Jump to content

LP strijkijzer

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hey hallo.

Ik heb vanmiddag na m'n werk weer wat leesvoer opgepikt bij de bladenman. In de Stereo staat een verslag van de CES in Las Vegas, die vorige maand daar weer met veel succes werd gehouden. Al plaatjes kijkend, zag ik daar een foto van een apparaat dat kromme LP's weer recht kan maken. Het is een produkt van Air Tight (juist, die buizenjongens), maar ik vind helaas niks geen verdere info over dit "strijkijzer". De prijs zou ergens in de buurt van de

Ik weet niets van dit ding, maar heb wel een een andere oplossing gelezen op de site van A.J.van den Hul. Geloof bij de phono faq's. Hij heeft het over het plaatsen van de lp tussen twee glasplaten bij 40 graden Celcius. Tussen de plaat en het glas een stuk bakpapier stoppen. En goed schoon maken, anders word vuil voor altijd muziek

Ik weet niets van dit ding, maar heb wel een een andere oplossing gelezen op de site van A.J.van den Hul. Geloof bij de phono faq's. Hij heeft het over het plaatsen van de lp tussen twee glasplaten bij 40 graden Celcius. Tussen de plaat en het glas een stuk bakpapier stoppen. En goed schoon maken, anders word vuil voor altijd muziek

Wat ik vroeger wel eens geprobeerd heb is een bolle plaat op de draaitafel leggen er vervolgens een brandende lamp bovenhangen. Na verloop van tijd wordt de plaat vlakker.