Hans Gaulhofer Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Vanaf onze Kiss DVD speler naar de audio set is het circa 10 meter. Als ik ooit nog de DDDAC bouw ( hoe kan ik daar aan twijfelen het is een kwestie van tijd) wil ik daar ook de dig out van de Kiss, i.p.v. een lange analoge kabel, op aansluiten. Ik denk dat je beter een lange kabel kunt hebben met digitale info dan een lange kabel met analoge info. Ik heb het nut van hele dure digitale kabels nooit begrepen. Ik wil het ook niet begrijpen ( te duur). Ik verwacht dat ik het geluid van de Kiss nog een beetje kan opschroeven door deze op een externe Dac aan te sluiten. Het leuke van deze speler is dat hij ook divx afspeelt Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Vanaf onze Kiss DVD speler naar de audio set is het circa 10 meter.Als ik ooit nog de DDDAC bouw wil ik daar ook de dig out van de Kiss, i.p.v. een lange analoge kabel, op aansluiten. Ik denk dat je beter een lange kabel kunt hebben met digitale info dan een lange kabel met analoge info. Ik heb het nut van hele dure digitale kabels nooit begrepen. Ik wil het ook niet begrijpen ( te duur). Ik verwacht dat ik het geluid van de Kiss nog een beetje kan opschroeven door deze op een externe Dac aan te sluiten. Het leuke van deze speler is dat hij ook divx afspeelt Hans Beste Hans, 10 meter s/pdif is niet aan te bevelen. 10 emter AES/EBU kan echter wel straffeloos. Ik heb zelfs sitautie's meegemaakt waarin we 8x 100 meter AES/EBU moesten gebruiken, en dat ging prima. Heb je geen AES/EBU uit en ingang tot je beschikking, kun je die 10 emter beter analoog afleggen. Of middels wat weerstanden 2 condensatoren en 2 pulstrafotjes je s/pdif omzetten naar AES/EBU. Op mijn website zie je bij de 50ES een voorbeeld. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Meridian verkoopt een aantal digitale (aktieve) speakers, die met s/pdif worden aangesloten, hier gaat 24/96 overheen. Dat zal dan wel rommel zijn, want aes/ebu zit er niet op Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 10 meter is toch niet lang!? De spetters en jitter zullen vast wel optreden maar ruis en brom bij analoog ook. 't is Kiezen of delen. Ik heb geen (hoorbare) problemen met 8 meter coax. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Hoewel AES/EBU idd te preferen is, denk ik dat, mits goed afgesloten, 10m coax ook geen probleem mag vormen, maar het is idd verre van ideaal. Als je AES/EBU wil toepassen zul je de Kiss moeten aanpassen en ook een omzetter in de DDDAC moeten bouwen. BTW: Ik krijg binnenkort mijn Divx player. Geen Kiss (te duur ), maar een Lenco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Ja Bas, overdrijf je niet een beetje? 10m S/PDIF lukt best en nog wel verder ook, maar geen 100m, dat klopt. Ook S/PDIF is geisoleerd (zwevend t.o.v. aarde) middels een pulstrafo'tje aan 1 kant. Goede kabel is wel belangrijk. Wat goed werkt is double screened CATV kabel (Belden, Hirshmann) en down stream SATV kabel met massieve kern en geschuimde isolatie. Kost iets van 1 a 2 EU de meter. Ook is het belangrijk om de kabel ver van netsnoeren e.d. te houden anders pikt ie daar te veel storing van op en dat komt de jitterperformance niet ten goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Bedankt voor alle reacties. Ik laat het even zo. Ik vind het geluid verbazingwekkend goed. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 15 maart 2004 Report Share Posted 15 maart 2004 Ja Bas, overdrijf je niet een beetje? 10m S/PDIF lukt best en nog wel verder ook, maar geen 100m, dat klopt. Ook S/PDIF is geisoleerd (zwevend t.o.v. aarde) middels een pulstrafo'tje aan 1 kant. Goede kabel is wel belangrijk. Wat goed werkt is double screened CATV kabel (Belden, Hirshmann) en down stream SATV kabel met massieve kern en geschuimde isolatie. Kost iets van 1 a 2 EU de meter. Ook is het belangrijk om de kabel ver van netsnoeren e.d. te houden anders pikt ie daar te veel storing van op en dat komt de jitterperformance niet ten goede. Hoi, Bas heeft gelijk, AES is robuuster vanwege de gebalanceerde overdracht. e kernvraag is echter: Is 10m SPDIF ook goed genoeg ? Dat hangt grofweg af van kabelkwaliteit, input receiver en PLL in de DAC groet Guido www.TentLabs.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 16 maart 2004 Author Report Share Posted 16 maart 2004 BTW: Ik krijg binnenkort mijn Divx player. Geen Kiss (te duur ), maar een Lenco Die kiss heeft mij niets gelost. Mijn zoon heeft hem gekocht en hij mag wel eens bij mij inde kamer staan. Kunnen wij ook fillmpje kijken via het netwer. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts