Jump to content

filter onderdelen

leonardus777
 Share

Recommended Posts

Als je nu een condensator heb van bv 8.2 microF

kan je deze dan het best vervangen voor meerdere condensatoren tot de waarde van 8.2 of bv voor 1 condensator van 8.2.

Wat zijn de beste condensatoren type's.

Kun je de beste condensatoren bv van een tinfolie of een olie type type ook voor het midden of laag gebruiken of heeft dat geen zin.

Als je nu een condensator heb van bv 8.2 microF

kan je deze dan het best vervangen voor meerdere condensatoren tot de waarde van 8.2 of bv voor 1 condensator van 8.2.

Wat zijn de beste condensatoren type's.

Kun je de beste condensatoren bv van een tinfolie of een olie type type ook voor het midden of laag gebruiken of heeft dat geen zin.

Het is zinvol om je condensatorwaarde voor een passief scheidingsfilter te verwezenlijken door een cascade. Dat betekent dat je je 8,2 uF realiseert met een aantal steeds kleiner wordende cap-waardes.

Een goed artikel over de achtergronden van bypassen en cascaderen kun je hier vinden:

http://www.northcreekmusic.com/Bypassing.html

Ik zou de componenten voor je upgrade af laten hangen van het niveau waarop je speelt. Er is niet zoveel eer te behalen aan het opwaarderen van een scheidingsfilter tot dit 1000 euro kost, terwijl het hangt aan een stel luidsprekers of een geluidsapparaten die al dat moois niet waard zijn.

Ik zou mijn componenten in elk geval zomaar niet kopen via de reguliere detailhandel. Die stellen dat hun standaard componenten net zo goed zijn dan high-end componenten en dat is simpelweg niet het geval. Het enige dat er aan de hand is, is dat zij met de importeur een goede overeenkomst hebben kunnen sluiten voor het leveren van die componenten, die op zichzelf prima zijn, maar heel wat anders zijn dan bepaalde echte kwaliteitscondensatoren en spoelen.

ThingMan.

Wat bedoel je met reguliere handel ThingMan?

S&C en Remo beschouw ik als reguliere handel. De luchtspoelen en bandfoliespoelen die ze leveren zijn van prima kwaliteit en de PP condensatoren ook. Ok. het KAN nog beter... bandfoliespoelen van zilverband b.v. Al vraag ik mij toch wel af of dat echt beter is. Maar olie papier condensatoren van meer dan een paar uF ???

;)

ik draai met passlabs x250 shanling cd speler met buizen en sa geschikt en met cardas golden ref bekabeling. Ik heb een paar cls en b&w cdm 9 nt luidsprekers.

Het hoog heb ik aangepast met audyn tinfolie cab.Dit was een positief verschil met wat er in zat.Nu kan je alles wel aan passen maar het moet wel zin hebben.

Nou zat ik te denken aan een zelf bouw met goede units en compenenten of bv de b&w verder optimaliseren.

Daar ik in de wandel gangen hoorde dat meerdere condensatoren beter zijn voor een waarde dan 1 condesator dacht ik is dat zo?

vandaar de vraag. Wat wel zo is dat hetmet meerder condensatoren een stuk duurder wordt dan 1.

Ik zat tedenken aan condensatoren van mundorf bv de sepreme of van audyn cap de plus of tinfolie voor het midden van de b&w.

Bij een actief lijnfilter hangt de versterker rechtstreeks aan de speaker units. Dat verschil is NIET subtiel en ook relatief simpel te verklaren. Versterker en speakerunit tango-en nu synchroon met z'n tweetjes, zonder tussenkomst van inducties, capaciteiten en weerstand. Zelfs bij mijn eenvoudige Behringer filter is het verschil duidelijk. Er is meer controle, meer detail. uiteraard zal niet iedereen dit met mij eens zijn. Die Behringer filters kosten zo'n