Manus Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Hallo allemaal Vorige week meldde ik enigszins beduusd dat mijn eindversterker (Audio Analogue Donizetti) naar de mallemoer was. Het apparaat stond aan op het moment dat ik mijn net verworven Magnepans aan het aansluiten was. Gevolg: zwaar vervormd geluid, al op zacht volume. Welnu, de schade blijkt mee te vallen. De reparateur achtte het alleen noodzakelijk de voeding te vervangen. Eind van de middag kan ik hem ophalen. Dus dat wordt eindelijk vanavond op de daarvoor bedoelde spullen naar de Magnepans luisteren, die nu noodgedwongen aan een surroundsetje hangen. Met vriendelijke groeten (een nu wel zeer opgewekte Manus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Heel veel plezier toegewenst. En pas de apparatuur aanzetten nadat je de speakers hebt aangesloten. Scheelt een boel geld,dat blijkt. Met vriendelijke groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Heel veel plezier toegewenst. En pas de apparatuur aanzetten nadat je de speakers hebt aangesloten. Scheelt een boel geld,dat blijkt. Met vriendelijke groet: Frank. Bedankt Frank, En geloof me, die fout zal ik niet nog eens een keer maken, Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Waar draai je trouwens nog meer mee? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Nou Frank, hier dan het lijstje: NAD521i cd-speler Audiomat Tango 2 DAC Duson C1000 voorversterker Audio Analogue Donizetti eindversterker Magnepan 0.5 Van den Hul Magnum Hybrid speakerkabel Van den Hul Mainstream 'stekkerblok' Straightwire Virtuoso interlink tussen DAC en voorversterker Oehlbach N14 digitale interlink tussen cd-speler en DAC Profigold interlink tussen voorversterker en eindversterker Die laatste kabel wil ik, uiteraard na eerst wat luistersessies, vervangen door een betere. Heb al eens Nordost Blue Heaven uitgeprobeerd. Klonk prima op mijn oude Mission 730-speakers, maar ik weet niet of hij matcht met de Magnepans. Ook een upgrade qua cd-speler is een van de volgende stappen. Maar alles op zijn tijd, Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Persoonlijk vind ik Nord-Ost een beetje iel klinken in het hoog, maar het moet uiteraard matchen. Wat ik behoorlijk neutraal vind klinken zijn de interlinks van TaraLabs. Leuke prijs/kwaliteitsverhouding. De Harmonix interlink die ik tussen de cd e/d voortrap heb ben ik puur toevallig tegenaan gelopen. Normaal zijn de interlinks van Harmonix niet te betalen. Ook deze interlink geeft een zeer mooie balans in het geluid weer, met een beetje nadruk op het mid. Ook hier geld weer je eigen smaak en voorkeur. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Bedankt voor de tips, Frank! Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Houd me op de hoogte. Bij de tara-labs geld wel dat ze een tijdje moeten inspelen. Ik hoor het wel. Veel succes en plezier. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Net opgehaald en aangesloten. Het werkt! En wat een mooi geluid! Dat wordt de hele avond genieten. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Veel plezier, en denk a/d buren!! Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Veel plezier, en denk a/d buren!! Frank. Je hoeft niet bang te zijn voor de buren want Magnepans "boemen" niet en er is nauwelijks sprake van contactgeluid. Veel plezier met je nieuwe speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2004 Author Report Share Posted 2 maart 2004 Dank jullie allemaal, Ik kan redelijk op volume spelen, want ik heb eigenlijk geen buren. Aan de ene kant zit een fietsenpahuis en aan de andere kant een garage. Maar ohohohohoh wat klinkt dit prachtig! Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Veel plezier, en denk a/d buren!! Frank. Je hoeft niet bang te zijn voor de buren want Magnepans "boemen" niet en er is nauwelijks sprake van contactgeluid. Veel plezier met je nieuwe speakers. Hoi Ron, luidsprekers hoeven trouwens niet te "boemen" om de buren flink te laten meegenieten. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padacom Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo allemaal Vorige week meldde ik enigszins beduusd dat mijn eindversterker (Audio Analogue Donizetti) naar de mallemoer was. Het apparaat stond aan op het moment dat ik mijn net verworven Magnepans aan het aansluiten was. Gevolg: zwaar vervormd geluid, al op zacht volume. Welnu, de schade blijkt mee te vallen. De reparateur achtte het alleen noodzakelijk de voeding te vervangen. Eind van de middag kan ik hem ophalen. Dus dat wordt eindelijk vanavond op de daarvoor bedoelde spullen naar de Magnepans luisteren, die nu noodgedwongen aan een surroundsetje hangen. Met vriendelijke groeten (een nu wel zeer opgewekte Manus) Heb zelf ooit eens een AARON versterker naar zijn mallemoer geholpen door met speakers te gaan sjouwen terwijl ie nog aastaat. In de AARON zitten geen zekeringen (alleen een 2 Ampere in de netspanning) dus na luid geprom en een indianen rook kegel ging die zekering er vandoor. Resultaat: 700 gulden reparatiekosten. Ken het gevoel dus.... Hoe bevallen je magnepans nu?? Heb gisteravond op hun site en op audioreview.com hierover gelezen.. Ben op zoek naar een paar nieuwe speakers (als mijn audiobudget weer is hersteld van de StadiumIII) en zeer benieuwd naar hun geluid!! Groet Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Veel plezier, en denk a/d buren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo allemaal Vorige week meldde ik enigszins beduusd dat mijn eindversterker (Audio Analogue Donizetti) naar de mallemoer was. Het apparaat stond aan op het moment dat ik mijn net verworven Magnepans aan het aansluiten was. Gevolg: zwaar vervormd geluid, al op zacht volume. Welnu, de schade blijkt mee te vallen. De reparateur achtte het alleen noodzakelijk de voeding te vervangen. Eind van de middag kan ik hem ophalen. Dus dat wordt eindelijk vanavond op de daarvoor bedoelde spullen naar de Magnepans luisteren, die nu noodgedwongen aan een surroundsetje hangen. Met vriendelijke groeten (een nu wel zeer opgewekte Manus) Heb zelf ooit eens een AARON versterker naar zijn mallemoer geholpen door met speakers te gaan sjouwen terwijl ie nog aastaat. In de AARON zitten geen zekeringen (alleen een 2 Ampere in de netspanning) dus na luid geprom en een indianen rook kegel ging die zekering er vandoor. Resultaat: 700 gulden reparatiekosten. Ken het gevoel dus.... Hoe bevallen je magnepans nu?? Heb gisteravond op hun site en op audioreview.com hierover gelezen.. Ben op zoek naar een paar nieuwe speakers (als mijn audiobudget weer is hersteld van de StadiumIII) en zeer benieuwd naar hun geluid!! Groet Paul Nou Paul, Voor mij bedroegen de reparatiekosten 'slechts' 80 euro. De Magnepans bevallen me uitstekend. Ik kan ze je aanraden. Ik zou zeggen: ga eens luisteren. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo allemaal Vorige week meldde ik enigszins beduusd dat mijn eindversterker (Audio Analogue Donizetti) naar de mallemoer was. Het apparaat stond aan op het moment dat ik mijn net verworven Magnepans aan het aansluiten was. Gevolg: zwaar vervormd geluid, al op zacht volume. Welnu, de schade blijkt mee te vallen. De reparateur achtte het alleen noodzakelijk de voeding te vervangen. Eind van de middag kan ik hem ophalen. Dus dat wordt eindelijk vanavond op de daarvoor bedoelde spullen naar de Magnepans luisteren, die nu noodgedwongen aan een surroundsetje hangen. Met vriendelijke groeten (een nu wel zeer opgewekte Manus) Heb zelf ooit eens een AARON versterker naar zijn mallemoer geholpen door met speakers te gaan sjouwen terwijl ie nog aastaat. In de AARON zitten geen zekeringen (alleen een 2 Ampere in de netspanning) dus na luid geprom en een indianen rook kegel ging die zekering er vandoor. Resultaat: 700 gulden reparatiekosten. Ken het gevoel dus.... Hoe bevallen je magnepans nu?? Heb gisteravond op hun site en op audioreview.com hierover gelezen.. Ben op zoek naar een paar nieuwe speakers (als mijn audiobudget weer is hersteld van de StadiumIII) en zeer benieuwd naar hun geluid!! Groet Paul Ze bevallen me uitstekend. Ga eens luisteren en oordeel zelf. Ik denk dat ze je ook wel zullen bevallen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts