehoek (speakers en luisterplek). Ik heb ervaren dat je het kleed zodanig moet stofzuigen dat de polen van het tapijt naar de luisterplek buigen. Dit voorkomt hinderlijke reflecties in met name het hogere middengebied. Toegegeven, het is wel eens vervelend wanneer mijn vrouw het kleedje gaat kammen als ik net zit te luisteren. Maar je moet wat overhebben voor je hobby, nietwaar? Er is een hoop te bereiken met een beetje interesse en creativiteit. Gelukkig zijn er mensen als Paul Jenner die er net zo over denken als ik. Ik probeer daarom graag zijn tip over asymetrische ondersteuning van de luidsprekerkabel uit. Eerst nog even sparen, want ik heb net een setje handgedraaide, konisch gelagerde wentelcones gekocht. Elke exemplaar genummerd en in mooie mahoniehouten kist. Je zou eens moeten komen luisteren! welke dokter heb jij?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 ],6 Mar 2004, 02:13:32] Ook een goeie tip: koop nooit een nieuwe luisterstoel, maar altijd een 2e hands. Die zijn al ingespeeld (wel van een andere audiofiel kopen natuurlijk, liefst een met betere spullen dan jijzelf) dus dan kun je meteen volop genieten. Er is niets irritanter dan een oningespeelde luisterstoel! iedreen is hier serieus aan het praten over inspelen en dergelijk belangrijke zaken, en dan haalk jij er weer iets lulligs als een luisterstoel bij.... He, ik was serieus! Of heb jij ergens smileys zien staan in mijn bericht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
toma5659 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 Wat een onzin allemaal. Heb nog nooit verschil gehoord tussen setjes goede kabel. Gebruik zelf koperen kabel 6 mm2 opgebouwd uit heel veel dunne strings. Tov een 2,5 mm2 hoor je wel verschil, maar dat is ook een oneerlijke vergelijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 1 hour ago, toma5659 said: dunne strings. Draagt mijn vrouw. Ik denk dat je "strands" bedoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toma5659 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 Wist niet dat dit strands genoemd werd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 Geeft niet hoor, er valt hier heel veel te leren. Soms ook de grootst mogelijke onzin. Maar welkom op het forum. Als je wilt mag je je set wel omschrijven hier: Is altijd leuk om te lezen waar iemand mee speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts