Jacob Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 hallo, een poosje terug heb ik een nieuwe stereo set gekocht met een kenwood dvd (dvf 3530) nou kwam ik er achter dat hij geen cd-r kan bespelen, is daar wat aan te doen door b.v. een beveiliging te verwijderen, als dat het is tenminste, of kun je de cd's otch op een bepaalde manier branden dat het wel wil. heeft iemand een idee? alvast bedankt groeten, Jacob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 Er is volgens mij geen andere manier, dat jou dvd speler geen cd-r's afspeeld is niet zo vreemd, want de meeste dvd-spelers spelen geen cd-r's af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 nou kwam ik er achter dat hij geen cd-r kan bespelen Bespelen wordt sowieso moeilijk maar ook afspelen wordt niet wat. DVD spelers hebben een zwakkere laser om die kleinere DVD putjes te lezen en doen dus nog net wel CD, maar recordables vaak niet. De spelers die dat wel doen hebben een 'twin laser pickup' oftewel twee lasers en daar had je dus voor aankoop op moeten letten Remco, die wat teveel grijnst om andermans leed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Geplaatst door UltrAnalog:[/qb] Bespelen wordt sowieso moeilijk maar ook afspelen wordt niet wat. DVD spelers hebben een zwakkere laser om die kleinere DVD putjes te lezen en doen dus nog net wel CD, maar recordables vaak niet. De spelers die dat wel doen hebben een 'twin laser pickup' oftewel twee lasers en daar had je dus voor aankoop op moeten letten Remco, die wat teveel grijnst om andermans leed Het is geen zwakkere laser, maar eentje met een andere (kortere) golflengte. Het is eigenlijk een kleurverschil. De normale cd-speler werkt met een infra-rood laser, de dvd-speler met een echte rood licht laser. Omdat de reflectie van een cd-r nog maar 80% is van een normale cd en ook nog in een andere golflengte, geeft dit problemen. De dvd-speler "ziet" de cd-r niet. Een normale cd kan dan nog net, vanwege de grotere reflectie. Als je dvd-speler ook CD-r/cd-rw af moet kunnen spelen, zul je inderdaad op zoek moeten naar eentje met een dual-laser. Daar zijn er toch verschillende van, maar Kenwood en Sony in elk geval niet BTW: Een cd-rw reflecteerd nog maar 25-30% van het licht, dus deze geeft nog meer problemen. (en klinkt daarom bijzonder slecht). Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Het is geen zwakkere laser, maar eentje met een andere (kortere) golflengte. Ha! Okee, dat maakt ook wel verstand eigenlijk. Als je dvd-speler ook CD-r/cd-rw af moet kunnen spelen, zul je inderdaad op zoek moeten naar eentje met een dual-laser. Daar zijn er toch verschillende van, maar Kenwood en Sony in elk geval niet Sony heeft ze wel geloof ik, ik zag wel dat soort reclamekreten op hun frontjes... ergens tussen DUAL TWIN REFERENCE DAC en SUPER SPONTANEOUS TWIN DRIVE en ACOUSTIC SUBLIMINAL REFERENCE QUANTUM LEAP DRIVE ofzo Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Geplaatst door UltrAnalog: Sony heeft ze wel geloof ik, ik zag wel dat soort reclamekreten op hun frontjes... ergens tussen DUAL TWIN REFERENCE DAC en SUPER SPONTANEOUS TWIN DRIVE en ACOUSTIC SUBLIMINAL REFERENCE QUANTUM LEAP DRIVE ofzo Remco Pas kort in productie. Sony kan anders zijn rotzooi niet meer slijten en moeten op deze manier wel meedoen aan minder resticties. Sony is normaal gesproken de koploper in restrictiemateriaal. En waarom? Omdat ze zoveel mogelijk (rotzooi)apparaten willen/moeten verkopen. De consument verliest altijd op deze manier. Sony lacht zich een breuk met al die verschillende formaten. Dump die handel bij Megakool enzo en de normale burger trapt er weer in. Leuk marketingpraatje erbij en de consument is in de zevende hemel met een inferieur apparaat. Somebody, please shoot Sony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Geplaatst door Ome Henk: Sodejuu nogantoe zeg!!! Groetnis, Henk die h Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Somebody, please shoot Sony oehh oeh mag ik mag ik ik wil het doen asjeblieft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Geplaatst door demon: oehh oeh mag ik mag ik ik wil het doen asjeblieft Moeten we nog een geldinzameling houden voor een loop op je legertruck Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 nee hoef ik geen truck voor te gebruiken krijg ik een persoonlijk wapen voor binnen defensie maar dat geld inzamelen voor mij is geen slecht idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 1 november 2001 Report Share Posted 1 november 2001 HET KLOPT DAT DE OUDERE KENWOOD DVD SPELER GEEN R/W CD,S AFDRAAI HOEWEL DE NIEUWERE TYPES VAN KENWOOD DIT WEL KUNNEN EN ZELFS MP 3 KIJK MAAR EEN OP DE SITE VAN KENWOOD WWW.KENWOOD.NL OF WWW.KENWOOD.DE OOK EEN DUIDELIJKE SITE JE HEBT DE SPELER IETS TE VROEG GEKOCHT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 De oorzaak is reeds uitvoerig uitgelegt, namelijk een verschillende golflengte van de laser. Een extra cd speler aanschaffen welke WEL cd-r en cd-rw leest lost je probleem op en heeft als bijkomend voordeel dat een cd speler van 700 tot 1000 gulden een dvd speler met een 3 voudige prijs wat betreft geluidskwaliteit de baas is. Deze oplossing heb ik ook moeten toepassen toen ik als een van de eerste van Nederland de Philips DVD 930/002 kocht. Deze las ALLEEN DVD en na anderhalf en een nieuw loopwerk verder die ook niet meer. Een beetje, 800,00 gulden, bijbetalen en nu heb ik de DVD 960 met dual laser en apparte voeding voor audio en video. Deze klinkt even goed als mijn Philips CD 753 van 400 tot 500 gulden. Dus als je een goed geluid wilt moet je gewoon of een hele dure DVD kopen die wel cd-r(w)'s afspeeld of een cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob Posted 6 november 2001 Author Report Share Posted 6 november 2001 ik heb misschien wel de fout gemaakt dat ik mij niet beter heb laten informeren, want ik wist voor dat ik de set heb gekocht ook niet dat een goedkope dvd geen cd-r leest, dit kwam ook omdat ik het een goedkope aanbieding toeleek, fl.1300 voor dvd + 5x80 dolby digital reciever van kenwood en nog 5 boxjes, ook al waren die boxjes niet het allerbeste, daarom heb ik ook andere frontspeakers gekocht (mb quart 100w) nou heeft kenwood cd spelers van 1 en 28 bit, is da verschil erg duidelijk hoorbaar? want ik denk wel dat ik een cd speler ga kopen. ik hoor graag jullie mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Hoeveel geld wil je uitgeven aan je cd-speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts