tubefan Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Kun je uberhaubt een 24/192 bit signaal via de dig.out naar dig in brengen. Met een sacd signaal ieder geval niet daar ben ik ondertussen achter maar van bv dvd audio of zijn de dig.out van een dvd ook weer naar 16 bit gebracht? Ik zou nl graag op zo,n manier een dvd op mijn 24/192 dac in mijn cd seler aansluiten en zo de voordelen van dit super dac gebruikenmMaar ik geloof dat het 24 bit signaal van dvd audio ook gecodeerd is net sacd.Het werkt wel met ander digitaal signaal de sacd met DSD en dvd audio met PCM maar of het met een digitale coaxiale verbinding werkt wie weet het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Zou geen probleem mogen zijn. De bandbreedte van 24/192 is niets bijzonders voor een coax kabel. (denk bv aan 30 zenders via de kabel) Sacd gebruikt een speciale codering. Men wil niet dat je die als pcm verstuurd. Zou beter moeten klinken als het sacd blijft. Zal wel Groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Beste, In de praktijk is het zo dat s/pdif en AES/EBU 2 tot 24 bit/96 Khz. transporteren. Voor 24 bit/192 Khz. is het AES/EBU3 in het leven geroepen. De transmissie geschiedt nu met 2 AES/EBU kabels. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 De transmissie geschiedt nu met 2 AES/EBU kabels. Groeten, Bas in de ene de bitjes en in de ander de khz'n? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 De transmissie geschiedt nu met 2 AES/EBU kabels. Groeten, Bas in de ene de bitjes en in de ander de khz'n? Wellicht dat ze wakker worden en gewoon i Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Okay laten we ervan uit gaan dat het via een coaxiale verbinding kan. Maar komt er uit een dig.out van een dvd een 24 bit signaal of een 16 bit signaal dat zou ik wel willen weten er zijn er niet veel die daar een antwoord op hebben ik heb zelf gebeld met sony philips panasonic maar nog steeds geen sluitend antwoord. Heeft een van jullie dit???????? Groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Nee En ik zou niet weten hoe je er achter moet komen. Mijn dvd komt niet verder dan 96khz/24bits volgens de manual (en dat terwijl er een 192/24 dac in ligt ) Maar ik heb een oudje: philips dvd Q50 Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo hier het antwoord Neeee dus het kan allen maar door een highspeed link een zo genaamde firewire dat is eenTen tweede alle digitale outs op dvd sacd enz zijn allemaal naar 16 bit gedownsampeld cd formaat dus.Ten derde je kunt alleen zo'n fire wire gebruiken tussen aparaten van hetzelfde merk dit heeft weer te maken met de code die ze meegeven er is nog geen standaard voor en het is een kopiebeveileging.Ik kan het dus wel vergeten om iets anders aan te sluiten helaas.Met dank aan de heren van More Music en dCs engeland voor hun tijd en heldere uitleg.Het blijkt wel dat 90% van de service afdelingen niet weet waar ze over praten.Maar voor mij is het duidelijk ik hoop dat er meer zijn die hier wat aan hebben. Groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 3 maart 2004 Author Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo Sorry Bas ook jouw mogelijkheid bestaat dat was ik nog vergeten te melden maar dan blijft nog het probleem dat je hetzelfde merk apparaat moet hebben helaas ik denk dat de vraag nu compleet beantwoord is. groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Aan het kabeltje zal het niet liggen. Kan zonder problemen mijn 24bits/96 khz AD converter met een stuk antenne coax op de S/PDIF input van mijn PC audiokaart aansluiten en dat werkt ook nog. Hoe het met 5.1 multi channel zit zou ik ook niet weten. Als de toekomst bij Fire wire ligt zou dat mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Hallo Sorry Bas ook jouw mogelijkheid bestaat dat was ik nog vergeten te meldenmaar dan blijft nog het probleem dat je hetzelfde merk apparaat moet hebben helaas ik denk dat de vraag nu compleet beantwoord is. groet Johan Beste Tubefan, Dat is niet helemaal waar. Vrijwel elke studio waar ik werk draait nu volledig 192 Khz. Alle apparaten van verschillende merken werken gewoon met AES/EBU3. Dit is gewoon een standaard. Echter in de consumentenmarkt ben ik het nog niet tegengekomen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Hallo Bas, Ik heb de mogelijkheid om een board te plaatsen met zo,n AES\EBU3 aansluiting is er dan op die manier een sacd loopwerk aan te sluiten of kom je dan in de professionele apparatuur dit zou dan een mooi mogelijkheid zijn om dit nog te kunnen realiseren mijn laatste hoop zou ik zeggen.Kun je mij er wat meer over zeggen anders wil ik je mijn mailadres ook wel geven ik hoop dat je nog een reactie wilt geven of dit dan misschien een mogelijkheid is zou echt mooi zijn. Groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Hallo Bas, Ik heb de mogelijkheid om een board te plaatsen met zo,n AES\EBU3 aansluiting is er dan op die manier een sacd loopwerk aan te sluiten of kom je dan in de professionele apparatuur dit zou dan een mooi mogelijkheid zijn om dit nog te kunnen realiseren mijn laatste hoop zou ik zeggen.Kun je mij er wat meer over zeggen anders wil ik je mijn mailadres ook wel geven ik hoop dat je nog een reactie wilt geven of dit dan misschien een mogelijkheid is zou echt mooi zijn. Groet Johan Beste Johan, SACD wordt digitaal helaas niet vrijgegeven bijd e meeste consumer apparaten. Intussen komen Sony, Denon en DCS etc. wel met eigen formaten om DSD stream digitaal te transporteren. Dus wil je een apart SACD loopwerk, dan kom je helaas uit op de dure Accuphase en DCS apparaten, die overigens alleen nog maar met de Dac comuniceren van hetzelfde merk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Hallo Bas, dank voor je reactie het komt inderdaad weer bij hetzelfde uit het werkt alleen bij dezelfde merken.Ik kan het dus wel schudden om ooit nog een betaalbaar sacd loopwerk op mijn dp75v aan te sluiten alleen het peperdure dp 100 loopwerk is de mogelijkheid mooi balen dus.Temeer ik dit apparaat onlangs heb gekocht met de gedachte er een sacd loopwerk op aan te sluiten en zodoende gebruik te maken van het super dac wat er in zit.Maar het staat nergens expliciet in folders o.i.d dat dit alleen werkt met accuphase ja dat je op de toekomst voorbereid b bent met dit apparaat nou mooi niet dus en daar ben ik eigenlijk wel een beetje pissig over op z'n zachts gezegd.Maar ja het is niet anders dan maar ouderwets cd's luisteren voorlopig die klinken trouwens niet verkeerd op deze speler. groet johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Tja, het zit em ook een beetje in het digitale format van SACD. Dat is gewoon niet compatibel met het PCM format van CD en DVD-A. Laten we ook niet vergeten dat SACD ontsproten is uit de wens (van de fabrikanten) om het zo simpel en vooral zo goedkoop magelijk te houden. Dat die rare audiojongens nou weer moeilijk zitten te zeuren was niet de bedoeling van SACD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Hallo , nog even dit ik las op een site dat er een bepaald type dvd van pioneer is die door bepaalde instellingen een 24\96 signaal op de dig out komt.Zou dit kunnen en heb je hier wat aan als je dit aan zou sluiten op een 24\192 dac van mijn cd speler zou dit een verbetering geven t.o.v de traditonele cd weergave.Zodat je een beetje inde buurt van sacd komt. groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Als je DAC 24/96 aan kan, en dat lijkt mij wel waarschijnlijk, dan zou dat moeten kunnen, ook over S/PDIF. Maar waarschijnlijk alleen voor 2 kanaals. Of dat ook een verbetering geeft kun je alleen door uittesten achter komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubefan Posted 5 maart 2004 Author Report Share Posted 5 maart 2004 hallo, Nog een kleine toevoeging het maximale signaal dat door een coaxiale verbinding kan is 24/96 nu schijnt het zo te zijn dat de nieuwere dvd spelers een 24/96 op de dig.out geven dus een mogelijkheid om eens uit te proberen op mijn 24/192 dac. Volgens sommigen kan dit toch een verbetering geven t.o.v. het 16 bit signaal van normale cd .ik ga dit weekend maar eens proberen met een dvd van mijn hifi vriend ben benieuwd. Groet Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts