Jump to content

waar ik niet lekker van word

joopus
 Share

Recommended Posts

Zo zag ik net op MTV zo'n stukje real-life TV, waarbij 't dagelijks leven van Jessica Simpson en haar man Nick Lachey word gefilmd.

Madame Simpson had eventjes vrij en ging effe wat shoppen. Je zag haar een krabbel zetten op een cheque in een vrij exlusieve lingerie zaak.

Toen ze de winkel alweer een tijdje verlaten had belt ze via d'r gsm haar man Nick, om ze zeggen dat ze iets heel stoms heeft gedaan.

Ze had namelijk een slipje + bijpassend BH gekocht en kwam er pas veel later achter dat 't setje 750,- fu..ing dollar heeft gekost!!!!! Daar schrok ze van!

(en hij ook :D )

Haar man reageerde:"Jee Jesse, you should check the pricetag, before you buy something"

De muts had dus totaal niet gekeken naar 't prijskaartje, maar gewoon gekocht wat ze leuk vond,

Ik denk dat 't met die man met die dure kabels net zo gaat. Als je 't breed hebt kun j

Ja daar heb je wel gelijk in maar het prikkelt wel mijn fantasie. Stel je voor dat die vrouw thuiskomt en ze heeft ineens een paar nieuwe borsten (met tevredenheidsgarantie :confused: ) gekocht. Wat zeg je dan?

Goeie vergelijking Kraus,

Bevallen ze dan hou je ze/haar. Bevallen ze niet dan zet je ze (of haar) bij tweedehands :P

:blink::lol:

Als ik dit topic zo doorlees, is mijn mening dat ieder gewoon lekker z'n geld

uit moet geven waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Mijn broer heeft gisteren een BMW 530i touring van 59000 euro besteld :eek:

Ik persoonlijk zou dat geld aan een mooie set uitgeven :P

Maarja zoveel mensen zoveel meningen

Hallo heren.

Die malloot waar jullie het over hebben dat is een vriend van mij.

Hij heeft de Nordost Valhalla gekocht nadat hij diverse soorten luidsprekerkabel van het goedkope als het dure segment heeft geprobeerd.

Deze kabel deed het fantastisch in zijn set.

Ik zelf heb veel kabels geprobeerd van goedkoop naar duur.

Als je de set goed getuned hebt (stroomregenerator en Aurios onderzetters etc.) dan kom je erachter dat hoe duurder de kabel, mits het goed klikt in de set, ga je duidelijk in nivo omhoog. En ja het is logisch dat als je een dure speakerkabel hebt en het past niet in je systeem dat de resultaten tegenvallen.

En over speakerkabels gesproken: ga je over op bi-wire dan is het zinvol om te proberen om 2 single-wires te pakken. Bij mij in de set ging dat zeer goed.

Nou dan koop je dus gewoon 2 setjes Valhalla's speakercable.

Er zijn ook 'malloten' die een huis kopen van 100.000 of nog meer Euro's.

Ieder zijn eigen. De 1 een dure Rolls Royce en de ander een dure speakerkabel of weer een ander koopt een mooi huis.

Groeten Bernhard.

Er zijn ook 'malloten' die een huis kopen van 100.000 of nog meer Euro's.

Voor 100.000 koop je tegenwoordig echt niet veel bijzonder meer.

Mijn flatje kost inmiddels al meer.

Tuurlijk is een ieder vrij om zoveel geld te besteden aan whatever als hij/zij wil, maar als de prijs opeens heel extreem is, voor een produkt waarvan je zo'n prijs nooit voor mogelijk hield, dan vind ik 't niet echt vreemd dat mensen hun wenkbrauwen fronzen...

Daar zit ook weer wat in Bernhard.

Zo ben ik nogal in love op het Naim Fraim rack, maar 1950,- euro voor een rack waarin/op 3 HiFi componenten kunnen, vind ik nog steeds errg veel geld.

Qua uiterlijk,design,afmetingen en afwerking is 't wel precies wat ik "zoek", en de eigenaren die ik wel eens spreek op 't Naim forum zijn allen unaniem laaiend enthousiast over de Fraim.

Ze noemen de verschillen alles behalve subtiel en zelfs in de zelfde orde als een andere, betere voor of eindversterker.

Maarja,... 't blijft 1950,- fu..ing euro's :o:(

Achja,.... een mens moet toch ook iets te dromen overhouden toch ? :rolleyes:

Als je alles maar kunt kopen, ben je op een gegeven moment ook niet meer tevreden met wat je hebt.

Groeten,

Alco

Als je de eerste de beste high-end ( wat dat dan ook mag wezen) eindtrap openschroeft en je zit dan die akelig dunne printspoortjes en stukjes draad van de luidsprekerklemmen naar de print vraag ik me inderdaad af of zo'n geweldige kabel van 10.000 euro daar nog wat aan kan verbeteren.

les 1 van alle dingen wat beroerd is kun je nooit meer goed maken, dit geld voor audio/video/vrouwen en noem maar op

(garbage-in....garbage-out simpel toch ??? )

toen mijn buurman op vakantie ging en ik zijn dure siltech kabeltjes heb vervangen (stiekum) door vianco dingetjes van 5 euro kwam ie daar pas achter na 3 maanden. :D

moraal van het verhaal...

hij is of gek, of heeft gewoon 9500 euro te weinig uitgegegeven. :rolleyes:

ps

de buurman beweerd nog steeds dat ie t verschil kan horen, maar t gekke is (na de stunt van mij in zijn vakantie) hij wel wel heel regelmatig achter zijn apparatuur aan t kijken is.

als een auto 5 ton kost , is ie dat waard .

een huis van 2 miljoen ook .

maar een kabel ??????????

Hoe kun je nou beslissen of een auto 5 ton waard is, of een huis 2 miljoen ?! :blink::unsure:

De enige die kan beslissen of om 't even welk product z'n geld waard is, is de koper/gebruiker zelf, lijkt me... B)

Hoi Alco,

ik ben het in dezen helemaal met je eens. Ik ben zelf een 'gelovige' op kabelgebied maar toch zal ik denk ik nooit kabels kopen die duizenden Euro's kosten. Niet omdat ik dat onzin vindt maar omdat ik denk dat je voor max. EUR 400-EUR 500.00 ook hele mooie interconnects moet kunnen vinden. Dat is echt mijn bovengrens en klinkt een set niet goed met interlinks uit deze prijsklasse dan zou ik eerder nog eens goed kijken naar de match tussen de verschillende componenten dan naar duurderen kabels.

Maar..... dat wil niet zeggen dat mensen die kabels kopen van NLG 12000,00 gek of gestoord zijn. Waarom zouden ze dat zijn? Waarom is het normaal EUR 500,000.00 neer te tellen voor een Ferrari of Porsche maar ben je gek als je NordOst Valhalla kabels koopt van NLG 12000,00?

Ik zie het verschil niet zo: in alle gevallen gaat het om extreem dure produkten die gericht zijn op de hoogste bovenkant van de markt.

Ik zelf zal deze produkten niet (kunnen) kopen maar als er mensen zijn die het geld hebben en hier gelukkig van worden dan zeg ik: waarom niet?

Mvg,

Rainer

Het leuke is altijd 'hoe krijg ik voor zo weinig mogelijk geld een zo groot mogelijke verbetering' :D

( Er vanuitgaande dat je al een set hebt)

De vraag is wat brengt een grotere verbetering.Je kabels opwaarderen ven een set van 1000 euro naar een set van 2000 euro,of een versterker van 8000 euro opwaarderen naar een versterker van 9000 euro?Wie zal het zeggen.Het gaat om de combinatie.

Alles is zowiezo veel te duur.

Marc

• 3 weeks later...
zie ik een advertentie staan van een n.b.s. interlink.

de prijs is normaal 12000, en nu voor 2100 euro, mensen volgens mij ben je dan echt hhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal gek geworden.

net zoals dat gelul van speelt fantaaaastisch, waarom doe je hem dan weg SUKKEL.????????????????????????????????????????.

hier wil ik NIETS mee te maken hebben.

ik vond 100 euro al te veel . :(  <_<  ;)  :(  :(

heeft NIETS met muziek te maken brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jammer jammer dat ik zijn reactie heb weggedaan. Ik heb namelijk voor een tijd terug op deze advertentie gereageerd. Mijn reactie was: wie dit soort kabels koopt, is of gek, of heeft de geldpest. Niemand, maar dan ook niemand kan mij wijsmaken dat het kopen van een dergelijk goddeloos duur stuk materiaal gerechtvaardigd is t.a.v eventuele geluidswinst die je hoopt of denkt te kunnen maken. Wat een rot zin was dat.

Er kwam in ieder geval een ge

Als je zo'n kabel koopt, zijn er twee die zich rotlachen, de eerste is de fabrikant, de tweede de fiscus.

En de koper natuurlijk :rolleyes: Die heeft een stukkie minder jeuk in z'n portemonnaie ;)

Als je zo naar hartelust met geld kunt smijten maakt dat ook niet meer uit Henk :o

Er is dan geen verschil meer tussen 10 euri of 10K euri.

B)

Btw Jopie, voel je je al weer wat beter :P

Daar zit ook weer wat in Bernhard.

Zo ben ik nogal in love op het Naim Fraim rack, maar 1950,- euro voor een rack waarin/op 3 HiFi componenten kunnen, vind ik nog steeds errg veel geld.

Qua uiterlijk,design,afmetingen en afwerking is 't wel precies wat ik "zoek", en de eigenaren die ik wel eens spreek op 't Naim forum zijn allen unaniem laaiend enthousiast over de Fraim.

Ze noemen de verschillen alles behalve subtiel en zelfs in de zelfde orde als een andere, betere voor of eindversterker.

Maarja,... 't blijft 1950,- fu..ing euro's :o:(

Achja,.... een mens moet toch ook iets te dromen overhouden toch ? :rolleyes:

Als je alles maar kunt kopen, ben je op een gegeven moment ook niet meer tevreden met wat je hebt.

Groeten,

Alco

en deze jongen gaat dit rack nabouwen samen met een ex-collega (is meubelmaker geweest) in de meivakantie nabouwen :)

uiteraard de poten niet van aluminuim.. maar het resulaaat gaat gepost worden :)